
Fagkonsulent regnskap
Oslo kommune
- Frist 23.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Fagkonsulent regnskap
Har du meget god helhetlig regnskapsforståelse med noen års erfaring fra regnskap? Ønsker du å bidra inn i og være en del av det største fagmiljøet i Oslo kommune?
Da håper vi at du vil søke jobb hos oss! Seksjon Regnskap består av vel 30 engasjerte medarbeidere i avdeling Lønns- og regnskapstjenester, og består av tre team. Du vil bli en del av teamene som leverer regnskapstjenester til et tyvetalls ulike virksomheter i Oslo kommune. På grunn av økt oppdragsmengde og flere nye virksomheter kan det være mulighet for at vi vil tilsetter to personer i denne prosessen.
Du vil bli en del av et stort fagmiljø. Med rundt 200 medarbeidere, utgjør avdeling Lønns- og regnskapstjenester Oslo kommunes største kompetansemiljø innen lønn og regnskap, som alle bidrar til det strategiske målet om effektive, robuste og standardiserte fellestjenester for Oslo kommune. Regnskapstjenesten har høy kundetilfredshet og har ambisjoner for videreutvikling av tjenesten og våre leveranser.
Det er besluttet å iverksette et prosjekt for etablering av felles obligatorisk regnskapstjeneste for alle virksomhetene i Oslo kommune. Vi står derfor foran en spennende endringsreise de kommende årene som vil påvirke vår hverdag og måten vi arbeider på i stor grad.
Som fagkonsulent regnskap vil du utføre ulike regnskapsoppgaver mot en eller flere av våre bydeler og etater. Du vil ha tett dialog med kontaktpersoner i virksomhetene og med kollegaer. Det er derfor nødvendig med solid regnskapsforståelse, sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner, og at du trives med å veilede og være i kontakt med andre.
Arbeidsoppgaver
- Løpende oppgaver innenfor regnskaps- og økonomiområdet
- Periodeavslutninger og årsoppgjør
- Kontroller og avstemminger, rapportere eventuelle avvik
- Kontaktperson overfor egne kunder i Oslo kommunes virksomheter
- Gjennomføre kundemøter, gi råd, veiledning og brukerstøtte til våre kunder
- Effektivisere bruk av økonomisystemet og bidra til å utarbeide gode rutine- og prosessbeskrivelser.
- Samarbeide aktivt med kollegaer i teamet og medvirke til godt arbeidsmiljø og gode arbeidsrutiner.
- Holde deg oppdatert på gjeldende lover og regelverk innen kommunalt regnskap
Kvalifikasjoner
- Du har høyere utdanning innenfor regnskap eller økonomi på minimum bachelornivå. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Du har minimum 3 års erfaring fra fagområdet i tillegg til utdanningskravet
- Du har solid faglig kompetanse innen regnskapsområdet og god kunnskap om rapportering, avstemming og kontroll av regnskap
- Du har interesse for systemer og generelt gode IT-kunnskaper, spesielt innenfor Unit4 eller andre større økonomisystem
- Du er fortrolig med bruk av Excel og andre Microsoft Office 365 produkter
- Du har meget gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig
- Du bør ha erfaring fra kunderettet arbeid, med veiledning, brukerstøtte og opplæring
- Du har gjerne erfaring fra digitalisering av prosesser, prosjekt- og forbedringsarbeid
Personlige egenskaper
- Du er nøyaktig, kvalitetsbevisst og strukturert
- Du er trygg, selvstendig og effektiv
- Du ser etter løsninger og er både fleksibel og endringsvillig
- Du er positiv, serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner
Vi tilbyr
- Fleksitidsordning
- Mulighet for delvis hjemmekontor
- Nyoppussede og moderne kontorlokaler
- Sentral beliggenhet på Helsfyr med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo Pensjonsforsikring
- Et profesjonelt og hyggelig arbeidsmiljø i utvikling i Norges største kommune
- Stillingen lønnes i lønnstrinn 39-46 (årslønn kr 638.600,- kr 725.200,-) i Oslo kommunes regulativ avhengig av erfaring og kvalifikasjoner.
Om arbeidsgiveren
Utviklings- og
kompetanseetaten (UKE) er Oslo kommunes interne tjenesteleverandør. Vi ivaretar
konsernovergripende utviklings-, forvaltnings- og driftsoppgaver, som skal
understøtte virksomhetenes behov for effektiv digitalisering og gode digitale
arbeidsverktøy for de ansatte. Våre 585 ansatte leverer et bredt spekter av
frivillige og obligatoriske fellestjenester til kommunens 50 virksomheter innen
blant annet IT, anskaffelser, prosjektledelse, organisasjonsutvikling,
lederstøtte, rekruttering, lønn, regnskap, økonomi og kommunikasjon.
Vi gir kommunens
virksomheter tilgang til smarte, samordnede og universelt utformede
arbeidsverktøy, slik at innbyggere og næringsliv får et mest mulig effektivt og
godt møte med kommunen.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Søkere som ønsker
sin søknad unntatt fra offentlighet, bes opplyse om dette og grunngi dette
særskilt. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Grensesvingen 6, 0663 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Økonomi og regnskap, Regnskap
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Regnskap, Offentlig, Oslo kommune
Annonseinformasjon
- FINN-kode 396746021
- Sist endret