Jeg må dessverre kvitte meg med min Think City 2011-modell 4-seter. Selges som reparasjonsobjekt/delebil. Bilen ble ikke godkjent på EU-kontroll grunnet følgende mangler:
- For stor slitasje i styreledd, venstre, ytre.
- For stor slitasje på opphengskule, høyre, nedre i forstilling.
- For stor korrosjon i bærende elementer, venstre, sidekanal.
- For stor korrosjon i bærende elementer, høyre, sidekanal.
De to første punktene, skifte venstre endeledd og høyre bærearm, inkl 4-hjulskontroll med justering har jeg fått pristilbud for på verksted ca kr 8.000. Kan selvsagt utføres på egen hånd om man ønsker dette.
De to siste punktene som gjelder sveising/skifte av begge kanaler kommer i tillegg. Se bilder av disse skadene, med tekst på bildene.
Høyre caliper må av og snus rundt, da bremseslange har bøy feil vei. Rustet sykkelfeste bak må fjernes. Begge disse tingene er enkle ting å gjøre selv.
Alternativt kan bilen brukes som delebil.
Bilen kommer og går litt. Nå kommer det Power Limit blink og den starter ikke, dette har skjedd tidligere også, men den har startet igjen etter litt hvile. Bør nok sjekkes med diagnoseutstyr. Bilen kjørte fint for bare dager siden, var på EU-kontroll 4.3.25. Fremdriftsbatteriet er bra, så der ligger nok ikke feilen.
Denne bilen var en av de aller siste som gikk ut fra Valmet fabrikken før Think gikk konkurs i 2011. Den har 4 seter, ESP antispinn/antiskli (meget sjeldent), speedometer som går til 140 kmt (meget sjeldent), soltak, og a/c (kompressoren er demontert, men medfølger).
Fremdriftsbatteri er Lithium. Rekkevidde ca 10-14 mil. Robometer instrument på dashbordet som viser total spenning, SOC, batteri snitt temp i celler, celle med lavest spenning og temp, celle med høyest spenning og temp. Differansen på høy/lav celle spenning er pt ca 0,02-0,03V, som skal sies å være bra.
Nytt Think PTC luft-til-luft varmeapparat som fungerer, montert av Think eksperter i 2018. DAB radio med Bluetooth, med skjult liten subwoofer i bagasjeromluke bak, gir god lyd.
Én eier - jeg har hatt bilen siden den var ny i mai 2011. Godt vedlikeholdt. Alt av dokumentasjon papirer og servicehåndbok medfølger.
Km stand 135.000 km.
Siste utbedringer:
- 02/25 nye bremseskiver og klosser
- 05/24 nytt 12V batteri
- 02/24 ny bremsecaliper venstre side
- 07/23 ny bærearm venstre side
- 03/23 skiftet bremsevæske
- 02/23 ny frontrute
- 11/21 skiftet bakaksel 110.000 km
- 03/21 nye bremseklosser bak
- 03/21 skiftet fjærbeinslager venstre side
- 08/20 ny bremsecaliper høyre side
- 03/20 100.000 km service
- 03/19 ny bærearm høyre side
- 03/19 hjullager høyre foran
- 10/18 ny Think PTC varmer montert
- 08/18 80.000 km service
- 11/17 skiftet fremdriftsbatteri til Li
Fremdriftsbatteriet ble skiftet fra Zebra til Enerdel Lithium på verksted i 2017. Li batteriet som ble satt inn var da gått ca 75.000 km, og 10.000 kortere enn bilen så det er nå gått ca 125.000 km totalt. Batteri kapasitet er veldig bra, ca 10-14 mil avhengig av temperatur og kjørestil.
Bra vinter og sommerdekk. Alle står på Think alu felger i god stand. Det følger med et par ekstra løse felger og dekk. Ladekabel medfølger. Nytt, ekstra bremseklossesett medfølger.
Selges som reparasjonsobjekt/delebil, som den står. Frist for EU kontroll er 12.3.25.
Pris kan gjerne diskuteres. Dette er et kupp av en bil for den rette, enten for å sette i stand eller å bruke som delebil. Jeg kan gjerne avregistrere bilen, for å unngå omregistreringsavgift.