Bildegalleri
(1/1)
CMC 1:18 - Modell racerbil - Talbot-Lago Coupé Typ 150 C-SS Figoni & Falaschi "T
Til salgs8 760 kr
Beskrivelse
CMC - 1:18 - Talbot-Lago Coup Typ 150 C-SS Figoni & Falaschi "Teardrop", Racing Versjon Le Mans #8, 1939 - Limited Edition: KUN 1500 stk over hele verden.
Et ekte bltt mesterverk, sammensatt, hndlaget presisjonsmodell!
Helt ny!
100% postfrisk i forseglet aldri pnet innerboks (referansebilder av bilen) som vist p bildene, den kommer ogs med en eksklusiv rd CMC skinnboks ogs sett p bildene.
Perfekt gave eller for racerbilsamleren eller Talbot-fanen.
CMC-modellbiler er usedvanlig detaljerte, med utmerket kvalitet, og sannsynligvis de fineste modellbilene som er tilgjengelige.
Sjfr: #8 Duke Philippe de Massa og Norbert Jean Mah
Modellbildetaljer fra CMC:
Hndlaget metallpresisjonsmodell bygget av 1436 deler, som er utstyrt med unike modifikasjoner sammenlignet med standardversjonen varenr. M-145
Overlagret motorpanser med omfattende lufteventiler p sidene for forbedret motorkjling.
To skinn-beltefester som en ekstra fiksering av motorpanseret
Deksler til motorolje- og kjlevannspfyllingshalsene er tilgjengelige fra utsiden
Funksjonelt metall-soltak med avsmalnende kontur i forkant
Forstrret drivstofftank med racing-quick-ls utenfor bagasjerommet, plassert p venstre bakskjerm
Ingen sttfangere foran/bak
Metallstang med to hjelpelykter montert foran p kjretyet
Metallstag av kjlemasken malt svart. Startnummer 8 i hvitt
Merke-emblem over kjlegrillen i rektangulrt design, i stedet for den runde plaketten
Ingen bakhjulsdeksel (skjermskjrt) venstre/hyre
To ekstra cockpitventilasjonspninger under frontruten
Hvit omringet sort startnummer 8 inn p begge drer og p hyre side av bagasjelokket
Forreste skilt (9410-RM) forskjvet fra kjretyets senter til hyre og bakre skilt i halvsirkulr variant
Forkrommet senterfinne p bagasjelokket
Avtakbart reservehjul i bagasjerommet
Full bredde benk-sete erstattet gjennom to semi-btte-seter
Spesielt for Le Mans skreddersydd speedometer med 250 km/t-display
Modelllakk i original metallic-briljant bl
Original kjretybeskrivelse:
P grunn av sin utmerkede motor med kraftig dreiemoment og gode akselerasjonsverdier, var "Teardop"-kupen ogs forutbestemt for deltakelse i motorsport.
En "Teardop" oppndde for eksempel en imponerende tredjeplass i det samlede klassesegmentet under 24-timers Le Mans-lpet i 1938.
CMC-modellbilen med startnummer 8, som er dedikert til Le Mans-lpet i 1939, var mindre heldig. Den prototypiske modellen i Le Mans-utgaven er globalt begrenset til 1500 enheter.
Talbot Lago 150 C-SS var kun tilgjengelig for de rike og bermte allerede p den tiden, og fant veien til verdens store racerbaner, hvor det franske luksuskjretyet var i stand til overbevise med seire og suksesser, selv under de tffeste forhold.
De franske racerfrerne Duke Philippe de Massa og Norbert Jean Mah piloterte en Talbot Lago 150 C-SS med startnummer 8 for den britiske eieren T.A.S.O. Mathieson i 24 Hours of Le Mans i juni 1939, den siste hendelsen fr starten av den andre verdenskrig.
En strabasis og materialsluktende jakt over den tidligere 13.492 kilometer lange banen langs Sarthe krevde at begge pilotene ga alt de hadde.
Etter et katastrofalt spinn p den oljete banen, som gjorde at mann og maskin var uskadd, fortsatte de to mennene, om enn i feil retning, og kjretyet ble diskvalifisert av lpsarrangrene i den 88. runden etter at de hadde hatt en meget god 9. plass.
Omfattende modifikasjoner og tilbehr skiller denne bilen, med chassisnummer 90117, fra seriekjretyet.
CMC sparte ingen kostnader og engasjement for implementere disse modifikasjonene og avvikende deler p modellen deres (se modellbeskrivelsen).
Du kan se frem til en autentisk gjengivelse av denne Le Mans-lpsdeltakeren som er s gjennomsyret av historie, og som s uheldigvis mtte avslutte lpet.
Originale kjretydata:
4 liters 6-sylindret rekkemotor
Lett chassis
Wilson 4-trinns forvalgsgirkasse
Traversert bladfjr indempendet fjring foran
Bakaksel med langsgende bladfjrer
Bowden-kabel trommelbremser rundt
Motorvolum: 3.996 ccm
Effekt, avhengig av modell: 140 og 160 hk ved 4.200/min
Toppfart: ca. 185 km/t
Hjulbase: 2.650 mm
Spor foran: 1.360 (1.372) mm
Spor bak: 1.360 (1.461) mm
Spesielle egenskaper: Kjretyet er en individuell konstruksjon som racerversjon med avvikende deler (se modellbeskrivelse)
Varene vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
Et ekte bltt mesterverk, sammensatt, hndlaget presisjonsmodell!
