Kunde- og brukerrådgivere
Sikt – Kunnskapssektorens tjenesteleverandør
- Frist 30.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Kunde- og brukerrådgivere FS
Hvordan ser arbeidshverdagen ut?
Har du lyst til å være en del av et sammensveiset team som jobber tett med både brukere ute i UH-sektoren og med andre team i Sikt? Da er du akkurat den som kan hjelpe oss i vårt brukerstøttearbeid!
Du blir en del av produktområde Studieadministrasjon - et miljø med høy faglig kompetanse og et sterkt ønske om å utvikle de beste løsningene for utdanningssektoren. Her tar vi i bruk ny teknologi for å utvikle, modernisere og forvalte det studieadministrative systemet FS, en av pilarene for at Kunnskaps-Norge skal kunne fungere.
Miljøet preges av et høyt faglig nivå, som vi håper du vil være med å videreutvikle. Hos oss er det gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Arbeidssted for stillingen er Oslo eller Trondheim, og for svært godt kvalifiserte søkere kan vi vurdere andre arbeidssteder.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:
- Behandle og svare på brukerstøttehenvendelser alene, sammen med eget team og i samarbeid med våre utviklingsteam.
- Ta imot og besvare andre typer henvendelser fra kunder og brukere
- Feilsøking og gjenskaping av feilsituasjoner.
- Testing av brukergrensesnitt og integrasjoner
- Skrive dokumentasjon av produktene våre.
- Oppfølging av driftshendelser og feilsituasjoner med våre driftsleverandører, og sikre god informasjonsflyt ut mot brukere.
- Bidra inn i utviklingsarbeidet, gjennom å avklare funksjonskrav, finne forbedringsmuligheter og teste løsninger sammen med utviklingsteamene våre.
- Dele din kompetanse og erfaring med andre, sånn at vi sammen lærer og blir bedre.
Endringer i arbeidsoppgaver vil komme. Vi er midt i store moderniserings- og utviklingsløp for FS, så hvordan arbeidsoppgavene vil være i framtiden vet vi ikke akkurat nå.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Vi ser etter deg som har:
- Bachelorgrad eller tilsvarende. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Minst fem års erfaring med FS og studieadministrativt arbeid (f.eks.grunnlagsdata for studieprogrammer, emner, eksamen, vitnemål) i universitets- og høgskolesektoren (fra sentraladministrasjon, fakultet og/eller institutt)
- Gode kommunikasjons- og formidlingsferdigheter i norsk, særlig skriftlig. For å sikre god og effektiv kommunikasjon med kunder og brukere, og for å sikre godt samarbeid mellom team internt i Sikt.
Det er en fordel om du i tillegg har erfaring med noe av dette:
- Brukerstøtte eller andre former for support- eller brukeroppfølgingsarbeid.
- Oversikt eller kjennskap til universitets- og høyskoleloven
- Produktutvikling, testing, spesifikasjon, skripting, API-kall, o.l.
- Å jobbe i skjæringspunktet mellom teknologi og administrasjon.
- Å analysere komplekse problemstillinger og bryte dem ned i konkrete tiltak.
Hvem er du?
Vi tror du vil trives i denne stillingen hvis du:
- Er nysgjerrig! Du må være interessert i hva som finnes «under panseret», ha evne til å forstå teknologi og hvordan teknologi og mennesker samspiller. Du må like å lære nye ting og ha et driv for å forstå nye ting.
- Er fleksibel og med på å eksperimentere, prøve, feile, lære: både konkret i hvordan vi gjør oppgavene i hverdagen, og når det kommer til hvordan vi organiserer arbeidet vårt og samarbeider med kunder og brukere.
- Er pragmatisk og har en «godt nok for nå»-holdning.
- Er serviceinnstilt.
- Setter teamet foran den enkeltes prestasjoner.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Før du søker
Når du søker, må du legge ved dokumentasjon på utdanning og arbeidserfaring.
Gyldig dokumentasjon på utdanning er digitalt signert PDF med utdanningsresultatene dine fra Vitnemålsportalen. Hvis du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, må du legge ved en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, i tillegg til godkjenning fra NOKUT (https://www.nokut.no/ (https://www.nokut.no/)) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (https://hkdir.no/ (https://hkdir.no/)).
