Avdelingsleder Parkering
Sandnes Kommune
- Frist 28.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å sikre god fremkommelighet og trafikksikkerhet i Sandnes kommune?
Avdelingsleder Parkering
Vi søker en tydelig og engasjert leder som vil kombinere strategisk utvikling med operativ drift, og som trives i skjæringspunktet mellom teknologi, regelverk og service. I denne rollen får du ansvar for å videreutvikle kommunens parkeringsstrategi og lede Sandnes Parkeringsdrift AS.
Du vil jobbe med effektiv drift, økonomistyring og personalledelse, samtidig som du driver utviklingen av nye, bærekraftige løsninger. En viktig del av stillingen er å sikre god håndheving og regulering av parkering, samt utvikle gode digitale tjenester. Stillingen gir deg en unik mulighet til å påvirke byens mobilitetspolitikk, og samarbeide med offentlige og private aktører.
Ansvarsområder:
- Lede og utvikle parkeringsdriften i Sandnes kommune
- Lederansvar for aksjeselskapet Sandnes Parkeringsdrift AS
- Personalansvar for en dedikert gruppe medarbeidere
- Økonomistyring, inkludert budsjett, rapportering og regnskap
- Saksbehandling og oppfølging av parkeringsregelverk og forvaltningskrav
- Videreutvikling av digitale parkeringsløsninger og brukervennlige tjenester
- Samarbeid med politikere, administrasjon og næringsliv for helhetlige mobilitetsløsninger
Vi ser etter deg som har:
- Ledererfaring og trives med både strategiske og operative oppgaver
- Erfaring med økonomistyring, budsjett og lov- og regelverk
- Kjennskap til parkeringsfaget, mobilitet eller offentlig forvaltning
- Bakgrunn innen offentlig forvaltning, infrastruktur eller teknisk drift mfl.
- Teknologisk interesse og evne til å drive digital utvikling
- Gode samarbeidsevner og trives i dialog med både ansatte, politikere og næringsliv
- Kunne kommunisere godt på norsk både skriftlig om muntlig (minimum nivå B2)
Vi tilbyr:
- En spennende lederrolle der du får påvirke utviklingen av Sandnes som en fremtidsrettet by.
- Mulighet til å jobbe i et større tverrfaglig miljø som vei, park og øvrige driftsområder innen Bydrift
- Store muligheter for faglig utvikling og innovasjon innen mobilitet og teknologi
- Fleksibel arbeidstidsordning og et godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
- Gode pensjons- og forsikringsordninger samt andre ansattegoder
- En arbeidshverdag i tråd med Sandnes kommunes verdier: Romslig, modig og sunn – hvor vi legger vekt på åpenhet, nytenkning og bærekraftige løsninger.
Frem til søknadsfristen vil alle henvendelser bli behandlet konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver. I samsvar med Offentligloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan offentliggjøres selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søker vil bli varslet dersom unntak fra offentlighet ikke blir innvilget.
For mer informasjon om stillingen, kontakt Dfind v/:
Senior Advisor Stine Flø Riksheim mobil: 982 95 179/epost: stine.riksheim@dfind.no
Senior Advisor Mona Vervik mobil: 408 70 309/epost: mona.vervik@dfind.no
Om arbeidsgiveren
Avdelingen har i tillegg ansvar for parkeringsdrift og håndheving på offentlig grunn. Bydrift har faste transportoppdrag med kjøring av mat, klær og andre sporadiske oppdrag internt i organisasjonen.
Bydrift har ansvaret for tilsyn på skoler, idrettshaller og offentlig bad ved kommunale svømmehaller. Idrett og svømmehaller har kombinert bruk mellom skoler, idrettslag og foreninger.
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Rådhusgata 1, 4306 Sandnes
- Bransje: Annet, Drift og vedlikeholdstjenester, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Saksbehandler
Nøkkelord
Avdelingsleder, Ledelse, Forvaltning, Personalansvar, Økonomistyring
(1/8)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397231769
- Sist endret