
Digital forretningsutvikler
Posten Bring AS
- Frist 31.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å utvikle våre løsninger for visning og bestilling av frakttjenester?
Har du noen gang tenkt på hvordan Posten Brings frakttjenester vises frem når du handler i en nettbutikk? Vil du være med på å skape førsteklasses bestillingsløsninger for våre bedriftskunder? Da har vi en spennende mulighet for deg!
Om oss
Velkommen til avdelingen «Checkout & Bestilling» i Posten Bring. Vi er en del av Mybring-plattformen – Posten Brings selvbetjenings- og integrasjonstilbud for bedrifter i hele Norden. Hver dag går vi på jobb for å gjøre det så enkelt som mulig for våre bedriftskunder å presentere og bestille våre frakttjenester.
Vår avdeling består av to tverrfaglige, agile produktteam: Checkout-løsninger og Bestillingsløsninger. Hvert team har en produkteier, agile team lead samt frontend- og backendutviklere. Sammen med vår UX-designer vil din rolle som digital forretningsutvikler gå på tvers av teamene i avdelingen.
Som digital forretningsutvikler vil du i tett samarbeid med teamene jobbe målrettet mot å utvikle førsteklasses løsninger som setter brukeropplevelse, enkelhet og moderne teknologi i fokus. Nettbutikkenes checkout er vårt viktigste utstillingsvindu der konsumenten møter våre frakttjenester for første gang. Her vil du få en sentral rolle i å utvikle checkout-løsninger som er enkle å bruke for nettbutikker og som presenterer våre frakttjenester på en måte som bidrar til økt konvertering. Våre bestillingsløsninger skal være det foretrukne valget for våre bedriftskunder. Her vil du få en sentral rolle i å konseptualisere og styrke våre verdiforslag relatert til bestilling av frakt.
Hvem er du?
Vi ser etter en digital forretningsutvikler med hjerte for kunden. Du evner å arbeide med komplekse forretningsmessige problemstillinger og drive effektive prosesser i et stort konsern.
Hva vil du jobbe med?
Dine arbeidsdager blir varierte, men hovedoppgavene vil være:
Tilegne og analysere innsikt om kundebehov knyttet til visning og bestilling av frakt, utarbeide og vedlikeholde kundereise knyttet til «checkout» og «bestilling»
Analysere konkurrenter og deres tilsvarende løsninger
Vurdere markedsmuligheter, overvåke trender og utvikling i markedet
Identifisere og utarbeide nye konsepter og løsninger basert på vedtatte strategier og identifiserte kunde- og markedsbehov, videreutvikle allerede etablerte produkter
Lede gjennomføring av prosjekt-/delprosjekt knyttet til utvikling av nye konsepter og løsninger (fra idé -> implementering -> skalering)
Ansvarlig for vedlikehold og videreutvikling av konsernets "Beste praksis checkout guide"
Hva ser vi etter?
Vi tror du har:
Minimum bachelor, gjerne master innen økonomi, ledelse, innovasjon, entreprenørskap, IT el.
Minst 3 års arbeidserfaring innen kunderettet digital produktutvikling
Digital forretningsforståelse, trives i grensesnittet mellom brukerbehov og teknologi
Interesse for og/eller erfaring med e-handel og logistikk
Gode kommunikasjonsferdigheter på et nordisk språk i tillegg til engelsk
Hvem passer rollen for?
Din formelle og reelle bakgrunn er viktig for oss, men vi legger like stor vekt på dine personlige egenskaper. Vi håper at du kjenner deg igjen i dette:
Utpreget lagspiller
Analytisk, strategisk og strukturert
Kreativ tilnærming til problemløsning
Selvgående, høy gjennomføringskraft
Trives med utfordrende oppgaver, stor arbeidskapasitet
Liker stor variasjon i arbeidsoppgaver og en hverdag som preges av å arbeide på tvers i en stor organisasjon med mange kontaktflater
Hva kan vi tilby?
En sentral rolle med ansvar på tvers av avdelingens to tverrfaglige produktteam
Et sterkt faglig produktutviklingsmiljø
Mulighet til å påvirke og utforme Posten Brings tilbud av checkout- og bestillingsløsninger
Oppgaver og ansvar som gir stor kontaktflate i konsernet
Fleksibilitet og rom til å forme din egen arbeidsdag og karriere
Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger
Vi holder til i Posthuset - med sentral beliggenhet midt i Oslo sentrum og byens beste utsikt!
Posten Bring er en utfordrer i en bransje som er i kraftig utvikling og endring. Dette betyr at vi, som et av Nordens største logistikkonsern, stadig må forbedre og tilpasse oss etter nye utfordringer, ønsker og krav som stilles til oss - hver dag. Ved å ta ansvar, spille på lag og stadig ville mer, jobber vi hardt for å gjøre hverdagen enklere og verden mindre for kundene våre.
Vil du bli en del av teamet?
Har du spørsmål om stillingen? Ta kontakt med rekrutterende leder, Maria D. Lislelid (maria.lislelid@posten.no). Søknadsfristen er 31.03.2025.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater via vår samarbeidspartner Semac AS, www.semac.no.
Vi ser frem til å høre fra deg!
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Biskop Gunnerus' Gate 14, 0185 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
logistikk, checkout, strategi, digital forretningsutvikling
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397394886
- Sist endret