Fagdirektør HR
Statsforvalteren i Innlandet
- Frist 25.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Fagdirektør HR
Om stillingen
Statsforvalteren i Innlandet har ledig en fast stilling som fagdirektør innen fagområdet organisasjon og HR. Stillingen er plassert i enhet for Virksomhetsutvikling, styring og kommunikasjon. Enheten består av 10 medarbeidere og har kontorsted på Lillehammer. HR-teamet består av 3 medarbeidere.
Vi ser etter en engasjert fagdirektør som kan hjelpe oss å videreutvikle HR-funksjonen for fremtiden slik at Statsforvalteren er godt rustet til morgendagens oppgaveløsning. Den som tilsettes er tiltenkt fagansvar, både med tanke på utvikling, koordinering og forvaltning.
Vi leter etter deg med god samfunns- og organisasjonsforståelse. Du må ha erfaring fra organisasjonsutvikling, rekrutteringsarbeid, partssamarbeid og systematisk HMS-arbeid, gjerne fra statlig virksomhet. Du er strukturert, leveringsdyktig og selvstendig. For å lykkes i denne jobben må du ha høy relasjonskompetanse og mestre å ha mange baller i luften. Du forstår viktigheten av å skape tillit, å bidra til gode arbeidsforhold og å bygge kultur for utvikling, læring og trivsel.
Den vi ser etter har kunnskap om relevant avtaleverk, og evne til å skaffe seg overblikk og å se sammenhenger.
Arbeidsoppgaver
Som en del av vårt HR-team vil du jobbe bredt med spennende oppgaver innenfor fagområdet, og får mulighet til å bidra i utvikling og oppfølging av embetets personalpolitikk, lønns- og personalforvaltning. HR bistår i rekrutteringsarbeid, prosess- og utviklingsarbeid, saksforberedelser og saksbehandling knyttet til lov- og avtaleverk. HR bistår som nøkkelressurser i partsarbeid og har en viktig rolle i embetets HMS-arbeid.
HR jobber tett opp mot lederne i embetet og er en viktig veileder og støtteressurs for dem i målrettet arbeid med ledelses-, kompetanse- og kulturutvikling. Samtidig skal du også gi støtte og råd til tillitsvalgte og øvrige ansatte. Det er også muligheter for å delta i nasjonale prosjekter- i samarbeid med de øvrige Statsforvalterembetene.
Den som tilsettes skal på et selvstendig grunnlag kunne organisere, planlegge og koordinere aktiviteter, og ta et overordnet ansvar i utviklingsorientert arbeid.
Fagdirektøren vil være teamleder for HR, og inngå i lederteamet på virksomhetsområdet. Fagdirektør har ikke personal- og budsjettansvar. Ansvar og oppgaver vil kunne endres over tid.
Kvalifikasjoner
Krav:
- Relevant utdanning på masternivå, gjerne jurist med kompetanse på arbeidsrett. Riktig erfaring i tillegg til relevant utdanning på minimum bachelornivåer også aktuelt.
- God kunnskap om aktuelt lov- og avtaleverk
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- God kunnskap og erfaring i bruk av digitale systemer og verktøy
- God innsikt i offentlig forvaltning
Videre ønsker vi at du har:
- Relevant erfaring fra organisasjonsutvikling, HR og personalforvaltning, gjerne fra statlig virksomhet.
- Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling
- Lederkompetanse
Personlige kvalifikasjoner:
- God rolleforståelse og vurderingsevne
- Strukturert, leveringsdyktig og selvstendig
- Høy relasjonskompetanse
- Initiativrik og endringsorientert
Søkerne vurderes utfra kvalifikasjoner, praksis og personlige egenskaper. De første 6 månedene er prøvetid.
Hva kan du forvente som ansatt hos oss?
- Som ansatt hos oss vil du få utfordrende arbeidsoppgaver i et godt og bredt tverrfaglig arbeidsmiljø.
- Arbeidsmiljøet er preget av høy kompetanse og faglig engasjerte medarbeidere
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse med gode pensjons-, lån- og forsikringsordninger.
- Vi har fleksibel arbeidstid og mulighet for delvis hjemmekontor.
- Personalpolitikken vår er familievennlig og fleksibel.
- Vi har moderne kontorlokaler og du kan trene i arbeidstiden.
- Avlønning som fagdirektør(1538), lønnsspenn: 830 000 - 910 000. Evt. seniorrådgiver (1364), lønnsspenn 630 000 - 800 000, avhengig av kvalifikasjoner.
Vi ønsker mangfold
Inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi tilrettelegger for medarbeidere som har behov for det. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.
Dette må du ha med i søknaden
Du må legge inn CV og skrive søknaden din i jobbnorge-portalen. Du må også legge ved vitnemål (gjerne tilgang til Vitnemålsportalen) og relevante attester for å bli vurdert for stillingen.
Om du ønsker å reservere deg fra offentlig søkeliste må dette begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort, selv om en ber om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette før offentlig søkeliste utformes.
Om arbeidsgiveren
Statsforvalteren er statens representant i Innlandet, og har ansvar for å følge opp vedtak, mål og retningslinjer fra Stortinget og regjeringen. Statsforvalteren er et viktig bindeledd mellom kommunene og sentrale myndigheter. Vi har oppdrag fra 12 departementer og 9 direktorater og er organisert i 4 virksomhetsområder. Vi har sektorvise forvaltningsoppgaver som tilsyn, klagebehandling og veiledning, samt at vi skal bidra til et helhetlig perspektiv overfor kommunene. Statsforvalteren i Innlandet har hovedkontor på Lillehammer.
Vi er en kompetansearbeidsplass med 240 dyktige medarbeidere. Som statens representant ønsker vi å bidra til å bygge Innlandet sterkt.
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Fagleder
- Sted: Gudbrandsdalsvegen 186, 2619 Lillehammer
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Jurist, Kontor og administrasjon, Samfunnsviter
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397396690
- Sist endret