Prosjektleder digitalisering
Gjøvik kommune IKT
- Frist 21.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du en strategisk drivkraft med lidenskap for digitalisering?
Gjøvik kommune søker en engasjert og selvstendig medarbeider til å ta rollen som program- og prosjektleder innen digitalisering. Vi ser etter deg som har evnen til å se "hele bildet" og vil være en sentral pådriver for kommunens digitaliseringsarbeid.
Strategi og utvikling er en stabsfunksjon direkte plassert under kommunedirektør. Enheten har ansvar for overordnede og tverrsektorielle utviklingsoppgaver, blant annet kommuneplanarbeid, klimaarbeid, samarbeid med akademia og andre strategiske utviklingsoppgaver. Strategi og utvikling påtar seg program- og prosjektledelse der kommunedirektøren ønsker et spesielt fokus over tid.
IKT-avdelingen i Gjøvik kommune er en sentral bidragsyter for den digitale utviklingen i kommunen. Vi arbeider kontinuerlig med å sikre effektive og brukervennlige løsninger som understøtter kommunens tjenester og innbyggernes behov. Gjennom innovasjon, samarbeid og teknisk kompetanse tilrettelegger vi for en moderne og fremtidsrettet organisasjon. Avdelingen leverer et bredt spekter av tjenester innen drift, utvikling, sikkerhet og brukerstøtte, og spiller en nøkkelrolle i kommunens digitaliseringsarbeid. Hos oss møter du et kompetent og engasjert team som setter samarbeid og deling av kunnskap høyt. Vi har fokus på å skape en arbeidsplass preget av utvikling, fleksibilitet og godt arbeidsmiljø.
Som en del av Gjøvik kommune får du muligheten til å jobbe i en organisasjon med høye ambisjoner, og der din innsats vil ha direkte betydning for kommunens innbyggere og ansatte. Vi legger til rette for faglig vekst og personlig utvikling gjennom utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter.
Ansvar og arbeidsoppgaver:
- Lede digitaliseringsprosjekter på tvers av kommunen som prosjektleder og programleder.
- Bidra til å forme og implementere strategiske digitaliseringsinitiativer.
- Være en del av et kompetent team av utviklingsressurser i IKT-avdelingen.
- Følge opp og motivere utviklingsressurser og interessenter i kommunen for å sikre gjennomføring av prosjekter.
- Identifisere og tilrettelegge for nye digitale muligheter.
- Følge utvikling regionalt og nasjonalt og delta i aktuelle fora i KS og andre digitaliseringsnettverk.
Hva vi ser etter:
- Evne til å se helheten og drive strategiske prosesser.
- God teknisk forståelse og interesse for IT-løsninger, men ikke nødvendigvis formell IT-utdannelse.
- Strukturert, systematisk og med høy gjennomføringsevne.
- Dyktig på å skape engasjement og motivasjon i team og prosjekter.
- Relevant utdannelse på bachelor eller master- nivå. Dokumenterbar erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse.
- Meget god formidlingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig.
- Inngående erfaring fra prosjektledelse og i tillegg programledelse.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- En spennende og viktig rolle i en fremoverlent kommune.
- Store muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Et dyktig og inkluderende team som jobber for fremtidens digitale løsninger.
- Gode arbeidsbetingelser og fleksibilitet.
Stillingen er organisatorisk tilknyttet avdelingen strategi og utvikling og rapporterer til IKT-leder og leder for strategi og utvikling.
Det må påregnes program-/prosjektledelse også innen andre fagområder enn digitalisering.
Sammen bygger vi fremtidens digitale kommune. Vil du være med?
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Om arbeidsgiveren
Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring.
Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen "Universitetsbyen Gjøvik - ledende i bærekraftig vekst og utvikling". Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling.
Kommunens verdier: Kompetanse - engasjement - respekt.
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit
- Sektor: Offentlig
- Sted: Kauffeldts plass, 2815 Gjøvik
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Prosjektledelse, Rådgivning, Utvikler (generell)
Nøkkelord
Relevant-utdanning-på-bachelor-eller-master-nivå, evne-til-å-se-helheten-og-drive-strategiske-prosesser, god-teknisk-forståelse-og-intresse-for-IT-løsninger, prosjektledelse-og-i-tillegg-programledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 395676212
- Sist endret