
Avdelingsleder Teknisk og lager
NAV
- Frist 14.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Avdelingsleder Teknisk og lager
NAV Hjelpemiddelsentral Øst-Viken er et ressurs- og kompetansesenter for tilrettelegging og tekniske hjelpemidler, samt tolketjeneste for hørselshemmede og døvblinde. Vi har ansvar for formidling av hjelpemidler til funksjonshemmede og tolketjeneste til hørselshemmede og døvblinde på arbeidsplass og i dagligliv. Hjelpemiddelsentralen gir tilbud til brukergrupper innenfor områdene syn, hørsel, kognisjon, kommunikasjon og forflytning. Vi samarbeider tett med kommunene i Østfold og betjener i dag ca. 300 000 innbyggere fordelt på 9 kommuner.
Vi er inne i en demografisk utvikling med en forventet økning i antall brukere på 37,5% fram mot 2030. Vi er 51 ansatte og holder til på Greåker. Stillingen er en av to avdelingslederstillinger og har personal-, drifts- og utviklingsansvar for Teknisk og Lager, som for tiden består av 21 ansatte.
Du som blir ansatt vil være en av tre i hjelpemiddelsentralens ledergruppe, og det forventes at du er med og tar et helhetlig ansvar ved sentralen.
Hjelpemiddelområdet er inne i en tid med tjenesteutvikling og omstilling, og det må påregnes at det kan bli endringer i organisering og geografisk beliggenhet.
Oppstart etter avtale.
Arbeidsoppgaver
- lede og utvikle avdelingen i forhold til strategiske mål
- personalansvar
- sørge for at avdelingens drift til enhver tid er i tråd med gjeldende lover og forskrifter samt sentralens gjeldende mål og lokale HR planer
- legge til rette for bred involvering, læring, refleksjon og utvikling i egen avdeling og på tvers av avdelinger
- videreutvikle arbeidsmetodikk og arbeidsprosesser i tråd med enhetens behov og mål
- være en aktiv samfunnsaktør ved å bidra til å utvikle et helhetlig tjenestetilbud og et velfungerende tverrfaglig samarbeid med øvrige NAV-enheter, kommunens øvrige tjenester, helse og næringsliv
- være en aktiv medspiller i enhetens lederteam
- sørge for løpende oppfølging av resultater i egen avdeling og for tildelt matriseansvar
Generell samfunnsutvikling og utviklingsarbeid i NAV hjelpemiddel og tilrettelegging kan føre til endring i ansvarsområde og arbeidsoppgaver.
Kvalifikasjoner
- relevant høyskole- eller universitetsutdannelse, minimum på bachelornivå
- utdanning/videreutdanning innenfor ledelse
- ledererfaring med personalansvar, minimum 3 år
- evne til å motivere og utvikle selvstendige medarbeidere
- evne til å stimulere til tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling
- evne til å tenke nytt og motivere medarbeidere i omstillingsprosesser
- strategisk og analytisk
- beherske norsk skriftlig og muntlig og ha god framstillingsevne
- Digital kompetanse og interesse
Vi ønsker at du:
- har erfaring fra logistikkenhet
- har erfaring fra omstillingsprosesser
- har teknisk innsikt og forståelse
- har erfaring med budsjettoppfølging
- har god forståelse for ledelse i offentlig sektor og samfunnsoppdraget til NAV
- har relevant erfaring fra offentlig virksomhet
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- en leder, - ikke en sjef/administrator
- selvreflekterende og har stor grad av selvinnsikt
- omstillingsdyktig og flink til å samarbeide med alle
- målbevisst og tydelig og har oppmerksomhet på kultur-, lærings- og arbeidsmiljø
- har evne til å sette deg inn i rutiner, regelverk og systemer
- har evne til å jobbe selvstendig, ta initiativ og har god gjennomføringsevne
- har trygghet som leder, med stort fokus på kommunikasjon i lederstil
- er allsidig og fleksibel, og har interesse for helheten i organisasjonen vår
- har brukerfokus og gode serviceholdninger, samt evne til å samarbeide med andre profesjoner
- er trygg, analytisk, målrettet og smidig
- har evne til å skape entusiasme og resultater i organisasjonen
- har evne til å tenke nytt og motivere medarbeidere i omstilling-/endringsprosesser
Vi tilbyr
- spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- aktive og engasjerte kollegaer i et trivelig arbeidsmiljø med høy aktivitet
- lønnsspenn fra kr. 740.000 - kr. 800.000.
- god pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
- fleksibel arbeidstidsordning
- trening i arbeidstid
Om arbeidsgiveren
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Gamle Tindlundvei 3, 1718 Greåker
- Bransje: Offentlig administrasjon, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 395652549
- Sist endret