Operations Excellence Manager
Glasspaper People AS
- Frist Snarest, vi vurderer søknader fortløpende.
- Ansettelsesform Engasjement
Har du jobbet med ITSM? Da kan du være vår nye Operations Excellence Manager!
Om kunde:
Vår kunde er en verdensledende og global leverandør av løsninger og tjenester innen sin bransje. De er stolte av å være en pålitelig rådgiver og integrator som hjelper virksomheter og organisasjoner over hele verden med å implementere smartere, innovative og sømløse bransjeløsninger.
Vår kunde går gjennom en gradvis transformasjon hvor tradisjonelle leveransemodeller kompletteres med leveransemodeller mer kjent fra IT-bransjen.
Det betyr at de tar et stort steg i retning av å bli et IT-selskap og må organisere og tilpasse prosesser, leveranser og løsninger lokalt og globalt til abonnementstjenester som er vanlig i IT-bransjen, i tillegg til deres tradisjonelle tjenester. Vår kunde skal kombinere banebrytende teknologi med dyp ekspertise fra sin bransje for å drive innovasjon og realisering av spennende muligheter fremover.
Rollen som Operational Excellence Manager:
På vegne av vår kunde søker vi etter en Operations Excellence Manager (OEM). Grunnet en foreldrepermisjon vil dette i første omgang være en midlertidig stilling ut 2025, men på grunn av selskapets satsing, kan det være gode mulighet for fast ansettelse etter endt vikariat. I denne rollen vil du være en nøkkelperson i å drive kontinuerlig utvikling og forbedring av vår kundes tjenester med mål om økt produktivitet, kvalitet og kundetilfredshet.
Spesielt er det forventet at du vil bistå i transformasjonsprosessen som er påstartet fra mer tradisjonelle tjenester til remote tjenester og IT Service Management-prinsipper. Du vil ha ansvaret for at prosessene er effektive og systemene utnyttes optimalt.
Arbeidsoppgaver:
Prosesseierskap:
- Forstå og bidra til kontinuerlige forbedringer i den totale kundereisen, både analogt og digitalt, i samarbeid med øvrige prosesseiere.
- Dedikert ansvar for selskapets Order-To-Cash prosesser for alle Service & Operations-prosesser, herunder prosessdesign (inkludert prosedyrer) og adekvat systemstøtte & dokumentasjon.
- Opplæring (sammen med linjeledere) for å sikre forståelse og etterlevelse.
- Kundereisen.
- Interne prosesser, herunder sikre oppdaterte «best practice» prosesser og informasjon i våre forretningssystemer i henhold til ISO-standard.
- Foreslå og delta i prioritering av utviklingsprosjekter og utviklingsaktiviteter basert på forretningsbehov.
- Sammen med linjeledere, sikre at alle jobber etter konsistente prosesser og prosedyrer for tjenesteplanlegging og dokumentasjon på tvers av selskapet for å redusere kompleksitet og sårbarhet.
- Drive lean-aktiviteter over hele landet for å finne måter å forenkle og effektivisere arbeidet.
- Bidra til å spre kunnskap om valgt metodikk, kontraktsforståelse og standardisering på tvers.
- Sammen med ledergruppe, etablere, overvåke og følge opp aktuelle KPI’er.
- Sammen med linjeledere, bidra til at selskapet måler og følger opp prosesseffektivitet og -kvalitet.
- Du har god teknisk forståelse, men det forventes ingen teknisk dybdekompetanse.
- Du har erfaring med IT Service Management, f.eks. ITIL eller andre rammeverk.
- Det er en fordel om du har kjennskap til ISO 27001 eller andre ISO-krav.
- Du har kanskje jobbet med Lean, Six Sigma eller andre forbedringsmetodologier?
- Du har god forretningsforståelse og sterke analytiske egenskaper
- Du er en som har evne til å påvirke og inspirere andre
- Du er ambisiøs og resultatorientert
- Du behersker norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.
- En spennende mulighet til å bli med fra tidligfase i transformasjonen fra fysiske, manuelle tjenester i sikkerhetsbransjen til remote, teknologiske abonnementstjenester som kjennetegner IT-bransjen, og alle utfordringer og muligheter det byr på.
- Påvirkningskraft, varierte oppgaver og en høyst reell mulighet til å utgjøre en forskjell.
- Gode utviklings- og karrieremuligheter.
- Stillingen er et vikariat, men vi er i sterk vekst og endring, så det er tenkelig at det vil kunne bli muligheter for fast ansettelse på sikt.
- Gode betingelser.
- Fleksibel arbeidstid og -sted, du styrer din egen tid.
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: 0667 Oslo
- Bransje: IT, IT - programvare, Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, Kvalitetssikring, Prosjektledelse
Nøkkelord
Change manager, Prosessledelse, ITSM, ITIL, IT Service Management
Annonseinformasjon
- FINN-kode 398293102
- Sist endret