
Teamansvarlig til produktteam i Trondheim
Miljødirektoratet
- Frist 17.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Fast stilling i seksjon for digitalisering og utvikling
Vi utvikler morgendagens klimaløsninger og forvalter mer enn 40 ulike IT-løsninger til det beste for klimaet og miljøet. Hos oss får du mulighet til å jobbe med det du brenner for OG redde kloden samtidig. Har du et sterkt engasjement for teknologi og smidige løsninger, og er opptatt av både teamkultur og å levere resultater? Da er du kanskje den nye teamansvarlige vi ser etter.
Vi jobber i tverrfaglige produktteam for å løse en av vår tids største utfordringer. Som teamansvarlig vil du ha ansvar for teamets "indre liv", sikre et trygt og godt arbeidsmiljø, og sørge for smidige prosesser som skaper fart, flyt og kvalitet i leveransene våre. Du vil samarbeide tett med produkteieren om prioritering og brukerbehov.
Dette er noe av det du vil jobbe med
- Lede og støtte tverrfaglige produktteam bestående av personer med ulike fagbakgrunner, fra marinbiologer til utviklere og designere.
- Sikre at teamet har de nødvendige ressursene og verktøyene for å lykkes.
- Fremme et godt arbeidsmiljø og smidige arbeidsprosesser.
- Samarbeide med produkteiere og andre interessenter for å forstå og prioritere brukerbehov.
For å gjøre jobben må du
- ha fullført utdanning på masternivå innen fag som for eksempel teknologi, digitalisering, eller prosjektledelse. Svært relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- ha relevant erfaring fra tilsvarende virksomhet i offentlig sektor
- ha erfaring fra utvikling av felleskomponenter i en kompleks offentlig virksomhet
- ha jobbet både med egenutviklede- og SaaS produkter gjennom hele livssyklusen, fra prosjekt og oppstart til utfasing
- ha erfaring med teamledelse og smidige arbeidsmetoder
- ha god forståelse for teknologi og digitalisering, og kunne anvende denne kunnskapen i praktiske løsninger
Og du er en person som
- er god til å kommunisere og bygge relasjoner
- kan motivere og inspirere teamet ditt
- er nysgjerrig og lærevillig
- trives med å jobbe i tverrfaglige team
- har et sterkt engasjement for å løse komplekse utfordringer
- verdsetter ulike perspektiver og samarbeid
- sikrer framdrift, er løsningsorientert og leverer resultater til rett tid
Vi legger vekt på personlig egnethet.
Hvorfor du skal velge oss
Hos oss får du en meningsfull jobb hvor du kan bidra til å løse en av vår tids største utfordringer. Du vil jobbe sammen med dedikerte og dyktige kolleger, og få muligheten til å utforske hvordan teknologi og nye måter å jobbe på kan hjelpe oss i dette arbeidet. Vi har et sterkt fagmiljø innen digitalisering og IT, og du vil lære noe nytt hver dag. Vi har også masse morsomme aktiviteter, både sosiale, kulturelle og sportslige og du kan trene én time i arbeidstiden hver uke.
Du blir ansatt i fast stilling med lønn som seniorrådgiver fra kr. 750 000 til kr. 910 000 etter erfaring og kvalifikasjoner. Er du spesielt kvalifisert, kan vi vurdere deg noe høyere. Du blir også medlem av Statens pensjonskasse, med gode pensjonsordninger og boliglån med gunstige betingelser.
Har du spørsmål?
Kontaktperson for stillingen er seksjonsleder Nina Lagesen (telefon 95 55 80 02). Send gjerne SMS og oppgi referanse 24-2025 ODU, så ringer hun deg opp.
Generelle opplysninger
Du søker på stillingen via Jobbnorge.no. Du svarer på spørsmålene våre på norsk, og legger ved relevante attester og vitnemål for utdanning tatt i utlandet. Vitnemål for utdanning tatt i Norge må du laste opp fra Vitnemålsportalen.
Søkerlistene blir offentlige når søknadsfristen har gått ut. Ønsker du å bli unntatt fra den offentlige søkerlisten, så må du begrunne hvorfor. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke tar ønsket ditt til følge, og du får mulighet til å trekke søknaden din.
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Vi innkaller minst én kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju. Du kan lese mer om dette på Statens arbeidsgiverportal (https://arbeidsgiver.dfo.no/strategisk-hr/inkluderingsdugnaden/bli-bedre-pa-rekruttering/hvordan-skrive-stillingsannonser-som-0). Avkrysningen brukes også til anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i årsrapportene sine.
Mer informasjon om hvordan vi behandler opplysninger om deg som søker, kan du finne i personvernerklæringen (https://www.miljodirektoratet.no/personvernerklaring/) vår.
Om arbeidsgiveren
Miljødirektoratet jobber for et rent og rikt miljø. Våre hovedoppgaver er å redusere klimagassutslipp, forvalte norsk natur og hindre forurensning.
Det er stor variasjon i arbeidsoppgavene i Miljødirektoratet. Vi utvikler og følger opp regelverk, gir råd til Klima- og miljødepartementet, gjennomfører samfunnsøkonomiske analyser, overvåker og kartlegger arter, fører oppsyn og tilsyn, regulerer nasjonalparker og naturreservat. Noen oppgaver krever at ansatte med ulik fagkompetanse jobber sammen på tvers. På den måten sikrer vi størst mulig faglig tyngde i leveransene våre. Vi lærer av hverandre og utvikler oss internt. Andre arbeidsoppgaver krever selvstendig jobbing.For å løse samfunnsoppdraget vårt på best mulig måte har vi behov for medarbeidere i alle aldere, med ulike fagkombinasjoner, kompetanse, livserfaringer og perspektiver. Er du kvalifisert til en ledig stilling, så oppfordrer vi deg til å søke!
Vi er et statlig forvaltningsorgan underlagt Klima- og miljødepartementet, og har om lag 730 faste ansatte ved kontorene våre i Trondheim og Oslo, og i Statens naturoppsyn (SNO) som er lokalisert 56 steder i landet.
Se alle ledige stillinger i Miljødirektoratet.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Brattørkaia 15, 7010 Trondheim
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, Prosjektledelse, Systemarkitekt
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
teamledelse, smidige metoder, tverrfaglige team, digitalisering, klimaløsninger
Vi får til ting sammen
Annonseinformasjon
- FINN-kode 396291180
- Sist endret