Innkjøpsmedarbeider
VIKING Life-Saving Equipment Norway AS
- Frist 23.3.2025
- Ansettelsesform Vikariat
JOIN VIKING – and help build a safer world
Er du klar for en spennende mulighet innen innkjøp hos en global markedsleder? VIKING har nå ledig tre midlertidige stillinger som innkjøpsmedarbeider i vårt team i Arendal, Norge. Bli en del av vårt dynamiske team og bidra til effektiv drift og høy kvalitet til våre kunder.
Om oss
VIKING Life-Saving Equipment er en ledende global leverandør innen rednings- og sikkerhetsutstyr, med hovedkontor i Danmark og over 3300 ansatte på verdensbasis. I Norge er vi 320 ansatte, og vi har kontorer i Arendal, Bergen, Oslo, Haugesund, Ålesund og Tromsø. Vi setter kvalitet og sikkerhet høyt, og vår misjon er å beskytte og redde liv over hele verden.
Bli en del av vår innkjøpsavdeling i Arendal
Innkjøpsavdelingen i VIKING har ansvaret for innkjøp til produksjonen i Norge, samt etter-salgs- og prosjektaktiviteter som strekker seg til steder som Kina og Hellas. Vi er aktivt involvert i den interne S&OP-prosessen, hvor avdelingen bistår med innkjøp for å sikre leveranser til våre kunder. Vår avdeling benytter SAP som vårt ERP-system, og vi er for øyeblikket et team på seks dedikerte medarbeidere.
I rollen som innkjøpsmedarbeider vil du bli en viktig del av vår drift. Du vil ha ansvar for å:
- Planlegge innkjøp, sette bestillinger til leverandører og følge opp ordrene
- Rapportere status av ordrene
- Besvare og løse NCR (Non-Conformance Reports)
- Yte viktig logistikk-support.
En av de tre midlertidige stillingene som innkjøpsmedarbeider vil i tillegg ha ansvar for opprettelse av produksjonsordrer.
Din profil
Vi ser etter deg som har en strukturert arbeidsform, er positiv og omgjengelig med gode samarbeidsevner, og som trives med en variert og aktiv arbeidshverdag.
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning.
- F.eks. bachelor grad innen økonomi og administrasjon, logistikk eller innkjøp. Nyutdannede oppfordres til å søke.
- Arbeidserfaring innen innkjøp er ønskelig
- Meget gode datakunnskaper, erfaring med ERP-system (gjerne SAP)
- Gode Excel-kunnskaper
- Gode engelskkunnskaper - vi jobber i et internasjonalt miljø
Personlige egenskaper:
- Sterke samarbeidsevner
- Er i stand til å jobbe selvstendig med ansvar, oppgaver og forbedringsområder
- Evner å arbeide systematisk og strukturert
- Er analytisk anlagt og kan tolke statistikk
Du har et kommersielt mindset, jobber målrettet for resultater og trives med selvstendig arbeid. Med ditt engasjement og din evne til å ta initiativ, identifiserer du deg med våre verdier: "Be Responsible, Committed and Globally Oriented". Og selvfølgelig – du er en god og inkluderende kollega.
VIKING tilbyr
Vi tilbyr en attraktiv stilling, hvor du får mulighet for å utvikle deg i et samspill med kompetente kolleger, som setter pris på humor, arbeidsglede og et godt arbeidsmiljø. VIKING er en global arbeidsplass hvor de fleste av våre aktiviteter henvender seg til hele verden. Vi har en sterk kultur og gir rom til den enkelte – vi vet at alle bidrar med noe spesielt.
- Å være en del av et verdensledende selskap som fokuserer på å redde liv i den maritime sektoren med mer enn 3000 kollegaer globalt
- Et mangfoldig, inkluderende og vakkert plassert internasjonalt arbeidsmiljø hvor du oppmuntres til å utvikle dine ferdigheter og dele kunnskapen din
- Du vil jobbe og samarbeide tett med ledende bransjefolk fra ulike fagområder
- En attraktiv stilling i en internasjonal organisasjon hvor du får muligheten til å utvikle deg i en samarbeidskultur
- Grundig opplæring, gratis parkering og kontorlokaler med en fantastisk beliggenhet ved sjøen på Tromøya i Arendal
Har du lyst til å bli en del av VIKING?
Alle søknader tas i mot online via ”send søknad” i stillingsannonsen og behandles naturligvis fortrolig.
Vi holder løpende samtaler og anbefaler at du sender din søknad og CV straks.
Har du spørsmål til stillingen eller VIKING, er du velkommen til at kontakte Tom Hammarstroem på mobil +47 37888199.
For ytterligere informasjon: www.VIKING-life.com
JOIN VIKING - YOUR CAREER IS SAFE WITH US
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Tybakken 90, 4818 Færvik
- Bransje: Maritim og offshore
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling
- Arbeidsspråk: Engelsk
Nøkkelord
innkjøp, kvalitet, samarbeid, administrasjon
(1/2)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397239134
- Sist endret