
Fagansvarlig - Fritid og Frivillighet
Nes kommune Fritid og frivillighet
- Frist 27.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Vi søker
Innledning
Vi søker en engasjert og dyktig koordinator og fagansvarlig til virksomhet «Fritid og frivillighet» i Kultur og Mangfold.
Virksomheten har i dag 25 faste ansatte, fordelt på heltid og deltidsstillinger i tillegg til 3 på engasjement. Virksomhetens viktigste mål er å bidra til at nesbuer i alle aldere får en best mulig fritid med mestringsfulle og gode opplevelser.
Fagansvarlig vil få en sentral rolle i å koordinere våre tjenesteområder i ungInes team og voksentjenester, samt sørge for oppfølging og gjennomføring av våre virksomhetsmål. Tjenestene inkluderer team ungInes ,miljøarbeidere og utekontakter, fritidsklubber, dagtilbud for unge voksne (FRAM), Nes eldresenter, Nes Frivilligsentral, Oasen dagsenter, Nes kafé og BUA. I tillegg har vi ulike arenaer og fasiliteter vi disponerer.
Stillingen er 100 % fast.
Arbeidsoppgaver
Medansvar for oppfølging og gjennomføring av virksomhetens mål, samt sikre informasjonsflyt ut til hele virksomheten.
- Stillingen skal også inneha fullmakter for å kunne ivareta oppgavene i virksomhetsleders fravær.
Søke og rapportere på nasjonale tilskuddsordninger.
Vi har gjennomført en kartlegging om ungdomsmiljøet, og det er flere nye tiltak som man blir deltagende i.
- Sikre at kulturfaglig tenkning er en integrert del av alle våre tilbud.
- Saksbehandler for området.
- Regnskapsoppfølging.
- Bistå i utvikling og forbedring av virksomhetens tjenester i tett samarbeid med medarbeidere.
- Bidra til å utvikle et godt arbeidsmiljø i avdelingen, lede møter og være en «ballspiller» med virksomhetens ansatte.
- Være kontaktpunkt for virksomheten, i samarbeid med virksomhetsleder, til interne og eksterne samarbeidspartnere.
Kvalifikasjoner:
- Det er krav om høgskole gjerne fra kulturfeltet, eller relevant 3 årig høgskole relatert til helse/sosialfaglig- eller pedagogisk utdanning.
- Erfaring fra ulike områder fra kulturfeltet er nødvendig da man er fagansvarlig for alle tjeneseområdene.
Barn og unge er det største fagområdet så kunnskap om arbeid inn i mot sårbare grupper og oppsøkende virksomhet er en fordel. - Du må evne å kunne bruke fagprogrammer på økonomi og regnskap. Det er fint hvis du har erfaring med Acos.
- Du må ha kunnskap og erfaring med søknads- og rapporteringsarbeid på nasjonale tilskuddsordninger.
- Det er ett ønske med kjennskap til og erfaring med moblisering og organisering av frivillig arbeid.
- Du bør ha erfaringer fra prosjektarbeid og prosessarbeid for tjenesteutvikling.
- Du vil fungere som leders stedfortreder når nødvendig, så det er ønskelig med erfaring fra ledelse.
- Godt kvalifisert i norsk muntlig og skriftlig framstilling.
- Gode datakunnskaper og god på sosiale medier som ett verktøy
Personlige egenskaper
- Personlig egnethet og gode samarbeidsevner vil bli vektlagt.
- Du må ha høy relasjonskompetanse da man er sentral i teamledelse.
- Strukturert og evne til å planlegge egen og andres hverdag, gi medarbeidere forutsigbarhet.
- Evne til ansvar og vilje til resultatoppnåels.
- Du er god på å organisere, og har sterk gjennomføringsevne.
- Du takler en til tider hektisk heverdag hvor endringer kan skje raskt.
Vi tilbyr
- Hos oss får du en meningsfull arbeidshverdag, med utfordrende og varierte arbeidsoppgaver, og mulighet til å utvikle deg både personlig og faglig.
Som koordinator og fagleder hos oss har du en reell mulighet til å utgjøre en forskjell for innbyggerne i Nes kommune. - Du blir en del av en levende og aktiv avdeling med godt etablerte tilbud og tjenester.
- Lønn iht. tariff
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Prakitisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Om arbeidsgiveren
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma - elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusgata 2, 2150 Årnes
- Bransje: Barn, skole og undervisning, Kunst og kultur, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Annet, Saksbehandler
Nøkkelord
kultur, frivillig, barn, ungdom, fritid
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397662732
- Sist endret