Office coordinator
Aanderaa Data Instruments AS
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Vil du spille en nøkkelrolle i et internasjonalt selskap og skape orden i en dynamisk hverdag?
Vil du spille en nøkkelrolle i et internasjonalt selskap og skape orden i en dynamisk hverdag?
Som office coordinator hos Aanderaa vil du få mange og varierte oppgaver i et hyggelig og uformelt arbeidsmiljø.
Vi er på jakt etter en dyktig, fleksibel og effektiv medarbeider som kan være selvgående på rutineoppgavene og i tillegg trives med å ta tak i nye oppgaver som dukker opp med ujevne mellomrom. Du vil ha en sentral rolle i bedriftens administrasjon, og være en viktig ressurs for våre ansatte. Aanderaa inngår i et internasjonalt konsern og har felleskontorer for en rekke funksjoner. Stillingen vil medføre koordinering med disse. Det er ønskelig at du har variert bakgrunn, og erfaring fra regnskapsarbeid vil være et stort pluss.
Som ansatt hos oss vil du både være en del av mellomstor, tradisjonsrik Bergensk produksjonsbedrift og et stort internasjonalt konsern (Xylem) med ca. 23 000 ansatte.
Arbeidsoppgaver
Aktuelle roller og arbeidsoppgaver for stillingen er angitt nedenfor, men vil tilpasses kandidatens kompetanse og erfaring:
- Lokal HR-koordinator og primært kontaktpunkt mot konsernets HR-funksjon
- Bistå regnskapsavdelingen med enkelte oppgaver (backup for regnskapsmedarbeider)
- Forberede og kontrollere lønnskjøring (lønn håndteres av eksternt regnskapskontor og en konsernfunksjon)
- Administrator for tidsregistreringsystem (Tidsbanken)
- Daglig administrasjon av lokaler inkludert bestillinger til kantine etc.
- Bidra ved månedlig rapportering (regnskap og HR)
- Bidra administrativt ved arrangementer/større møter
- Besvare telefoner dersom de ikke blir besvart gjennom sentralbordløsningen
- Andre administrative oppgaver
Ønskelige kvalifikasjoner
Det er ønskelig med følgende bakgrunn og egenskaper:
- Minimum 3 års relevant yrkeserfaring, gjerne fra en arbeidsplass med internasjonal virksomhet og forretningskommunikasjon på engelsk
- Erfaring med arbeid i ulike ERP- og regnskapssystemer (fortrinnsvis Visma Business eller SAP)
- Må kunne jobbe effektivt i MS Office-pakken
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne på både norsk og engelsk
- God økonomi- og regnskapsforståelse vil være et fortrinn
Personlige egenskaper:
- Nøyaktig
- Fleksibel
- Ansvarsbevisst og initiativrik
- God arbeidskapasitet
- Evne til å jobbe strukturert og selvstendig
- Liker å samarbeide og bidra til et godt arbeidsmiljø
Om arbeidsgiveren
Aanderaa, et Xylem brand, tilbyr produkter og løsninger for miljøforskning som brukes innen oseanografi, hydrografi og klimaforskning. I snart 60 år har vi produsert, utviklet og markedsført våre produkter og systemer under samme tak i våre lokaler i Bergen. Vi eksporterer mer enn 70% av våre produkter og tjenester, og vi er en internasjonal markedsleder innen flere av våre produktområder.
Våre viktigste markedsområder er marin transport, olje og gass, havbruk, miljøforskning og vei og trafikk.
Vi er opptatt av å finne pålitelige og langvarige løsninger for kundene våre, og vi jobber hardt for et tryggere miljø ved å måle prosessene i våre bransjer og i naturen rundt oss.
Som en del av Xylem-familien leverer Aanderaa teknologisk avanserte fjernstyrte undervannsobservasjonssystemer, miljøovervåkningsbøyer og vannkvalitetssensorer over hele verden. Våre medarbeidere har sterk faglig kompetanse og et målrettet fokus på å finne lokale løsninger på verdens mest utfordrende vannproblemer.
Aanderaa huser også et regionalt Xylem Analytics-kontor, Xylem Analytics Norge, som er ansvarlig for salg og markedsføring av Aanderaa, YSI, MJK og SonTek løsninger for henholdsvis Wastewater, Surface Water og Ocean & Coastal markedene inkludert Aquaculture.
Xylem er opptatt av likestilling, mangfold og ikke-diskriminering. Ansettelsesbeslutninger tas uten hensyn til rase, hudfarge, religion, nasjonal eller etnisk opprinnelse, kjønn, seksuell legning, kjønnsidentitet eller uttrykk, alder, funksjonshemming, eller andre egenskaper beskyttet av loven.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Sanddalsringen 5, 5225 Nesttun
- Bransje: Industri og produksjon, Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Koordinering, Lønn
Nøkkelord
kontoradministrator, lønn, regnskap, hr
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 396752949
- Sist endret