For å dokumentere tidligere arbeidserfaring kan du legge ved en utfyllende attest eller en bekreftelse fra arbeidsgiver.
I Sikt er vi opptatt av at alle skal være velkomne. Det vil si at dersom du tror denne stillingen passer bra for deg, håper vi at du søker, uavhengig av etnisitet, religion, kjønn, alder, seksuell orientering, funksjonsevne og livserfaring. Vi vil legge til rette og gjøre nødvendige tilpasninger slik at du kan gjøre en god jobb!
Vi gjør oppmerksom på at søkerlisten er offentlig jf. offentlighetsloven § 25. Du kan be om unntak fra å bli oppført på den offentlige søkerlisten ved å krysse av for og begrunne dette i søknaden. Du får beskjed dersom vi ikke kan imøtekomme ønske ditt.
Hvorfor velge Sikt?
Vil du jobbe med et av Norges viktigste samfunnsoppdrag? I Sikt bidrar du direkte til å gjøre forskning og kunnskap tilgjengelig for alle. Tjenestene vi leverer har stor verdi, på både individ- og samfunnsnivå.
Sammen skal vi skape Norges beste offentlig arbeidsplass! Dét er et ambisiøst mål. For å lykkes må vi legge til rette for at alle ansatte synes det er spennende og meningsfullt å gå på jobb, hver dag. Derfor strekker vi oss langt for at alle skal ha det godt i Sikt.
Alle ansatte får mulighet til å påvirke hvordan oppgaver skal løses, og rom til å planlegge egen arbeidshverdag. Vi vet at livet skjer, derfor synes vi det er viktig å legge til rette for en god balanse mellom jobb og fritid.
Vi tilbyr deg en lærerik arbeidshverdag i et dyktig og moderne teknologimiljø. Hos oss kryr det av dedikerte fageksperter på alt fra HR og jus til koding, personvern og cybersikkerhet. Men først og fremst får du et arbeidsmiljø preget av rom til å både prøve, feile og lære.
Her er noen flere grunner til at vi trives i Sikt:
- Avtale om hjemmekontor og fleksitid, slik at du kan tilpasse både arbeidssted og arbeidstid når oppgavene dine tilsier det.
- Gode muligheter for kompetanseutvikling.
- 7,5 timers arbeidsdag, inkludert lunsjpause.
- En time i uka til fysisk aktivitet i arbeidstiden, med lønn.
- Gode utstyrsordninger for mobil, PC, hodetelefoner og løsninger for hjemmekontoret, med mer.
- Fri med lønn på jul- og nyttårsaften, og til feiring av andre religiøse og nasjonale høytidsdager.
- Mulighet for å jobbe inntil to dager med veldedige og samfunnsnyttige formål per år.
- Moderne kontorlokaler med sentral beliggenhet i Trondheim, Oslo og Bergen.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med konkurransedyktige pensjons- og forsikringsordninger.
Om arbeidsgiveren
Sikt er sannsynligvis den mest spennende tjenesteleverandøren du aldri har hørt om. Vi jobber for å forenkle hverdagen for ansatte, forskere og studenter i kunnskapssektoren, gjennom effektive og sømløse tjenester. Du har kanskje hørt om Feide, Surveybanken, eduroam, eller Vitnemålsportalen?
Vi tilbyr gode og kostnadseffektive fellestjenester til kunnskapssektoren, leverer nettverksinfrastruktur i verdensklasse, tilgjengeliggjør forskningsdata og ivaretar sikker datadeling.Vi tilbyr også juridisk rådgivning om personvern, og er sektorens responsmiljø for cybersikkerhet.
Dette er bare noen av tjenestene Sikt leverer. Potensialet for å levere gode, digitale løsninger og infrastruktur til kunnskapssektoren er enormt! Det motiverer oss.
Vi er underlagt Kunnskapsdepartementet, og har om lag 400 ansatte. Hovedkontoret vårt er i Trondheim, og i tillegg har vi kontorer i Oslo og Bergen.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Fridtjof Nansens vei 19, 0369 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Internettbaserte tjenester, IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Brukerstøtte/support, Drift/Operations, Kundeservice
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397370308
- Sist endret