Rå Harley Davidson FXR Ventura Clubstyle
Her har du muligheten til å skaffe deg en ferdigbygd Harley Davidson FXLR Ventura CLUBSTYLE. Denne sykkelen snur huer langs veien. Her får du en sykkel med det som påstås å være den av harley’ene med best kjøreegenskaper, takket være det særegne designet på ramma. Derfor blir denne sykkelen ofte bygget om til Clubstyle, fordi den kan kjøre harde svinger og tåler en litten tur på bakhjulet. Denne sykkelen er laga for moro! Hvis du ikke orker å lese hele teksten anbefaler jeg deg å sjekke ut delelista vedlagt nederst.
Sykkelen ble kjøpt av meg i 2023, og ble bygget opp av meg med andre fagkyndige, frem til første prøvetur i Mai 2024. Etter dette har jeg kun kjørt 10 turer med den, ingen av de lengre enn 30-40 minutter. Dette da det viste seg at sykkelen ble litt for liten for meg som er svært lang i beina. Buhu. Dog har jeg hatt det svært ålreit med selve byggeprosessen, som ble både lang og kostbar.
Sykkelen er fra 1990, men stort sett alt er byttet ut og modernisert i mitt eie, så her får du en sykkelen som kan regges som veteran for billig forsikring, men som i realiteten er alt annet enn det. Den går som en drøm, ikke lekker den olje, og pakninger, oljer, væsker, slanger og waiere er byttet. Har i mitt eie kun blitt kjørt og lagret med 98okt bensin.
Jeg satte inn en 97mod evo, som sies å være DEN beste og mest pålitelige motoren til Harley. For mange er dette en liten hellig gral. Forrige eier fikk godkjent motorbytte på en sliten 1340, men jeg valgte å bytte denne med en 97mod evo. Det betyr at motorkode ikke samsvarer med vognkort, og kjøpskontrakt på ny motor medfølger så ny eier kan få nåværende motor skrevet inn om ønsket.
Nå er sykkelen til full service hos verksted, hvor den blant annet får nytt kjede og nye dekk, så vel som en grundig gjennomgang, for å garantere for at neste eier av sykkelen bare kan hive seg rett ut på veien.
Tank, framskjerm, sidedeksler, bakskjerm og fairing er nylakkert i 2024, og alt elektrisk er byttet ut med motogadget m-unit, slik at det elektriske opplegget på sykkelen er helt moderne. Jeg har i tillegg oppdatert bryterne på styret til 2000 og opp, slik at også disse er moderne. Det står Ultima tenningsmodul i motoren nå, men du får også med en Dyna 2000i skulle du ønske å bytte over til den.
Jeg har også spandert på den nye gaffelbein som er 4» over standard, for å få heva fronten, med progressive fjører, og da ble så klart også gaffelolja bytta. Dette står på en smaltfront fra 02 sportster, da forrige eier hadde satt på breifront på den. I tillegg er det satt på høyere og stivere bakdempere, slik at hele sykkelen blir heva, som sammen med aluminium svingarmen som står på gir den helt rå kjøreegenskaper. Jeg har også oppgradert den med nyere og sterke starter enn det som originalt står på denne årsmodellen, som gjør at den starter enkelt, uten problemer, hver gang.
Sykkelen er godkjent med supertrapp 2-1 potter med 6(!!!) plater. Dog valgte jeg å spandere på den kliss nye Bassani Road Rage 3 2-1 potte i Stainless steel. Disse gir en helt sjuk lyd. Og skulle den ha bassani potte, måtte den også ha Saddlemen stepup sal, som jeg kjøpte ny fra fabrikk gjennom Lazy Boyz Oslo. Du får så klart med supertrappen den er godkjent med, skulle du være uheldig å møte på onkel.
Jeg har også bytta primær, med nye pakninger og olje. Jeg valgte også å sette på en CV gasser, men du får i tillegg med en Mikuni 42mm gasser skulle du heller ønske å sette på den. Hvilken av disse som er best på fxr’en strides de lærde om, men jeg har ikke hatt noe problemer med CV’en. Sykkelen starter, går og stopper som en klokke. På gasseren sitter det et gromt performance machine luftfilter.
Jeg har også montert en brakett som gjør at du kan heve/senke fairingen etter hva du selv ønsker. Skulle du ønske å ha den klassiske California Ventura stilen med fairingen heva, er det bare å gunne på. Legger ved bilde av en annen sykkel så du kan se hvordan det blir seendes ut.
Men, skal jeg skrive om hver ting som er gjort blir denne annonsen svært lang. Jeg legger derfor med en konkret deleliste under, med full oversikt over alt av deler.
Nytt i 2024:
* OG moto 8,5inch risers med pullback
* Og moto mx styre
* Og moto crash bars - veltebøyler
* Og moto fothvilere - sjukt design
* Mx style fothvilere passasjer
* Bassani Road rage 3
* Saddlemen step up
* Arlen Ness Hendler
* Arlen Ness holker
* Bracket til heving / senking av fairing
* Arlen Ness speiler
* 4» over gaffelbein
* Progressive dempere
* Nye bremseklosser i 2025
* Nytt kjede i 2025
* Nye dekk foran/bak i 2025
* Ny bakskjerm - original FXR - ny 2024
* Nylakkert 2024 - tank, bakskjerm, fairing, framskjerm og sidedeksler
* Nyere primær m. innmat- med ny olje og pakninger
* Nyere starter
* Bytta alle slanger til/fra motor osv
* Nye pakninger
* Nye waiere
* Ny bremsevæske
* Alt elektrisk oppgradert til motogadget m-unit
* Moderne brytere (2000-opp)
* Performance machine luftfilter (får også med det forrige som stod på)
* Nytt batteri
* Nye dekk i 2025
* Supertrapp 2-1
* Nytt kjede
* Lengre bakfjører
* 39mm smalfront med doble kalipere fra en 02 sportster.
I tillegg er det:
* Ventura style fairing
* Led lykt med godt lys
* GMA kalipere
* Aluminium svingarm
* Ultima tenning
I tillegg får du med:
* Z bar fat bar styre
* Nytt skilt oppheng
* Ekstra starter relé
* fender struts originale FXR
* Dyna 2000i tenning
* Mikuni 42mm forgasser
* La pera bare bones sal + sal til passasjer
* OEM baklys skulle du ønske å bytte ut det som er på nå.
++++ flere deler som jeg ikke husker i hodet.
Ta gjerne kontakt hvis du har noen spørsmål/vil sjekke ut sykkelen. Jeg legger ut flere bilder så fort den er tilbake fra servicen.