Bildegalleri
(1/1)
Giovanni Bonomi (seconda metà XIX) - Veduta dal Ponte di Rialto
Til salgs8 127 kr
Beskrivelse
Giovanni Bonomi (Venezia, aktiv i andre halvdel av 1800-tallet)
Utsikt over Rialtobroen
Olje p lerret, 37 x 49 cm Med ramme, 43 x 56 cm
Signert "G. Bonomi" nederst til hyre
Sjangeren venetiansk vedutisme utviklet seg p begynnelsen av det attende rhundre, i forbindelse med den stadig kende tilstrmningen av utenlandske lrde og kunstnere som nsket bringe hjem et minne om lagunens underverker. Canalettos banebrytende produksjon frst og bekreftelsen av den positive bruken av vitenskapelige midler som camera obscura ga en solid bekreftelse av venetianske panoramaer, som begynte bli populre i hele Italia. P 1800-tallet stttet ulike kunstneriske bevegelser som reflekterte romantikken, vedutismen og historisismen som hadde begynt i forrige rhundre ogs den fortrinnsvise rollen som ble gitt til malerier med lagunemotiver.
Ntiden tilbyr en romantisk utsikt over Canal Grande med Rialtobroen, fanget i roen til en stille venetiansk kveld. Konstruksjonen av broen dateres tilbake, i sin design, til middelalderen: som rapportert av Lorenzetti (Guide of Venezia), s tidlig som i 1172 fremmet dogen Sebastiano Ziani ideen om forbinde de to motsatte breddene av kanalen ved hjelp av en pongtongbro; Nicol Baratieri oppfylte dette nsket i 1181, med den skalte Quartarolo-broen, oppkalt etter mynten som preget tollen, eller mynten, p grunn av dens relative nrhet til Mint-lokalene. Tilfeldigheten til pongtongbroen ble erstattet p 1200-tallet av en solid trekonstruksjon, gjenoppbygd flere ganger i lpet av de flgende rhundrene; Vittore Carpaccios mirakel av korset p Rialtobroen (Venezia, Gallerie dell'Accademia, ca. 1496) gir et nitid vitnesbyrd om dette. Broen tok senere navnet sitt fra Rivoalto-markedet som fant sted der. Det haster med kontinuerlig vedlikehold av treskjelettet, men presset rdet til sende ut en anbudskonkurranse for design og konstruksjon av en steinerstatning: Giacomo Barozzi da Vignola, Palladio og Sansovino deltok i konkurransen, annonsert i 1554. Prosjektet av venetianeren Antonio da Ponte ble bestilt: konstruksjonen, startet i 1588, ble fullfrt i 1592.
Giovanni Bonomi, kunstneren av det nvrende maleriet, viet seg hovedsakelig til sjangermaleri og til den mer fargerikt levende venetianske vedutismen, slik det skjer i ntiden. Bonomi er hjemmehrende i lagunebyen og fant nasjonal gunst ved stille ut i Roma i 1883 med kostymer fra 1700-tallet; utstillingsopplevelsen ble gjentatt i 1887 p den nasjonale utstillingen i Venezia med Abbazia, Cattiverie di guerra og San Marco.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia krever dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosessen kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, og s snart vi har dokumentet vil maleriet bli sendt.
Utsikt over Rialtobroen
Olje p lerret, 37 x 49 cm Med ramme, 43 x 56 cm
Signert "G. Bonomi" nederst til hyre
Sjangeren venetiansk vedutisme utviklet seg p begynnelsen av det attende rhundre, i forbindelse med den stadig kende tilstrmningen av utenlandske lrde og kunstnere som nsket bringe hjem et minne om lagunens underverker. Canalettos banebrytende produksjon frst og bekreftelsen av den positive bruken av vitenskapelige midler som camera obscura ga en solid bekreftelse av venetianske panoramaer, som begynte bli populre i hele Italia. P 1800-tallet stttet ulike kunstneriske bevegelser som reflekterte romantikken, vedutismen og historisismen som hadde begynt i forrige rhundre ogs den fortrinnsvise rollen som ble gitt til malerier med lagunemotiver.
Ntiden tilbyr en romantisk utsikt over Canal Grande med Rialtobroen, fanget i roen til en stille venetiansk kveld. Konstruksjonen av broen dateres tilbake, i sin design, til middelalderen: som rapportert av Lorenzetti (Guide of Venezia), s tidlig som i 1172 fremmet dogen Sebastiano Ziani ideen om forbinde de to motsatte breddene av kanalen ved hjelp av en pongtongbro; Nicol Baratieri oppfylte dette nsket i 1181, med den skalte Quartarolo-broen, oppkalt etter mynten som preget tollen, eller mynten, p grunn av dens relative nrhet til Mint-lokalene. Tilfeldigheten til pongtongbroen ble erstattet p 1200-tallet av en solid trekonstruksjon, gjenoppbygd flere ganger i lpet av de flgende rhundrene; Vittore Carpaccios mirakel av korset p Rialtobroen (Venezia, Gallerie dell'Accademia, ca. 1496) gir et nitid vitnesbyrd om dette. Broen tok senere navnet sitt fra Rivoalto-markedet som fant sted der. Det haster med kontinuerlig vedlikehold av treskjelettet, men presset rdet til sende ut en anbudskonkurranse for design og konstruksjon av en steinerstatning: Giacomo Barozzi da Vignola, Palladio og Sansovino deltok i konkurransen, annonsert i 1554. Prosjektet av venetianeren Antonio da Ponte ble bestilt: konstruksjonen, startet i 1588, ble fullfrt i 1592.
Giovanni Bonomi, kunstneren av det nvrende maleriet, viet seg hovedsakelig til sjangermaleri og til den mer fargerikt levende venetianske vedutismen, slik det skjer i ntiden. Bonomi er hjemmehrende i lagunebyen og fant nasjonal gunst ved stille ut i Roma i 1883 med kostymer fra 1700-tallet; utstillingsopplevelsen ble gjentatt i 1887 p den nasjonale utstillingen i Venezia med Abbazia, Cattiverie di guerra og San Marco.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia krever dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosessen kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, og s snart vi har dokumentet vil maleriet bli sendt.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Italia
FINN-kode | 397836710 |
---|---|
Sist endret | 14.3.2025 kl. 22:00 |