Markedssjef
Toptemp AS avd. Network
- Frist 6.3.2025
- Ansettelsesform Vikariat
Vi søker markedssjef til 12 mnd. vikariat i Oslo
Vi ser etter deg som har god erfaring med merkevareledelse, og gjerne med å lede en markedsavdeling.
Du vil få ansvar for merkevarestrategien for flere merkevarer hos et stort og spennende selskap med hovedkontor i Oslo. Dette inkluderer definering, videreutvikling og forvaltning, og fokus er på ønsket posisjon og differensiering i markedet, målgrupper og verdiforslag på tvers av markeder og merkevarer. Vi ønsker også at du sørger for rammeverk og metodikk for operativ implementering på tvers av divisjonene i selskapet.
Personalansvar for øvrige ressurser i teamet for merkevareledelse, inkludert oppfølging av personlig og faglig utvikling.
Stillingen er et 100% vikariat med varighet på 12 mnd. Det er ønskelig med oppstart snarest, og fristen for å søke er torsdag 6. mars.
Oppgaver:
- Ansvarlig for merkevaretracker og i samarbeid med IA innhente innsikt og analyser som er relevant for kampanjer/målgrupper/strategiarbeid på tvers
- Ansvarlig for å representere selskapets merkevarer i rådet for marked og merkevare
- Ansvarlig for å bidra inn med underlag og innsikt til briefer av strategisk karakter knyttet til bærende merkevareelementer (f.eks. Lydbilde)
- Ansvarlig for å bidra til verdiøkning i kreative briefer for leder Reklame og Produksjon, med relevant innsikt og merkevare KPI`er
- Strategisk sparringspartner for leder Reklame og Produksjon for de ulike merkevarene, gjennom større produksjoner, og bidra til å utfordre både kreativt og strategisk
- Sikre implementering og operasjonalisering av merkevare strategi på tvers i organisasjonen
- Være rådgiver/kravstiller inn mot produkt og innovasjon, for å sikre at produkter og tjenester, brukeropplevelser, navn og forretningskonsepter utvikles i tråd med merkevarestrategi og posisjonering
Vi ser etter deg som kan vise til høyere utdanning, gjerne innenfor relevante fagfelt som for eksempel Markedsføring. Med tanke på bakgrunn ser vi for oss at du kan vise til erfaring med merkevareledelse på seniornivå, eller tilsvarende ansvar.
Mål for stillingen:
- Være merkevarens stemme og kravstiller inn i posisjonering og merkevarearbeidet (B2C og B2B) ledet av Strategisk rådgiver
- Bistå strategi og IA med segmentmodell
- Oppdatere og tydeliggjøre plattformer for merkevare og kommunikasjon på tvers av merkevarer
- Lede arbeidet med å lande brand story og merkevareløfte begge merkevarer i samarbeid med reklamebyrå
- Lede arbeidet med visuell verktøykasse og oppdatere og tydeliggjøre manglende elementer ved behov i samarbeid med byrå på design
- Holde i prosessen ved eventuelt nye produktnavn, og beslutte om det er behov for endringer i samarbeid med G2M
- Holde i TBR for merkevare
- Komme med forslag på KPI’er for merkevare for 2026
- Sammen med IA innhente en analyse for kategoriinngang, og sammen med leder Medie og Markedsføring gjøre denne innsikten til en konkret handlingsplan/markedsplan
Vi håper du synes stillingen virker som en spennende utfordring, og ser frem til å lese søknaden din. Aktuelle kandidater skal presenteres til kunde fredag 7. mars, så vi setter pris på at du søker så fort som mulig.
Eventuelle spørsmål kan sendes på mail til kine.hagen@toptemp.no
Nysgjerrig på flere av våre stillinger?
Sjekk ut toptemp.no om du vil søke gjennom flere ledige stillinger, eller lese mer om hvordan du kan lande drømmejobben. Vi har 30 års erfaring med å finne og formidle talenter både nasjonalt og internasjonalt, til et bredt spekter av fagområder. Og nå, er vi nysgjerrige på deg!
Om arbeidsgiveren
Toptemp er et av Norges største rekrutterings- og bemanningsselskap, og har siden 1990 funnet arbeidskraft og ledere til kunder innen privat og offentlig sektor. Toptemp tilbyr spesialistkompetanse innen IT, elektro, engineering, økonomi og finans, onshore og offshore, merkantile stillinger, samt en rekke andre spesialist fagområder.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: 0484 Oslo
- Bransje: Markedsføring og annonsering, Medie- og innholdsproduksjon, PR, informasjon og kommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Markedsfører, PR og informasjon
Nøkkelord
Markedssjef, Merkevareledelse, Marked, Merkevare, Brand
Annonseinformasjon
- FINN-kode 395657971
- Sist endret