HR Business Partner
DHL Global Forwarding Freight
- Frist 27.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du en people-person og lyst på en jobb som HR Business Partner i et globalt selskap?
DHL er verdens største logistikkfirma, representert i 220 land. DHL Global Forwarding, Freigth er divisjonen som har spesialisert seg på air freight, ocean freight og road freight, og vi har 130 ansatte med hovedkontor på Berger, Skedsmokorset. Vårt mål er å være den beste samarbeidspartneren for våre kunder på transport, men vi ønsker også å være den beste arbeidsgiveren for våre ansatte. For å få til det siste, har vi et sterkt fokus på medarbeiderengasjement, utvikling av ansatte og et godt arbeidsmiljø. HR-avdelingen spiller en viktig nøkkelrolle i dette arbeidet, og vi søker nå en ny HR Business Partner som kan være en god støttespiller for våre ledere.
Arbeidsoppgaver knyttet til stillingen vil være
operativ lederstøtte på alt som er knyttet til de ansattes arbeidsforhold
oppfølging av sykefravær, inkl. deltakelse i dialogmøter med NAV
rapportering på HR sine KPI’er
aktivt oppdatering av HR-systemet, og systemstøtte for våre ledere
koordinering ved månedlig lønnkjøring og årlig lønnsoppgjør
koordinering rundt medarbeiderundersøkelser
rekruttering
koordineringsoppgaver knyttet til miljø- og kulturfremmende aktiviteter
Hvorfor jobbe i DHL?
Som ansatt hos oss vil du oppleve at vi ser deg og at vi er opptatt av at du skal utvikle deg og lykkes i jobben din. Som HRBP blir du et naturlig samlingspunkt både for ledere og ansatte, og du vil kunne gjør en forskjell for et stort nettverk av kollegaer.
Du vil bli en del av et selskap som er opptatt av folkene våre, og du vil bli en del av et internasjonalt nettverk av selskapets HR-medarbeidere, slik at du vil kunne få faglig innspill som du kan ta med deg inn i den norske driften.
Vi ser etter deg som har
høyere utdanning innen HR ( Bachelorgrad er foretrukket )
minimum 5 års erfaring med operativt HR-arbeid, inkl. lederstøtte i bredden av HR-faget og aktivt bruk av HR-system
gode kommunikasjonsegenskaper både på norsk og engelsk, muntlig og skriftlig
gode it-kunnskaper, samt erfaring fra digitale HR-verktøy
god tallforståelse
gjerne førerkort – ikke for at du kommer til å bruke bil i jobben din, men fordi det kan være litt utfordrende å komme til oss med offentlig kommunikasjon.
For at du skal være en god match til denne stillingen tror vi du er en utpreget people-person – en som er nysgjerrig på folk, blid og jovial, og som har en positiv innstilling til de utfordringer som måtte dukke opp. Du er en god relasjonsbygger, med evne til å skape gode forbindelser med kollegaer på tvers av avdelinger.
Du er standhaftig og utholdende i møte med utfordringer, og du har gjennomføringsevne til å fullføre ting du har startet på.
Som en stor global aktør skjer det stadig endringer hos oss for å hele tiden bli bedre i det vi gjør. Du må derfor være endringsvilling og uredd for å prøve nye ting. Våre digitale verktøy innen HR er i stadig utvikling, og det er derfor viktig at du har et digitalt mindset, og at du er nøyaktig ved oppdatering av personalinformasjon.
Adecco Select bistår oss i rekrutteringsprosessen, så om du har spørsmål er du velkommen til å kontakte rådgiver Hege Vesterheim på tlf 473 25 136 / hege.vesterheim@adecco.no
PS! Om du ønsker å søke på stillingen, ber vi deg gjøre det via linken i annonsen. Pga GDPR-hensyn vil søknader mottatt på mail bli slettet.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Gneisveien 3, 2020 Skedsmokorset
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Kontor og administrasjon
Nøkkelord
hr business partner, sykefravær, rapportering, lederstøtte, hr systemer
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397655407
- Sist endret