
Pensjonsrådgiver
Sandnes kommunale pensjonskasse
- Frist 11.4.2025
- Ansettelsesform Fast
Ledig stilling som pensjonsrådgiver
Vi er på utkikk etter en ny pensjonsrådgiver som er interessert i pensjon, og som kan være med å bistå våre medlemmer.
Du vil inngå i et team på fire pensjonsrådgivere som har ansvar for pensjonsberegninger og annen bistand til våre medlemmer. Alle rådgiverne våre har egne medlemsporteføljer som de har totalansvar for. Dette innebærer fysiske eller digitale møter med våre medlemmer, samt saksbehandling frem til utbetaling av pensjonsytelsene.
Offentlig tjenestepensjon er komplisert og har et omfattende regelverk. Du bør være løsningsorientert og samtidig kunne sette deg inn i relevante lover og forskrifter.
Vi har høyt fokus på faglig utvikling for å kunne tilby den beste rådgivningen til våre medlemmer. Offentlig tjenestepensjon er obligatorisk, og det følger derfor ikke noe salgsansvar med stillingen.
Vi er i ferd med å implementere et helt nytt pensjonsberegningssystem, og du vil være med å bidra i det videre utviklingsarbeidet sammen med våre samarbeidspartnere.
Kvalifikasjoner
- Erfaring vi ønsker oss er først og fremst innen offentlig eller privat tjenestepensjon, men også erfaring fra lønn/HR, revisjon eller fra kunderådgivning innen bank og forsikring er av interesse
- Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis med økonomisk eller juridisk bakgrunn
- Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
- Kjennskap til lovverk som gjelder for forsikrings- og/eller pensjonsforetak er en fordel
- God kjennskap til Office programmer
Personlige egenskaper
- Stillingen stiller høye krav til struktur og nøyaktighet
- Evne til å jobbe selvstendig
- Stor arbeidskapasitet
- Godt humør og samarbeidsvillig
- Ansvarsbevisst og god vurderingsevne
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Godt arbeidsmiljø
- Fleksitid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- HjemJobbHjem avtale
- Kontorlokaler sentralt plassert i Sandnes sentrum med god tilgang til kollektiv transport
Om arbeidsgiveren
Sandnes kommunale pensjonskasse ble opprettet av Sandnes kommune i 1936. Pensjonskassen er en selvstendig juridisk enhet med styret som overordnet organ. Pensjonskassen hadde pr 31.12.2024 en forvaltningskapital på 7,1 milliarder kroner, ca 6.000 aktive medlemmer og ca 3.400 pensjonister. Administrasjonen består i dag av 6 ansatte. Pensjonskassens formål er å være en aktør i markedet med den beste løsningen for arbeidsgivere og medlemmer når det gjelder pensjonsforsikring. Dette skal oppnås ved god kapitalavkastning, god medlemsservice og en effektiv administrasjon.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusgata 3, 4306 Sandnes
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kundeservice, Rådgivning, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Rådgivning, pensjon, offentlig
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397248099
- Sist endret