Tjenesteleder hjemmetjenesten
Modum kommune
- Frist 06.04.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å utvikle fremtidens hjemmetjeneste? Da er kanskje dette stillingen for deg!
Helse og velferd er i stadig endring og utvikling. Mål for fremtidens helse- og velferdstjenester i Modum kommune er at tjenestene oppleves som koordinerte og treffsikre, slik at det sikres tilstrekkelig kapasitet. For å lykkes med vår ambisiøse målsetting, trenger vi en kunnskapsrik, samlende og prosessorientert tjenestesleder som blir motivert av nye utfordringer. Vi er en organisasjon i utvikling hvor tillitsbasert ledelse er sentralt. Vi er en kompetanseorganisasjon hvor det satses på førstelinjen som det bærende kompetansenivå. Hjemmetjenesten trenger en ledestjerne som ser potensialet i sine medarbeidere og inspirerer andre til innsats. Du er framtidsrettet, trygg og tydelig. Du har evne til å tilpasse deg endringer og god forståelse for økonomistyring.
I hjemmebaserte tjenester lyses det ut stilling som tjenesteleder for hjemmetjenesten. Tjenesten består av hjemmesykepleie, praktisk bistand og hjelpemiddeltjenester. Hjemmetjenesten i Modum kommune har base på Nedmarken, Geithus i et nytt og tilpasset bygg. Ambulansetjenesten og hjelpemiddellageret er lokalisert i samme bygg. Det arbeides systematisk med "Fremtidens hjemmetjenester" slik at innbyggerne skal kunne bo lengst mulig i egen bolig; mest mulig selvstendig og med tilpassede tjenester. Som tjenesteleder er du en del av områdeleders lederteam. Hjemmetjenesten har ansatt farmasøyt, AKS-sykepleier, fagsykepleier, merkantil ressurs i tillegg til dyktige hjemmehjelpere, helsefagarbeidere og sykepleiere.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for oppfølging av personal, fag/kvalitet og økonomistyring.
- Strategisk arbeid med videreutvikling av tjenesteområdet.
- Lede tjenesten i tråd med vedtatte mål og retning.
- Målstyring og sikre måloppnåelse.
- Samhandle og styre prosesser innad i tjenesteområde og i samhandling med andre.
Kvalifikasjoner
- Relevant helsefaglig utdanning, fortrinnsvis en relevant bachelor.
- Lederutdanning, eventuelt kan relevant erfaring fra ledelse innen lignende tjenester kompensere for kravet.
- Erfaring fra HMS-arbeid, kvalitetssikring og ressursstyring.
- Kjennskap til relevant lovverk.
- Digital kompetanse og kunnskap om implementering av velferdsteknologi.
Annet
- Gyldig politiattest må fremvises etter tilbud om stilling og før tiltredelse.
- Førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
- Evne til å tenke helhetlig, strategisk og langsiktig.
- Er strukturert, modig, resultatbevisst og har gjennomføringsevne.
- Evne til å motivere, involvere og inspirere.
- Gode samarbeidsevner, er i stand til å bygge relasjoner.
- Gode kommunikasjonsevner og initiativrik.
Vi legger stor vekt på personlige egenskaper og kompetanse som passer til jobben. Du må også ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne og høy arbeidskapasitet.
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale.
- Gode forsikrings- og pensjonsavtaler.
- Faglige utfordringer.
- Faglig og personlig utvikling.
- En tjeneste i vekst.
- Ansatte med lang erfaring og god kompetanse som brenner for faget.
Pensjon i KLP
I denne stillingen vil du få en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Kort fortalt om offentlig tjenestepensjon kan du lese her. Se mer informasjon om fordelene dine som ansatt i Modum kommune med pensjon i KLP her.
Offentlig søkerliste
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, kjønn, bostedskommune og nåværende stilling. Har du bedt om å bli unntatt offentlighet må dette begrunnes. Hvis begrunnelsen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Søkere som ikke oppgir begrunnelse vil bli oppført på offentlig søkerliste.
Om arbeidsgiveren
Er du kvalifisert, engasjert og motivert håper vi du søker på stillingen du ønsker deg - uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Velkommen som arbeidssøker!
Se vår tilgjengelighetserklæring her: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/b2206030-c4fc-4b1e-bf8c-ac8307ef413d
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Rådhusveien 1, 3370 Vikersund
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Ledelse
Nøkkelord
tjenesteleder, hjemmetjeneste, helse, velferd
Annonseinformasjon
- FINN-kode 397819936
- Sist endret