Helt ny!
100% postfrisk i forseglet aldri pnet innerboks (referansebilder av bilen) som vist p bildene, den kommer ogs med en eksklusiv rd CMC skinnboks ogs sett p bildene.
Perfekt gave eller for racerbilsamleren eller Talbot-fanen.
CMC-modellbiler er usedvanlig detaljerte, med utmerket kvalitet, og sannsynligvis de fineste modellbilene som er tilgjengelige.
Sjfr: #8 Duke Philippe de Massa og Norbert Jean Mah
Modellbildetaljer fra CMC:
Hndlaget metallpresisjonsmodell bygget av 1436 deler, som er utstyrt med unike modifikasjoner sammenlignet med standardversjonen varenr. M-145
Overlagret motorpanser med omfattende lufteventiler p sidene for forbedret motorkjling.
To skinn-beltefester som en ekstra fiksering av motorpanseret
Deksler til motorolje- og kjlevannspfyllingshalsene er tilgjengelige fra utsiden
Funksjonelt metall-soltak med avsmalnende kontur i forkant
Forstrret drivstofftank med racing-quick-ls utenfor bagasjerommet, plassert p venstre bakskjerm
Ingen sttfangere foran/bak
Metallstang med to hjelpelykter montert foran p kjretyet
Metallstag av kjlemasken malt svart. Startnummer 8 i hvitt
Merke-emblem over kjlegrillen i rektangulrt design, i stedet for den runde plaketten
Ingen bakhjulsdeksel (skjermskjrt) venstre/hyre
To ekstra cockpitventilasjonspninger under frontruten
Hvit omringet sort startnummer 8 inn p begge drer og p hyre side av bagasjelokket
Forreste skilt (9410-RM) forskjvet fra kjretyets senter til hyre og bakre skilt i halvsirkulr variant
Forkrommet senterfinne p bagasjelokket
Avtakbart reservehjul i bagasjerommet
Full bredde benk-sete erstattet gjennom to semi-btte-seter
Spesielt for Le Mans skreddersydd speedometer med 250 km/t-display
Modelllakk i original metallic-briljant bl
Original kjretybeskrivelse:
P grunn av sin utmerkede motor med kraftig dreiemoment og gode akselerasjonsverdier, var "Teardop"-kupen ogs forutbestemt for deltakelse i motorsport.
En "Teardop" oppndde for eksempel en imponerende tredjeplass i det samlede klassesegmentet under 24-timers Le Mans-lpet i 1938.
CMC-modellbilen med startnummer 8, som er dedikert til Le Mans-lpet i 1939, var mindre heldig. Den prototypiske modellen i Le Mans-utgaven er globalt begrenset til 1500 enheter.
Talbot Lago 150 C-SS var kun tilgjengelig for de rike og bermte allerede p den tiden, og fant veien til verdens store racerbaner, hvor det franske luksuskjretyet var i stand til overbevise med seire og suksesser, selv under de tffeste forhold.
De franske racerfrerne Duke Philippe de Massa og Norbert Jean Mah piloterte en Talbot Lago 150 C-SS med startnummer 8 for den britiske eieren T.A.S.O. Mathieson i 24 Hours of Le Mans i juni 1939, den siste hendelsen fr starten av den andre verdenskrig.
En strabasis og materialsluktende jakt over den tidligere 13.492 kilometer lange banen langs Sarthe krevde at begge pilotene ga alt de hadde.
Etter et katastrofalt spinn p den oljete banen, som gjorde at mann og maskin var uskadd, fortsatte de to mennene, om enn i feil retning, og kjretyet ble diskvalifisert av lpsarrangrene i den 88. runden etter at de hadde hatt en meget god 9. plass.
Omfattende modifikasjoner og tilbehr skiller denne bilen, med chassisnummer 90117, fra seriekjretyet.
CMC sparte ingen kostnader og engasjement for implementere disse modifikasjonene og avvikende deler p modellen deres (se modellbeskrivelsen).
Du kan se frem til en autentisk gjengivelse av denne Le Mans-lpsdeltakeren som er s gjennomsyret av historie, og som s uheldigvis mtte avslutte lpet.
Originale kjretydata:
4 liters 6-sylindret rekkemotor
Lett chassis
Wilson 4-trinns forvalgsgirkasse
Traversert bladfjr indempendet fjring foran
Bakaksel med langsgende bladfjrer
Bowden-kabel trommelbremser rundt
Motorvolum: 3.996 ccm
Effekt, avhengig av modell: 140 og 160 hk ved 4.200/min
Toppfart: ca. 185 km/t
Hjulbase: 2.650 mm
Spor foran: 1.360 (1.372) mm
Spor bak: 1.360 (1.461) mm
Spesielle egenskaper: Kjretyet er en individuell konstruksjon som racerversjon med avvikende deler (se modellbeskrivelse)
Varene vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 395971095 |
---|---|
Sist endret | 2.3.2025 kl. 13:09 |