
Controller
Storebrand
- Frist 31.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med på å sikre vekstreisen til Storebrand-konsernet?
Controller reassuranse og konsernforsikringer
Storebrand-konsernet vokser raskt på forsikringsområdet i både person- og bedriftsmarkedet og har ambisiøse planer om ytterligere vekst. Har du lyst til å være med på å sikre en sunn og bærekraftig vekststrategi for forsikring og bidra til god risikostyring gjennom smarte reassuranseløsninger for Storebrand-konsernet? Da kan dette være noe for deg!
Som controller for reassuranse og konsernforsikringer vil du følge opp reassuranseavtaler, registrere skader, føre regnskap og håndtere inn- og utbetalinger på reassuransekontraktene. Du vil også bidra til å analysere risiko og behov for reassuranse, samt være en aktiv sparringspartner for leder reassuranse og konsernforsikringer. Stillingen inngår i CFO-området og enheten balanse- og kapitalstyring, og du vil ha et nært samarbeid med de ulike forsikringsmiljøene i Storebrand, samt risikostyringen for Storebrand-konsernet.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Bokføring og registrering av reassuransepremier og skader
- Analyse av reassuransebehov
- Oppfølging av reassuranseprogrammene
- Utvikle og forbedre konsernets systemer for registrering og oppføling av reassuranse
- Deltakelse i prosjekter og ad hoc-oppgaver relatert til blant annet reassuranse, forsikringsrisiko og konsernforsikring
- Analyse av forsikringsbehov for konsernet
Hvem er du?
Vi søker en initiativrik person som trives med å jobbe i team og som er god til å samarbeide og bygge relasjoner. Du har høy integritet med en naturlig nysgjerrighet og evne til å finne løsninger. Du har en relevant masterutdanning, for eksempel i regnskap og revisjon, og minst 3 års arbeidserfaring innen reassuranse, revisjon eller annen relevant forsikringskompetanse. Har du også erfaring med forhandlinger er det en fordel. Du har god systemforståelse og utmerkede kunnskaper i Excel, samt flytende språkkunnskaper i enten norsk eller svensk og flytende engelsk, både skriftlig og muntlig.
For å lykkes i denne rollen må du ha en solid kommersiell forståelse og god innsikt i risikostyring. Du må evne å jobbe selvstendig samtidig som du er flink til å involvere på tvers av organisasjonen. Som vår nye kollega håper vi at du har sterke analytiske ferdigheter og evnen til å jobbe strategisk. Du verdsetter relasjonsbygging, og trives med å skape gode samarbeidsforhold.
Hvorfor velge Storebrand?
Hos oss får du rom til å ta plass og din mening hørt. Det tilrettelegges for personlig utvikling og læring gjennom kontinuerlig kompetanseutvikling i form av faggrupper, konferanser, kursing og innovasjonsdager.
Vi tror på verdien av å ha forskjellige perspektiver og bakgrunner i organisasjonen vår, og jobber derfor aktivt for å skape et sosialt miljø som er inkluderende og mangfoldig. Vi har fått annerkjennelse for dette arbeidet blant annet ved tildelingen av SHE-index prisen i 2023 og i 2024, en likestillingsindeks som måler og sammenligner kjønnsbalansen i selskaper.
Vi holder til på Lysaker, sentralt plassert i nærheten av kollektivtransport, og med god kapasitet på sykkelparkering og garderober. Vi er også opptatt av din helse og har gode avtaler hos blant annet lege, psykolog samt bedriftshelsetjeneste. Lokalet vårt huser også kiropraktor/fysioterapeut og et bredt spekter av treningsmuligheter gjennom velutstyrte treningsrom og egen gymsal.
Videre vil du som ansatt få glede av svært god pensjonsordning, gunstige forsikringer i tillegg til subsidiert ansattlån for boligkjøp.
Ble du nysgjerrig og vil du høre mer om hvordan arbeidsdagen er i Storebrand? Ta kontakt med:
- Trond Eriksen, leder av Balanse og Kapitalstyring. Mobil: 991 64 135. E-post: trond.finn.eriksen@storebrand.no, eller
- Annja Karlsson, leder reassuranse og konsernforsikringer. Mobil: +46 767 838 767. E-post: annja.karlsson@spp.se
Søknadsfrist 31. mars 2025.
Vi ser frem til å høre fra deg!
Storebrand samarbeider med Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen. I forbindelse med bakgrunnssjekk må politiattest fremlegges for stillinger som krever autorisasjon og/eller godkjenning av egnethet.
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Professor Kohts vei 9, 1366 Lysaker
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Analyse, Controller, Revisjon og kontroll
Nøkkelord
reassuranse, konsernforsikring, risikostyring, regnskap, analyse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397188699
- Sist endret