Rådgiver anskaffelser
Telemark Fylkeskommune
- Frist 25.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Er anskaffelser og kontraktsoppfølging noe du liker å jobbe med?
Trives du med å lede prosesser på tvers av fagområder? Ønsker du å bidra til kostnadseffektive anskaffelser og liker å fordype deg i detaljer samtidig som du evner å jobbe helhetlig?
Vi søker en dyktig anskaffelsesrådgiver som brenner for fagfeltet i Telemark fylkeskommune.
I anskaffelsesenheten får du tre hyggelige og erfarne kollegaer som har vært med på å bygge fylkeskommunens anskaffelsesfunksjon siden 2020. Anskaffelsesenheten bistår sektorer, videregående skoler og tannklinikker med gjennomføring av et bredt spekter av anskaffelser, gjennom rådgivning, kontraktsoppfølging og internkontroll innen anskaffelsesområdet. I tillegg til bistand og rådgivning i anskaffelsessaker, holder vi kurs for seksjoner og virksomheter. Anskaffelsesenheten skal sikre god planlegging og gjennomføring av anskaffelsene i hele fylkeskommunen, samt effektiv oppfølging av fylkeskommunens avtaler.
Anskaffelsesenheten er plassert i et spennende fagmiljø i stabsenheten Økonomi og virksomhetsstyring i seksjon Styring. Seksjonen består av tre anskaffelsesrådgivere, en rådgiver for klimavennlige anskaffelser, to rådgivere med ansvar for internkontroll og eierstyring og et eget team for politisk støtte. Seksjonen ledes av en seksjonsleder.
Arbeidsoppgaver
Som anskaffelsesrådgiver vil du lede gjennomføringen av anskaffelsesprosesser fra behovet oppstår til kontrakt er signert og avtale implementert i fylkeskommunen. I tillegg til å gjennomføre anskaffelser bidrar vi til å følge opp kontraktene våre. Du vil også oppleve at vi har mange interessante anskaffelsesfaglige og juridiske vurderinger og utfordringer der organisasjonen trenger dine råd. Det er ønsket at du bidrar med din kompetanse til å sikre utvikling av anskaffelsesfunksjonen, blant annet ved å utvikle maler, veiledninger, strategier med mer. Og kanskje du også finner glede i å holde kurs for andre? Vi er nemlig opptatt av å yte intern opplæring og veiledning til organisasjonen.
Kvalifikasjoner
Utdanning:
- Relevant utdanning fra universitet/høyskole på minimum bachelornivå. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
Erfaring:
- Kompetanse/erfaring innen gjennomføring av offentlige anskaffelser og/eller annen relevant erfaring med innkjøpsprosesser og kontraktshåndtering er en fordel og vil bli vektlagt
- Det er ønskelig at du har god kunnskap om det offentlige anskaffelsesregelverket
- Gode norskferdigheter, både skriftlig og muntlig
- God digital kompetanse. Det er ønskelig med kjennskap til digitale anskaffelsesverktøy (KGV/KAV/Ehandel), men ikke et krav - vi tror dette er noe du kan lære deg i jobben
Det forventes at du har digital kompetanse til å utnytte fylkeskommunens IKT-løsninger, ser muligheter i ny teknologi og er motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger.
Personlige egenskaper
Vi tror du vil trives og lykkes i jobben om du er/har:
- Initiativrik og løsningsorientert med høy gjennomføringsevne. Her handler det om å balansere effektivitet og grundighet på en god måte.
- Gode kommunikasjonsevner og evner å formidle regelverk på en enkel måte
- Serviceinnstilt og god samarbeidsevne
- Strukturert, nøyaktig og analytisk
- Selvstendig, samtidig som du liker å arbeide i team
Personlig egnethet vil vektlegges.
Vi tilbyr
- En jobb i en virksomhet preget av engasjement og faglig tyngde. Samtidig er vi litt i støpeskjeen som nye Telemark fylkeskommune og det er derfor stort rom for å komme med forbedringsinnspill - DU vil få en betydning!
- Faglig utvikling og utfordrende arbeidsoppgaver
- Fleksibel arbeidstid
- Hyggelige lokaler i Skien sentrum med svært god offentlig kommunikasjon rett utenfor døra
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner bare utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide - og livet ut! Pensjonen har inkludert uføre- og etterlattepensjon.
Med pensjonsrett i KLP får du også medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
Du finner mer informasjon på hjemmesiden til KLP (klp.no)
Om arbeidsgiveren
seksjoner. Seksjon Økonomi tilrettelegger for god økonomisk styring av
fylkeskommunen. Dette innebærer at seksjonen søker å oppnå en god
regnskapsforvaltning, samt tar ansvar for økonomisk planlegging, oppfølging
og rapportering. Seksjon Eiendom har et særskilt ansvar for hele
eiendomsforvaltningen i fylkeskommunen, samt drift av administrasjonsbyggene,
fylkeshuset i Skien og fylkessenteret i Seljord. Dette innebærer forvaltning,
drift, vedlikehold, investeringer, utvikling og rehabilitering. Seksjon
Styring er sammensatt av flere ulike fagfelt som alle er viktige for en god
virksomhetsstyring. Fagområdene er helhetlig virksomhetsstyring og
internkontroll, anskaffelser, eierstyring og politisk støtte. Politisk støtte
er lagt til seksjonen i eget team med teamleder som er ansvarlig for
gjennomføring av folkevalgte møter, ivaretakelse av lederstøtte og strategisk
rådgivning til politisk ledelse.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Torggata 18, 3717 Skien
- Bransje: Juridiske tjenester, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Jurist, Kvalitetssikring
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Anskaffelser, Innkjøp, Kontraksstyring, Juss, Rådgivning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 396317617
- Sist endret