
Applikasjonsdrift - Grimstad og Oslo
Skatteetaten
- Frist 23.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Jobbe som driftsansvarlig i en av Norges mest innovative virksomheter?
Kanskje har du noen års erfaring fra IT-drift, DevOps eller applikasjonsforvaltning – og ønsker å ta et steg videre i karrieren? Vi ser spesielt etter deg som har erfaring med skyløsninger og ønsker å jobbe med å sikre sikker og stabil drift i både Azure og i internt skymiljø.
Vi følger med på den nyeste teknologien, og bygger og drifter løsninger som tar i bruk det beste skyen har å by på! Hos oss vil du få muligheten til å modernisere Skatteetatens IT-portefølje sammen med høyt kompetente kolleger.
Vi er en stor gruppe dyktige, tekniske medarbeidere som har ansvaret for applikasjonsdrift av egenutviklede systemer i tett samarbeid med utvikling/forvaltningsteamene og drift. Nå søker vi en ny erfaren kollega som trives med å drifte og forvalte viktige IT-løsninger.
Ønsker du et inkluderende arbeidsmiljø hvor vi deler kunnskap, hjelper hverandre, og setter av tid til kompetanseheving med faglige og sosiale arrangementer? Da bør du søke på denne stillingen!
Hva går jobben ut på?
Som en del av vår gruppe, vil du få varierte og spennende arbeidsoppgaver, som for eksempel:
- drift og overvåkning av applikasjoner i Azure og intern sky
- drift av testmiljøene til fagapplikasjoner og felleskomponenter
- ansvar for oppfølging av overvåking og logging
- identifisere og gjennomføre proaktive tiltak for mer effektive og stabile test- og produksjonsmiljøer
- delta i interessante prosjekter med fokus på innovasjon og teknologi!
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- høyere relevant utdannelse på minimum bachelornivå
- erfaring til Azure
- erfaring med scripting/koding og database
- kjennskap til operativsystemet Linux
- interesse for automasjonsteknologi
- god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk
I tillegg er det fint om du har (men ikke et krav):
- kjennskap til ITIL-baserte prosesser
- kjennskap til DevOps
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser for oss at du er nysgjerrig på nye teknologier, liker å spørre, lytte og dele informasjon med kolleger. I tillegg ser vi etter personer med følgende egenskaper:
- analytisk med evne til å sette deg inn i problemstillinger
- gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper - vi jobber i tverrfaglige team
- selvstendig og endringsvillig – du trives med å jobbe i prosjekter
- ønsker personlig utvikling og faglig vekst
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver/overingeniør eller seniorrådgiver/senioringeniør fra kr 660 000 - kr 800 000 avhengig av kvalifikasjoner. Høyere lønn kan vurderes for særskilt kvalifiserte.
Verdt å merke seg før du søker
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Sted: Jon Lilletuns vei 1, 4879 Grimstad
- Flere arbeidssteder: FREDRIK SELMERS VEI 4, 0663 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, IT - maskinvare, IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, IT-sikkerhet, Utvikler (generell)
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Azure, Scripting, Koding, Automasjon, Applikasjon
Annonseinformasjon
- FINN-kode 396308440
- Sist endret