
Arkivkonsulent
Gjerdrum kommune Personal og organisasjon
- Frist 30.03.2025
- Ansettelsesform Engasjement
Vil du jobbe med arkiv og bidra til gode, effektive arbeidsprosesser?
Beskrivelse av stilling:
Vi søker en strukturert og faglig engasjert arkivkonsulent til vårt team i midlertidig stilling. Stillingen kan eventuelt tilpasses en lavere stillingsprosent dersom det er ønskelig. Stillingen er sentral i vårt arbeid med å sikre kvalitet i dokumenthåndteringen og gi god brukerstøtte til våre kolleger.
Arbeidsoppgaver:
- Kvalitetssikring og journalføring av inn- og utgående dokumenter
- Kvalitetssikring og publisering av offentlig journal (postlister)
- Brukerstøtte og veiledning i saker som krever fagkompetanse, for eksempel innsynssaker
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning fra høyskole, arkivskolen eller arkivakademiet. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Utdanningsretninger: arkivfag, dokumentasjonsforvaltning eller administrasjon
- Svært god kunnskap om offentleglova, forvaltningsloven og arkivloven
- Erfaring fra daglig elektronisk arkivarbeid i offentlig sektor
- Meget god IT-kompetanse og generell systemforståelse
- God kjennskap til offentlig drift
- Kjennskap til Acos WebSak+ er en fordel
Egenskaper:
- Meget god offentlig organisasjonsforståelse
- Interesse for og forståelse av digitale prosesser og arkivsystemer
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Nøyaktig, strukturert og effektiv
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Serviceinnstilt og endringsvillig
- Bidra aktivt til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr:
- Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
- Godt, inkluderende og spennende arbeidsmiljø
- En spennende stilling med varierte oppgaver
- Muligheter for faglig utvikling
- Et inkluderende og engasjert arbeidsmiljø
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
Bli med på laget i en kommune i sterk vekst! Gjerdrum kommune, sentralt plassert mellom Oslo og Gardermoen, er en liten perle på Romerike. Med drøyt 7 500 innbyggere er vi en attraktiv bokommune med et levende lokalmiljø og unike muligheter for friluftsliv. Her finner du alt fra turstier, skiløyper og fiskevann til et bredt kultur- og idrettstilbud. Vårt kommunesenter, Ask, byr på et koselig miljø med det du behøver av butikker, restauranter og spennende spesialforretninger. Vi søker nå framtidsrettede, rause, entusiastiske og modige ledere og medarbeidere som vil være med på å forme fremtiden for våre innbyggere. Det betyr at vi trenger ledere og medarbeidere som søker ny kompetanse, finner innovative løsninger, har god vurderingsevne og jobber godt sammen internt og eksternt. I Gjerdrum tenker vi helhet, ser muligheter og handler sammen. Er du klar for å gjøre en forskjell? Les mer og søk på våre hjemmesider!
- Sektor: Offentlig
- Sted: Herredshuset, Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Arkivar og bibliotekar
Nøkkelord
arkivkonsulent, arkivar, arkiv
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397775044
- Sist endret