
Kommunikasjonsrådgiver (vikariat)
Statens vegvesen
- Frist 20.03.2025
- Ansettelsesform Vikariat
Kommunikasjonsrådgiver (Ettårig vikariat)
Er du den vi ser etter?
Vi trenger vikar for vår kommunikasjonsrådgiver som skal ut i foreldrepermisjon fra mai 2025-mai 2026. Vi ønsker oss en erfaren kommunikasjonsrådgiver som kan bidra til at vi lykkes i pågående interne endringsprosesser.
Divisjon Drift og vedlikehold jobber hver dag for å ta vare på det vi har. For å lykkes framover må vi ta i bruk ny teknologi og nye digitale arbeidsverktøy, samtidig som vi kontinuerlig utvikler og forbedrer prosesser og måten vi jobber på. Vi vet hvor viktig god og motiverende internkommunikasjon er i dette arbeidet, og vi styrker nå laget på dette området.
Du blir ansatt i kommunikasjonsseksjonen i Drift og vedlikehold, som vil bestå av totalt ni medarbeidere. Vi tilbyr et faglig sterkt kommunikasjonsmiljø og et godt arbeidsmiljø. Seksjonen jobber nasjonalt, fra ulike arbeidssteder.
Kontorsted er i utgangspunktet Trondheim, men andre kontorsted kan vurderes for særlig aktuelle kandidater.
Arbeidsoppgavene er i hovedsak:
- Internkommunikasjon for å støtte endringsarbeid operativt og strategisk.
- Kommunikasjonsfaglig rådgivning.
Kompetansekrav
Du må ha treårig relevant utdanning fra høgskole. Relevant erfaring fra aktuelle fagområder kan kompensere for manglende formell utdanning.
Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av papirene dine og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Det er ønskelig at du har:
- Erfaring med kommunikasjonsarbeid i en større virksomhet. Det er en fordel om du også har erfaring eller kunnskap med kommunikasjon i endringsprosesser.
- Erfaring med å samarbeide på tvers i en stor organisasjon.
- Evne til å engasjere gjennom tekst, bilder, presentasjoner etc.
- Som person ser vi etter deg som er selvstendig, initiativrik og som takler å jobbe under tidspress. Du har en positiv innstilling, setter deg raskt inn i komplekse problemstillinger og klarer å omsette strategi i praksis.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Tester og bakgrunnssjekk
Vi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Synes du dette høres spennende ut? Kontakt gjerne kommunikasjonssjef Christin Hermann på epost christin.hermann@vegvesen.no eller telefon 922 10 476 dersom du har spørsmål.
Om arbeidsgiveren
Statens vegvesen leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle. Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.
Noe av det viktigste vi gjør for samfunnet og miljøet er å ta vare på det vegnettet vi allerede har.I divisjon Drift og vedlikehold har vi ansvaret for løpende helårlig drift av riksvegene, inkludert ferje. Vi er en digital, kompetent og profesjonell veieier som tar vare på og utvikler riksveiene.
Drift og vedlikehold har rundt 900 medarbeidere over hele landet, og en årlig omsetning på om lag 17 milliarder kroner. Les mer om divisjon Drift og vedlikehold her
- Sektor: Offentlig
- Sted: Sorgenfriveien 11, 7031 Trondheim
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Journalist, PR og informasjon
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 396592293
- Sist endret