
Kundekonsulent
Optimera AS
- Frist 16.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Har du kunnskap om byggevarer, trives med kundeveiledning og er løsningsorientert?
Som salgskonsulent hos oss er du Montérs ansikt utad du vil jobbe tett på kundene, bistå med veiledning av deres små og store byggeprosjekter, og yte service blant annet per telefon, chat og e-post.
Du kjenner byggfaget godt, har produktkunnskap samt interesse for salg, kommunikasjon og kundeservice. Vi ser etter en relasjonsbygger med glimt i øyet og gode samarbeidsferdigheter.
Å veilede kunder krever faglig innsikt og vi ser gjerne at du har erfaring med byggevarer, våre produkter og praktiske anvendelsesområder fra tidligere.
Kundesenteret holder til hos Optimera/Montér Bergen og det tilbys gratis parkering for ansatte med bil og vi ligger ellers i umiddelbar nærhet til både bybane og buss.
Hos Optimera/Montér blir du del av bransjens største team innen byggevarer, løsninger og byggevarelogistikk i landet. Nødvendig opplæring gis, og du vil få god innsikt i våre produkter og faglig påfyll underveis slik at du til enhver tid har den kunnskapen du trenger for å hjelpe kundene våre på best mulig måte.
I Optimera er vi opptatt av at våre verdier OPP; offensiv, profesjonell og personlig, skal gjenspeiles i alt vi gjør. Vi jobber vi hele tiden for å bli bedre og for å finne de beste løsningene for våre kunder, i dag og for fremtiden. Våre kunder skal få en grønnere, enklere og mer effektiv hverdag. Vi jobber derfor alle mot vår visjon: Sammen bygger vi vinnere!
Vi tilbyr gode pensjons- og forsikringsordninger, samt gunstig personalkjøpordning og mulighet til å være med i vårt aksjespareprogram. Vi er opptatt av at alle har det bra på jobb og HMS står alltid øverst. For deg med lyst og interesse vil det også være gode muligheter for utvikling, da du vil bli en del av et stort internasjonalt selskap eid av Saint-Gobain.
Arbeidsoppgaver:
- Sikre god kundeservice til alle våre kunder
- Behandling og håndtering av innkommende henvendelser per telefon, chat og e-post
- Utarbeidelse av tilbud og ordre herunder oppfølging av etter salg, reklamasjon og angrerett.
- Ta rollen som Byggeservice på nett og være en god ambassadør for våre konsepter og verdier.
- Medlemsservice for våre avtalemedlemmer og kundeklubb.
- Kundeoppfølging via vårt CLM system fra begynnelse til slutt.
Kvalifikasjoner og egenskaper:
- Utdanning eller erfaring fra byggtekniske fag, bygningsrelatert virksomhet eller arbeid i byggevarehus.
- Relevant erfaring fra kundebehandling, salg eller tilsvarende stilling.
- Initiativrik, målrettet, ansvarsbevisst og løsningsorientert.
- Utadvendt og serviceinnstilt med god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Gode kunnskaper i bruk av data som arbeidsverktøy, og fleksibel med hensyn til arbeidstid.
- Du må være en tålmodig og empatisk lagspiller!
Lurer du på noe rundt stillingen? Ikke nøl med å ta kontakt med leder for kundesenteret Petter Henriksen på telefon 92606625 for en uformell prat.
Høres dette ut som noe for deg? Føler du at du har kunnskap og erfaring som kan være nyttig i stillingen, samt at vi er et sted du kan tenke deg å fortsette din karriere? Da gleder vi oss til å motta din søknad.
Om Optimera
Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 160 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 15 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Montér, Montasjeutstyr, Optimera Proff, Optimera Woodfab, Optimera Logistikk, Optimera Handel, RenCon og Igland Garasjen. Optimera er en del av Saint-Gobain Distribution Norway som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain.
Les mer på www.optimera.no.
- Sektor: Privat
- Sted: Minde Alle 43, 5068 Bergen
- Bransje: Butikk og varehandel, Bygg og anlegg
- Stillingsfunksjon: Kundeservice, Salg
Nøkkelord
Salg, Bygg og anlegg, Kundeservice, Trelast, Kundesenter
Annonseinformasjon
- FINN-kode 396104454
- Sist endret