Controller
MIMEA AS
- Frist Kandidater intervjues fortløpende
- Ansettelsesform Fast
Lyst til å bruke din regnskapskompetanse til å ta steget over til Controller i et norsk vekstselskap?
Navnet MIMEA betyr «krydderurt» på Swahili og selskapet leverer høykvalitets-produkter til dagligvare, grossister og HORECA. Vi er lidenskapelig opptatt av å bidra til økonomisk utvikling og handel samtidig som vi leverer de beste produktene til våre kunder. Hos oss får du jobbe med mange av Norges mest spennende kunder innen dagligvare og HORECA. Vi har kontorer i Sverige og Tyskland som vi koordinerer tett fra vårt hovedkontor på Lierskogen. Vi har en bred portefølje med merkevarer og produkter fra hele verden og hos oss får du jobbe med fersk frukt & grønt, blomster & planter, tørrvarer og drikkevarer med mer. Selskapet har akkurat fylt 10 år, og har gjennom årene opplevd imponerende vekst og utvikling.
MIMEA har et ungt og dynamisk arbeidsmiljø med korte beslutningsveier. Selskapet har hovedkontor på Lierskogen.
Som et resultat av vekst, søker nå MIMEA en Controller til en nyopprettet stilling. Stillingen rapporterer direkte til daglig leder.
Ansvarsområde og arbeidsoppgaver
Som Controller i MIMEA vil du få en sentral rolle i selskapets økonomiske styring fra økonomisk planlegging, intern og ekstern kontroll, analyse, rapportering og løpende oppfølging internt og eksternt. Vi er et lite selskap i vekst som håper og tror at din ekspertise, fokus på forbedringer og ditt engasjement vil bidra til vår felles utvikling og videre suksess.
Du vil være ansvarlig for å utarbeide og følge opp rutiner og beste praksis for driften, samt sikre at selskapet arbeider i tråd med fastsatte mål og KPI’er i samarbeid med daglig leder. I en liten organisasjon vil rollen involvere flere ulike arbeidsoppgaver, og det er viktig at du er komfortabel med å jobbe variert både strategisk og helt ned på detaljnivå, og kan bistå de andre i teamet ved behov.
Du vil ha ansvar for rapportering av regnskapstall og omsetningstall til styret i samarbeid med eksternt regnskapsbyrå og daglig leder. Stillingen innebærer også arbeid med prisanalyser på tvers av markeder, valutahåndtering og likviditetsstyring. Du vil følge opp varelagerstyring og innkjøp, bidra til effektivisering av transport og kostnader samt være et bindeledd mellom selskapet og regnskapsbyrå. Videre vil du sikre kvalitetskontroll av fakturering og bidra til utarbeidelse av produksjons- og transportprognoser. Rollen krever derfor god forståelse av kostnadsstrukturer og evnen til å identifisere og korrigere avvik.
For å håndtere veksten har MIMEA nylig oppgradert sitt økonomisystem til å jobbe i sky med Dynamics Business Central for mer effektiv drift. Du vil ha ansvar for å videreutvikle prosesser og rutiner i takt med behov og regulative endringer, nye og eksisterende kunder, etc. Selskapet bruker Tradesolutions database for vedlikehold av produktinformasjon, og hovedansvaret for vedlikehold av produktbasen vil ligge i denne rollen. Det er ikke krav til spesifikk systemerfaring, og du vil få god opplæring i både system og eksisterende rutiner.
Hvorfor bør du være interessert i rollen?
MIMEA er et selskap med en solid fremtid, og som en del av teamet vil du kunne være med på en spennende vekstreise som gir både faglig og personlig utvikling. For rett kandidat vil det være videre muligheter innen blant annet forretningsutvikling og andre konsernrelaterte roller. Videre vil du;
- Bli del av et spennende selskap som driver både i det norske og internasjonale markedet
- Være en viktig brikke i en liten organisasjon, der dine bidrag virkelig betyr noe, og du får direkte ansvar for selskapets suksess
- Få muligheten til å jobbe med en bred kundebase og spennende problemstillinger på tvers av markeder og produktgrupper
- Bli del av et ungt og dynamisk team, hvor du får jobbe tett med erfarne kollegaer og ha direkte påvirkning på selskapets utvikling
- Få innsikt i en spennende verdikjede med ulike utfordringer
- Ha mulighet til å benytte eget treningsrom på 100 kvm
- Svært god kantineordning
Vi tror du har god regnskapsforståelse og jobber med regnskap og økonomi i dag, men ønsker å videreutvikle deg innen forretning, analyse og beregning. Du har;
- Erfaring med Excel
- Analytiske ferdigheter
- God systemforståelse
- Gjerne erfaring fra retail
- Relevant utdannelse innenfor økonomi, finans eller regnskap er en fordel
- Gode ferdigheter i norsk og engelsk
Høres rollen spennende ut?
Da ser vi fram til å motta din CV og søknad.
Er du egentlig ikke på utkikk etter ny jobb, men ble nysgjerrig og tror du kan passe til rollen, er du velkommen til å ta kontakt med vår rekrutteringspartner Glasspaper ved Nora Halvorsen på telefon 92 83 56 82 eller Pia Øisang på telefon 45 67 91 98 for en uforpliktende og konfidensiell prat.
Om arbeidsgiveren
Teamet hos MIMEA har over 30 års erfaring i detaljhandelssektoren og vi er lidenskapelig opptatt av å bidra til økonomisk utvikling og handel samtidig som vi leverer de beste produktene til våre kunder. Vi samarbeider med Global GAP-sertifiserte farmer som følger strenge krav til hygiene og bærekraftig produksjon.
MIMEA tilbyr en omfattende servicepakke for våre partnere, inkludert salg, import, markedsføring, kvalitetskontroll, lagerhold og distribusjon.
Vi samarbeider tett med våre partnere i Sverige, Tyskland, Nederland og Kenya for å sikre at våre produkter kommer trygt frem til Norske og Europeiske konsumenter.
- Sektor: Privat
- Sted: Gjellebekkstubben 7, 3420 Lierskogen
- Bransje: Butikk og varehandel, Grossisthandel import/eksport, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Controller, Økonomistyring og budsjettering, Regnskap
Nøkkelord
Controller, Finans, Økonomi, Regnskap, Rapportering
(1/7)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397640358
- Sist endret