
Teknisk Dokumentforvalter
Avinor AS
- Frist 28.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Teknisk Dokumentforvalter
Har du erfaring fra teknisk dokumentstyring, med interesse og erfaring fra digitalisering og digitale saksganger?
Er du strukturert og jobber målbevisst?
Har du praktisk erfaring med teknisk dokumentstyring og kan bidra med å få til gode arbeidsprosesser mellom flere aktører samt etablere varige «beste praksis» rutiner og standarder?
Da kan du være den vi ser etter!
Vi søker en engasjert og motivert person til jobben som Teknisk Dokumentforvalter med arbeidssted Oslo lufthavn, Gardermoen.
Arbeidsoppgaver
Du vil bli en deltaker i team prosjektstøtte som ivaretar fagansvaret for teknisk dokumentstyring i Avinor.
Hovedsystemet for Avinors tekniske dokumentarkiv er Pims365 og i løpet av 2025-26 forventer vi å oppgradere til neste versjon av systemet, Omega365.
Dine oppgaver vil omfatte:
- Utføre dokumentkontroll med daglig flyt av dokumentasjon i Avinor
- Oppsett av prosjekter, brukere og tilgangsstyring i PIMS/Omega 365
- Gi opplæring og støtte til brukere av systemene og veiledning i bruk av dokumentasjonen
- Bidra til at arkivsystemene og rutiner er oppdatert
- Bistå i mottak og oppfølging av saker som meldes inn til enheten
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning og/eller erfaring fra dokumentstyring i større bygg- og anleggsprosjekter, eller teknisk dokumentstyring for en større eiendomsportefølje
Personlige egenskaper
Først og fremst har du rukket noen år i arbeidslivet, du har relevant erfaring innen fagområdet, gjerne som dokumentstyrer i en stor og kompleks organisasjon, eller som konsulent med erfaring fra ulike prosjekter.
Du evner å motivere, samle og drive aktivitetene i riktig retning, og tar ansvar for metodikk og mål. Du tilfredsstilles av å fullføre oppgavene, men respekterer også lengre prosesser med mange involverte.
Som person er du trygg i eget fagområde- men samtidig åpen og nysgjerrig på andre perspektiver og meninger – du liker å skape noe sammen med andre i team.
- Evne til å kommunisere tydelig og effektivt både skriftlig og muntlig
- Være strukturert, nøyaktig og ha oppmerksomhet på detaljer
- Kundeorientert
- Gode samarbeidsevner
Vi tilbyr
- En utfordrende jobb i et selskap med høy kompetanse og mange muligheter til å utvikle seg
- Konkurransedyktig lønn, gode pensjon- og forsikringsordninger inkludert helseforsikring, full dekning av lønn ved lovfestet foreldrepermisjon, firmahytter, treningsmuligheter, en arbeidshverdag med trivelige kollegaer i et godt arbeidsmiljø.
Om arbeidsgiveren
Vi er cirka 2800 ansatte som sammen driver 43 flyplasser i Norge – og sørger for at nesten 50 millioner passasjerer kommer seg trygt opp i luften og ned igjen. De fleste nordmenn, og de som kommer på besøk til Norge tenker ikke så mye over Avinor, men bruker nesten alle tjenestene våre i forbindelse med flyreisen – og takket være disse kan vi opprettholde et stort nettverk av også mindre lønnsomme flyplasser gjennom tax free-salg, parkering og avgifter for å oppholde seg i norsk luftrom. Vi kaller dette for Avinormodellen – og den bidrar til at folk som bor i utkantstrøkene også får kort vei til jobb, sykehus, utdannelse og så videre, takket være finansiering fra de større flyplassene.
Avinor er en viktig brikke i å gjøre luftfarten grønnere og bærekraftig på sikt. Vi jobber tett med miljøorganisasjoner, er sentral i utviklingen av bærekraftig flydrivstoff og elektriske fly. Dette er avgjørende for vår overlevelse, og et fantastisk spennende område som omhandler innovasjon og samarbeid med mange spennende partnere. Vi jobber også målrettet for fossilfri egendrift.
For at Avinor skal fortsette å levere tjenester og produkter i verdensklasse, må alle være med å utvikle dem. Derfor sier det seg selv at alle typer medarbeidere er ønsket hos oss, uavhengig av bakgrunn, legning, etnisitet, religion, funksjonsevne og alder. Her skal alle føle seg velkomne!
Avinor er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du opplyse om dette i søknaden, med en begrunnelse for hvorfor du mener det er grunnlag for unntak. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV, vitnemål og annen dokumentasjon. Denne bakgrunnssjekken vil kunne bli gjennomført av vår samarbeidspartner og gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren. Aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Edvard Munchs veg, 2061 Gardermoen
- Bransje: Annet, Luftfart
- Stillingsfunksjon: Annet, Dokumentasjon, Kontor og administrasjon
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Dokumentforvalter, Teknisk, Digitalisering, Prosjekt, Arkivsystem
Annonseinformasjon
- FINN-kode 396715198
- Sist endret