Konsulent/rådgiver/seniorrådgiver innen seriøsitet, sikkerhet, helse og arbeidsmiljø
Innlandet fylkeskommune Samferdsel
- Frist 18.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Innlandet fylkeskommune Samferdsel
Beskrivelse
Samferdselsavdelingen/ vegseksjonen/ prosjektstyringsenheten har en ledig stilling i 100% som konsulent/rådgiver/seniorrådgiver innen seriøsitet, sikkerhet, helse og arbeidsmiljø.
Om enheten
Samferdselsavdelingen står foran store oppgaver og forventninger. Prosjektstyringsenheten skal bidra til at Vegseksjonen løser sine oppgaver på en god og profesjonell måte. På enheten har vi oppgaver og ansatte innenfor økonomi, virksomhetsplanlegging, prosjektkoordinering, kontraktsutarbeidelse, sikkerhet,-helse og arbeidsmiljø, ytre miljø, kvalitetssystem og beredskap.
Vi søker deg som
- har praktisk bakgrunn fra arbeid med seriøsitet og sikkerhet, -helse og arbeidsmiljø eller utdanning fra tilsvarende fagområde
- liker systematisk arbeid og er nøyaktig og kvalitetsbevisst
- liker å ta initiativ til å finne nye løsninger og verktøy for at vi skal ivareta vårt byggherreansvar på en god måte
- har evnen og interessen til både selvstendig arbeid og skape resultater sammen med andre
- har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- er fleksibel mht. arbeidsoppgaver
Vi tilbyr
- et inspirerende fagmiljø og gode kollegaer
- Interessante arbeidsoppgaver
- fleksibel arbeidshverdag fleksitidsordning
- trening i arbeidstiden
- opplæring med opplegg for onboarding
- lønn etter gjeldende avtaleverk
- Mulighet for hjemmekontor inntil 2 dager pr uke
- gode utviklingsmuligheter for den rette
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om stillingen
- 100 % fast stilling
- Arbeidssted: Hamar, Gjøvik eller Lillehammer
- Stillingen vil innebære noe reisevirksomhet rundt i Innlandet fylke
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
- enheten har arbeidssted Hamar, Gjøvik eller Lillehammer, men vi kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen
Arbeidsoppgaver
- faglig rådgiver og støtte for byggherremiljøene innenfor arbeid med sikkerhet, -helse og arbeidsmiljø, spesielt innenfor seriøsitetfeltet
- påse at våre system med styrende dokumenter utarbeides og relevant regelverk følges i våre kontrakter
- bidra til at byggherremiljøet har nødvendig kompetanse
- gjennomføre inspeksjoner/kontroller/risikovurderinger innen HMS (SHA) og seriøsitet
- være faglig rådgiver og støtte for byggherremiljøene innenfor arbeid med sikkerhet, -helse og arbeidsmiljø, spesielt innenfor seriøsitetfeltet
- påse at våre system med styrende dokumenter utarbeides og relevant regelverk følges i våre kontrakter
- bidra til at byggherremiljøet har nødvendig kompetanse
- gjennomføre inspeksjoner/kontroller/risikovurderinger innen HMS (SHA) og seriøsitet
Kvalifikasjonskrav
- du har utdanning fra minimum bachelornivå, gjerne innenfor økonomi, bygg og anlegg, sikkerhet, helse- og arbeidsmiljø, juss eller politifag.
- relevant erfaring eller yrkesbakgrunn kan kompensere for manglende formell utdanning
- kommuniserer godt på norsk, både skriftlig og muntlig. Minimum nivå C1 (CEFR)
- Ffrerkort klasse B
Ønskede egenskaper
- du evner å motivere og engasjere for en god HMS-kultur
- du er positiv og pålitelig lagspiller med praktisk tilnærming til arbeidet
- selvstendig, systematisk og evner å gjøre rette prioriteringer og ta beslutninger
- gode IKT-kunnskaper
- god planleggings- og gjennomføringsevne
- personlig egnethet vil bli vektlagt
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Om arbeidsgiveren
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a
- Sektor: Offentlig
- Sted: Parkgata 64, 2317 Hamar
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Konsulent, Rådgivning, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 396608419
- Sist endret