
Seniorrådgiver - ERP
Sykehuspartner HF
- Frist 06.04.2025
- Ansettelsesform Fast
Regional ERP Tjeneste – Seniorrådgiver
Sykehuspartner har etablert et applikasjonsforvaltningsmiljø med ambisjonen om å bli Helsenorges fremste kompetansesenter innen økonomi, regnskap, innkjøp og logistikk. Vi forvalter en felles regional ERP-løsning for Helse Sør-Øst og søker nå en dyktig senior rådgiver til vårt team.
Regional ERP tjenesten står ovenfor en spennende skyreise, hvor infrastrukturlaget løftes opp i sky i mai 2025. Vi ser at fremtidens løsninger er skybaserte, derfor vil neste steg være utredning og migrering til sky-driftet applikasjonslag (SaaS i sky) de nærmeste årene.
Som seniorrådgiver vil du bli stilt overfor varierte problemstillinger med mulighet til å påvirke og forme en tjeneste i kontinuerlig endring. Nøkkelen for at vi skal lykkes er å forstå helseforetakenes behov og derigjennom utvikle og forvalte en regional ERP løsning som møter dagens og fremtidens krav i Helse Sør-Øst.
Det er en endringstakt rundt våre løsninger som stiller krav til omstilling og videreutvikling, hva gjelder forventninger både til leveranser og prosesser. Vi må stadig jobbe smartere og forbedre oss, for å være i stand til å tilby en god leveranse til foretaksgruppen i Helse Sør-Øst. Stillingen rapporterer til avdelingsleder for Regional ERP Tjeneste og inngår i avdelingens lederteam. Avdelingen hører til Virksomhetsområde Administrative Fellestjenester.
Arbeidsoppgaver
- Følge opp avvik på avtalt leveransenivå (ref. styringsinfo), og iverksette nødvendige forbedringstiltak
- Ansvarlig for å formidle overordnet status på forretningstjenesten, internt, til våre eiere og kunder
- Sikre at tjenesten har nødvendige forutsetninger for å kunne levere på SLA til kunde – herunder eksempelvis avtaler med interne og eksterne underleverandører
- Administrere tjenestens leverandøravtaler
- Ansvar for budsjettering og økonomisk langtidsplanlegging
- Månedlig oppfølging av økonomiske resultater, status for avdelingen og prosjekter
- Sikre at tjenesten til enhver tid er riktig lisensiert for programvaren som benyttes
- Ivareta rollen som kvalitetsleder i avdelingen og sikre kontinuerlig vedlikehold og forbedring av etablert kvalitetssystem
Kvalifikasjoner
- Utdanning på høyskole-/universitetsnivå innen Økonomi / Regnskap/innkjøp, Administrasjon og ledelse, forretningsutvikling eller IT/Systemutvikling/ERP
- Erfaring med forretningsutvikling og prosjektarbeid
- Erfaring med ERP økonomi og logistikk systemer som f.eks. Oracle, SAP, Agresso, IFS, etc
- Erfaring med Oracle eBusiness Suite økonomi moduler er en fordel, men ingen betingelse
- Prosess- og forretningsforståelse
- Erfaring med kunde- og leverandøroppfølging
- Erfaring fra kundeservice bedrifter, ha forståelse for kundens behov
Karakterer og vitnemål må legges ved søknaden via Vitnemålsportalen. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. For noen stillinger vil det gjennomføres en utvidet bakgrunnssjekk.
Personlige egenskaper
- God evne til å sette seg inn i forretningsprosesser og systemfunksjonalitet
- Strukturert, analytisk og ha god arbeidskapasitet
- Relasjonsbygging i overgangen mellom system og bruker
- Flink til å kommunisere både skriftlig og muntlig
- Evne til å motivere andre
- Du trives med å samhandle på mange plan, med mange parter, samtidig
- Personlig egnethet kan bli vektlagt sterkere enn enkelte krav til kompetanse og erfaring
Du kan identifisere deg med våre kjerneverdier: Lagspiller, Endringsvillig, Ansvarlig og Nytenkende
Vi tilbyr
Et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale, telefon- og bredbåndordninger. Bedriftsidrett, kulturfond, bidrag til og rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre.
Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.
Om arbeidsgiveren
Sykehuspartner - vi skal utgjøre en forskjell for pasient og sykehus ved å levere bærekraftige, sikre og moderne digitale tjenester.
Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst.
Sykehuspartner forvalter og drifter avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartners mål er å være en effektiv og brukernær leverandør og være en drivkraft for digital transformasjon.
Sykehuspartner har ca 2000 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset.
Sykehuspartner er miljøsertifisert.
Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, «hull i CV», nasjonal eller etnisk bakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Grønland 34, 3045 Drammen
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Helse og omsorg, Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, Økonomi og regnskap
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
ERP, Forretningsutvikling, Budsjett, Økonomi, Ehelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 396698658
- Sist endret