Meget pen, og knall rød 1998 Chevrolet Corvette C5 Coupe "LS1" 5,7i-V8/350 CUI, (350 HK) med avtagbart Targatak i sotet glass, Automatgir, Klimaanlegg, Cruise/Tempomat, Sportsskinn, oppgradert Pioneer Soundsystem med DAB+ radio/CD med BOSE-høyttalerpakke, sportslige og oppgraderte CRAY-Aluminiumsfelger, 18` foran og 19` bak + mye mye mer!
Bilen er kjørt 134.521 KM eller 83.605 Miles.
NB: Bilen ble importert fra USA og førstegangsregistrert i Norge 16. mai 2018. - Den har kun vært brukt på finværsdager på sommerhalvåret. - Den er også godkjent med lite spesialtilpasset skilt både foran og bak. - NB: For den rette entusiasten er dette et verdifullt pluss, da disse skiltene dominerer minst mulig av bilens flotte utseende!
Mye utstyr, se utstyrslisten nedenfor.
- Årets påkrevede EU-kontroll for mai 2025 blir utført, før levering. - Neste EU-kontroll må tas om to år, og innen april 2027.
NB: Targataket er laget i sotet glass og står i flott stil med den sotede bakruten. - Taket er lettvint å ta ut på Corvette C5-modellen, (i motsetning til forgjengeren, C4-modellen der det er skrudd fast i hvert hjørne). Dette taket er festet med 2. stk. fronthatcher, og en hatch i senter/bakkant. - Taket kan enkelt plasseres bak setene i eget spor, der fronthatchene spenner det fast.
Bilen har oppgraderte og flotte CRAY-Aluminiumsfelger i Sølv finish, med 5-doble eker og dekk i 245/40ZR18` dimensjon foran, og 285/35ZR19` dimensjon bak. - Dette dekk/felgsettet passer utmerket til bilen.
NB: Som standardbil gjør en Chevrolet Corvette C5 Coupe 0-100 km/t på under 5. sekunder, og en "quarter-mile" (ca. 400 meter) går unna på ca. 13.2 sekunder. - Dette er prestandatider som selv i dag er fullt på høyde med langt dyrere biler fra f.eks. Porsche og Ferrari.
- Bil Invest Oslo AS har lang erfaring, og stor glede av bilimport fra USA, og salg av amerikanske kjøretøy. - Vi importerer kontinuerlig spesielle biler fra USA og Sverige, og mener bestemt at den største delen av kundegruppen ønsker seg hele og fine biler som kan brukes og skape glede når årstiden tillater dette.
Vår filosofi med import og salg av slike biler er å finne gode eksemplarer som vi kan være stolte av å vise frem til våre kunder.
PS: Historiebøkene viser også år etter år at velholdte og kurante USA-biler holder seg godt i pris.
NB: Som Coupe-utgave i "Torch Red Clearcoat" skiller bilen seg ut fra mengden, "snur hoder" og får lange blikk hvorenn den ferdes! - NB: Det er svært sjelden at Corvette C5-modellen er utstyrt med rødt interiør, med matchende røde interiørpaneler. - Sammen med det sotede Targataket og unike felger, blir bilen mer spesiell.
- Det finnes vel knapt et mer typisk sportsbilikon som signaliserer amerikansk sportsbilhistorikk i over 70-år, enn en flott rød Chevrolet Corvette C5 Coupe som denne!
- Bilen egner seg perfekt til daglig bruk, utstilling og Cruising vår-sommer og høst. - Bilen er rask, men samtidig god å kjøre. - Den dype og lett gjenkjennelige V8-lyden fra 4-eksosutslipp forsterker bare kjøreopplevelsen ytterligere, spesielt med Targataket nede.
NB: Vi leverer biler over hele landet i samarbeid med Norsk Biltransport AS. - Spør oss gjerne om pris på frakt av bilen til der du bor.
Litt historikk om Chevrolet Corvette C5 modellen.
-------------------------------------------------------------
A major change from its predecessor the C4, the C5 featured a hydroformed box frame, a design that offered an improved structural platform, especially for a convertible body style. The transmission was relocated to the rear of the car to form an integrated, rear-mounted transaxle assembly, connected to the all-new LS1 engine via a torque tube — an engine/transmission arrangement enabling a 50-50 (percentage, front-rear) weight distribution for improved handling. The LS1 engine initially produced 345 hp (257 kW), subsequently increased in 2001 to 350 hp (261 kW). The 4L60-E automatic transmission carried over from previous models, but the manual was replaced by a Borg-Warner T-56 6-speed capable of a 175 mph (282 km/h) top speed. Relative to the C4, the new platform and structural design substantially reduced squeaks and rattles.[2]
Chevrolet Corvette C5 coupe.
In the inaugural model year (1997), only the fastback coupé was offered, with the convertible – the first to offer a trunk since 1962 – following in 1998. 1998 also saw the C5 convertible pacing the Indianapolis 500, and a replica pace car edition was sold and the 1998 Corvette was named "Motor Trend Car of The Year"; C5 Corvettes subsequently paced the 2002 and 2004 Indianapolis 500 races, but no replica pace car versions were offered during those model years. In 1999, a third body style, the hardtop (also referred to as the "fixed-roof coupé" or "FRC"), was added to the lineup. This body style, as its name suggests, featured a fixed top (no removable targa top panel as with the fastback coupé) with a roofline shape and trunk space similar to that of the convertible.
