Bildegalleri
Nissan leaf (båt)motor med 30kwh batteri , orginal inverter og lader.
Pris
29 000 kr
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innKontakt selgeren
Beskrivelse
Grei fremdrifts-enheten som passer om du vil ha vekk den gamle diesel motoren eller bruke den på en stamme fra en påhengsmotor. Den består av:
-Nissan leaf Gen 1 motor (God for 0- 320hk og 0-1000NM)
-Nissan leaf 30kwh batteri (Batteriet er komprimert ned slik du ser for å spare plass) (For båt bør batteriene monteres i vanntette kasser av alu event / glassfiber)
-Nissan leaf orginal converter ( Tenkte å bruke Vcu fra Thunderstruck motors Vehicle (som følger med) til å styre den originale converteren fra Nissan)
-Nissan leaf orginal lader. (Denne må koples om (Hackes) for å kunne lade 30 kvh batteriet da mange av sikkerhetsfunsjonene fra livet i bil må laskes over) Se også linke under for aftermarked ladere.
-Nissan leaf orginal BMS (Orginal BMS er vanskelig å få til å fungere uten orginalt ledninsnett, så anbefaler å bruke Aftermarked BMS)
-Nissan leaf Gen 2 Girkasse med en drivaksling for å kunne ta ut spline kopling for leaf motor og / eller bruke gir til å gire ned hastigheten til leaf motoren. (Du trenger ingen gir om du velger å montere nissan motoren direkte på propelaksling eller drev. Samme gjelder om en vil montere leaf motoren på en påhengsstamme. Og selvsagt kan dette kittet også monteresi en bil eller annet motoredskap
-Nissan leaf orginal sikkerhetskontakt som kutter fysisk forbindelsen til batteriet, og som du vanligvis finner under dørken i tunnelen bak i leafen.
-Nissan leaf orginal Precharge relay og hoved kontaktor for å kople el-motor til 30 kwh battteri.
-Thunderstruck motors Vehicle Control Unit (VCU) som konverterer pådrag og Fwd og revers + bremse/ regen innganger til CAN-bussmeldinger som igjen driver den orginale Nissan inverteren /kontrolleren.
Denne VCUèn sparer deg for betydelig tid. Da denne VCUèn er designet for å fungere med Nissan Leaf motorer fra Gen1 (2011-12), Gen2 (2013-17) og Gen3 (2018+) Normalt er ingen inverterkonfigurasjon nødvendig for Leaf-invertere,/ motorer da dette er forhåndsprogrammert. Den medfølgende USB-kabelen er perfekt til konfigurasjon og eventuelt feilsøking og endring av motor parameter. Thunderstruck motors gir gratis support via mail om en har spørsmål til koplingen/monteringen.
Det følger ikke med kjøler og kjølevannspumper for Leaf motor og inverteren, i dette settet. Men jeg har liggende Ekspansjonstank for kjølevann/ glycol som kan følge med. (For FW siden)
Selges for prisantyding event bud, og som en ser er det en del informasjon å sette seg inn i, før en eventuelt får nytte av en slik fremdriftspakke.
Her er noen nyttig linker med mere info:
https://youtu.be/hhMhxcjdAh8?si=xC3ZjcoWRNOBxj0w
https://www.thunderstruck-ev.com/
https://www.arvepaulsen.com/
https://dalasevrepair.fi/
https://www.thunderstruck-ev.com/images/companies/1/DD-VCU-Manual-v3.1.4.pdf?1739908742192
Spesifikasjoner
- Merke
- Nissan
- Type motor
- Innenbords
- Motorstørrelse
- 107 hk
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
5420 RubbestadnesetLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
Scania DL16 045M 2 stk
Restureringsobjekt
Båtmotor selges, 1982 modell.
Yanmar 3ym30
volvo penta td41
Volvo penta Kad42 selges


Vetus/deutz DTA66

