
Prosjektleder
Sykehuset Innlandet HF
- Frist 30.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Prosjektleder
Vi søker etter prosjektleder til unike og spennende prosjekter
Prosjekt- og porteføljestyring søker etter en prosjektleder til å lede byggeprosjekter fra idéfasen til overtagelse og drift, og ivareta byggherrerollen i helseforetakets byggeprosjekter.
Du vil få ansvaret for en egen prosjektportefølje innenfor nybygg, større rehabilitering, funksjonstilpasninger for den kliniske driften og sammensatte utstyrsprosjekter. Sykehuset Innlandet står overfor omfattende og utfordrende omstillingsprosesser framover mot ny sykehusstruktur, og enheten vil få tillagt oppgaver i forbindelse med planlegging av ny sykehusstruktur i helseforetaket. Du vil hos oss opparbeide deg kunnskap og utvikle deg innenfor en spennende del av bygg- og anleggsbransjen med spesialisering mot utvikling og videreutvikling innenfor sykehus.
Vi ser for oss at du er en selvstendig person med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Du har erfaring med å planlegge og lede byggeprosjekter, og ønsker å tilegne deg ny kompetanse innen andre fagfelt, samt er villig til å dele din fagkompetanse. Hvis du har kompetanse innen offentlig anskaffelse er det positivt. Reisevirksomhet i Innlandet må påregnes.
Prosjekt- og porteføljestyring har i dag fire ansatte, og er en del av divisjon Eiendom og internservice. Arbeidssted vil være ved Sykehuset Innlandet sitt administrasjons- og servicesenter i Brumunddal.
Arbeidsoppgaver
- Lede og planlegge alle aktiviteter i prosjektene fra idéfase til overtagelse og drift
- Ivareta bruker- og medvirkningsprosesser i prosjektene
- Utarbeidelse og oppfølging av økonomi, kvalitet, SHA, fremdrift og FDV-dokumentasjon i egen prosjektportefølje
- Strategiske vurderinger og helhetlig utvikling av prosjekter
- Ivareta byggherreansvar gjennom alle faser av prosjekter
- Ansvarlig for å inngå og følge opp kontrakter med rådgivere og entreprenører
- Ansvar for at SHA iht. byggherreforskriften blir ivaretatt i prosjektene
- Ledelse og oppfølging av prosjektorganisasjonen
- Ansvar for alle anskaffelser i egne prosjekter i samarbeid med sykehusets innkjøpsressurser
Kvalifikasjoner
- Bachelor eller master innen relevante tekniske fag
- Erfaring som prosjektleder i tverrfaglige byggeprosjekter
- Kunnskap om regelverk og forskrifter innen relevante fagfelt
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- God digital forståelse og interesse for å ta i bruk nye IKT-verktøy
- Må ha førerkort klasse B, og egen bil som kan benyttes i tjenesten
Personlige egenskaper
- God relasjonsbygger som oppnår gode leveranser og resultater sammen med andre
- Selvstendig og beslutningsdyktig
- Målrettet, engasjert og løsningsorientert
- Gode samarbeidsevner
- Evne til å ha overordnet oversikt og samtidig ivareta de viktige detaljene i prosjektet
- Godt humør
Vi tilbyr
- Utfordrende og varierte prosjekter i en kompleks bygningsmasse
- Ordnede arbeidsforhold i en samfunnsnyttig bedrift
- Faglig og personlig utvikling
- Gode pensjons- og forsikringsvilkår
- Lønn etter avtale
- Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kopi av vitnemål for relevant utdanning må legges ved i søknaden.
Om arbeidsgiveren
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø
Sykehuset Innlandet ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Det samme gjelder om du har hatt et lengre avbrudd fra arbeidslivet.
Divisjon Eiendom og intern service forvalter helseforetakets eiendomsmasse og leverer tjenester til alle helseforetakets over 40 lokasjoner i Innlandet. Divisjonen har syv fagavdelinger, Renhold og tekstil, Forsyning og transport, Servicetorg, Eiendomsdrift og utvikling, Innkjøp og kontrakt, Matforsyning og Eiendomsforvaltning. Våre om lag 700 medarbeidere er nøkkelen for å lykkes, og divisjonen legger til rette for et godt og utviklende arbeidsmiljø som er rekrutterende og som sikrer riktig kompetanse tilpasset fremtidige behov.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Furnesvegen 26, 2380 Brumunddal
- Bransje: Bygg og anlegg, Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Arealplanlegger, Ledelse, Prosjektledelse, Bygge- og anleggsteknikk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397388901
- Sist endret