Aside from cosmetic differences (new wheel styles, paint colors, pace car/commemorative editions in 1998, 2003, and 2004, etc.), horsepower boosts, and new offerings for optional equipment, there were few fundamental changes from one model year to the next within the production run of the C5. One of the more popular "high-tech" options introduced to the Corvette line was a head-up display or HUD, while another innovation was the Active Handling System (first available as an option in 1998, then standard on all models in 2001). The C5 was also the first Corvette to incorporate a drive-by-wire throttle; and variable-effort steering, whereby the assist level of the power steering is varied according to vehicle speed (more at lower speeds, less at higher speeds).
In contrast to the reputation of high-performance vehicles for poor fuel economy, the C5 achieves comparatively high EPA ratings of 18/25 mpg (city/highway) with the automatic transmission[3] and 19/28 with the manual transmission,[4][5] allowing it to avoid the "gas guzzler" tax that is levied against most other vehicles in the Corvette's class. A number of factors are responsible for this: the relatively light weight of the C5 (a curb weight under 3,300 lb (1,500 kg); Chevrolet went so far as to omit the spare tire as a weight-saving measure, relying upon run-flat tires instead); the C5's low drag coefficient; and the vehicle's tendency to upshift into the higher gears as soon as possible. The manual transmission's Computer-Aided Gear Shifting results in an obligatory shift from 1st gear directly into 4th gear under certain driving conditions; the system can be deactivated through the use of an aftermarket device.
Suspension choices for the base model C5 were limited to the standard suspension (RPO FE1), with options for either the autocross-inspired FE3 Sport Suspension (included with the Z51 Performance & Handling Package and standard on the 1999–2000 FRC); or the F45 Selective Ride Control Suspension, which permitted "on-the-fly" driver selection of different ride characteristics (sport or touring). Late in the production run (starting with the 2003 model year), the F55 Magnetic Selective Ride Control Suspension replaced the F45 as the third suspension choice. The racing-inspired FE4 suspension used for the Z06 is stiffer again than any offered on the base model C5, and is unique to that model with no optional suspensions offered.
The C5 is capable of matching or besting the 0–60 mph acceleration times of some of the world's premier sports cars, including the Aston Martin DB7 Vantage, Ferrari 360, and Porsche 911 Turbo (Type 996)[citation needed]. A composite of published performance numbers for the base-model coupé and convertible gives a 0–60 mph time of around 4.7 seconds, and a standing quarter-mile time of around 13.2 seconds at 109 mph (both times for a vehicle equipped with the 6-speed manual transmission)[citation needed].
While the C5 may have been initially criticized for using inexpensive materials and older technology (e.g., in body panels and floor boards; an OHV engine; and leaf springs), ostensibly as cost-cutting measures, these components are actually very strong for their relatively light weight (low mass), or have proven reliability. The C5's modular body panels make excellent use of a lightweight composite material known in the automotive industry as SMC or sheet molded composite, a type of fiberglass that is blended and bonded with plastics. SMC provides better protection against direct blows because it is very stiff and will not dent. The floor boards on the C5 are a composite sandwich of SMC with balsa wood in the middle. Balsa wood was chosen for its extreme stiffness, light weight and excellent sound deadening qualities. The all aluminum LS1 overhead valve engine is much lighter than its cast iron predecessor, the LT1 and provides for a much lower hoodline when compared to an overhead cam design of relative displacement. The composite leaf springs are much lighter and sit much lower than typical coil springs and help provide the C5 with its excellent ride characteristics and distinctive ride height.
1998 Chevrolet Corvette C5: - Procuction: 31.084 units. - Coupe (Y07): 19.235 units, base price from: 37.995 USD. - Convertible (Y67): 11.894 unts, base price from: 44.425 USD.
-------------------------------------
En moderne rød Chevrolet Corvette C5 Coupe slår aldri feil. - Denne bilen likes godt av folk flest i alle aldersgrupper, og sprer glede hvorenn den ferdes.
DRIVE AN AMERICAN LEGEND, "The Hartbeat of America"!! - En flott bil enhver kan være stolt av å eie!
FINANS / INNBYTTE / GARANTI
--------------------------------------
Vi holder til i Breivollveien 25 på Alnabru i Oslo. - Du finner oss opp rampen rundt hjørnet i Staples bygget vis a vis Toyota Bruktbil senter.
Vi tar forbehold om feil i våre annonser og vi ber deg derfor spesifikt sjekke utstyr eller ringe oss for å forsikre deg om noe utstyr som er viktig for deg. Dette da vi ikke dekker utstyr eller tilbehør som er feil listet i våre annonser.
- Bil Invest Oslo AS har alltid et meget godt utvalg av pene brukte biler til riktige priser. Kom gjerne innom for en hyggelig bilprat i et autofilt miljø. Våre erfarne salgskonsulenter hjelper deg gjerne med finansiering fra null kontant gjennom vårt samarbeid med Nordea Bilfinans AS.