
Avdelingskoordinator
Fürst Medisinsk Laboratorium
- Frist 31.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Avdelingskoordinator
Avdelingskoordinator er direkte underlagt Avdelingsleder for Laboratorieavdelingen i AS Med-Lab, men er faglig underlagt Økonomidirektør i forhold som berører hans ansvarsoppgaver.
Avdelingskoordinator skal understøtte ledelsen av laboratoriet og har et spesielt ansvar for forberedelser, gjennomføring og oppfølging av innkjøpsprosesser, alene eller i samarbeid med linjeansvarlige der innkjøpene skal anvendes. Avdelingskoordinator skal sørge for at den kommersielle forståelsen og konsekvensen av innkjøpene er ivaretatt.
Med innkjøpsprosess menes behovskartlegging, markeds- og leverandørkartlegging, sørge for nødvendig dokumentasjon og underlag for vurderinger og beregninger, slik at forhandlinger og beslutninger om kjøp og avtaleinngåelser skjer på et relevant, konsistent og dokumentert grunnlag.
Arbeidet innebærer å etablere utkast til avtaler, sørge for at avtalearkivet vedlikeholdes og oppdateres med nødvendig dokumentasjon herunder krav som følger av Compliance-bestemmelser eller andre krav som følger av de forpliktelser laboratoriet har overfor kunder, myndigheter eller andre.
Videre skal avdelingskoordinator bistå avdelingsleder og teamledere i avdelingen med hovedsakelig administrative og koordinerende oppgaver samt delta og koordinere prosjekter/oppdrag. Ved behov vil avdelingskoordinator også bidra med samme type oppgaver tilknyttet andre avdelinger i Fürst Medisinsk Laboratorium.
Stillingen krever en fast hånd, et klart blikk, et analytisk tankesett og arbeidsform, samt gode samarbeids- og kommunikasjonsevner der godt humøret preger fremtoningen.
Vi gjør oppmerksom på at vi kun vurderer elektroniske søknader.
Arbeidsoppgaver
o Forberede, delta og sluttføre anskaffelsesprosessero Evaluere og følge opp leverandører og inngåtte avtaler
o Delta i prosjektarbeid
o Forestå løpende administrative oppgaver i avdelingen
Kvalifikasjoner
Utdanning og faglig bakgrunn:
o Høyere utdanning innen økonomi, administrasjon eller helsefag
Erfaring:
o Erfaring og interesse for innkjøpsprosesser og marked
o Kommersiell forståelse og interesse
o Interesse for teknologi
o Kunnskap om medisinske laboratorier og helsevesenet kan være en fordel
Ferdigheter:
o Sterke analytiske ferdigheter for å kunne vurdere og beregne økonomiske konsekvenser av avtaler
o God på Excel
Kunnskap om regelverk og standarder:
o Kjennskap til relevante lover, forskrifter og ISO-standarder (ISO 15189, ISO 14001 og ISO 27001)
o Forståelse for etiske retningslinjer og god forretningsskikk
Personlige egenskaper
o Nøyaktighet og oppmerksomhet på detaljero Evne til å håndtere flere oppgaver samtidig og prioritere effektivt
o Gode samarbeidsevner og evne til å bygge relasjoner med ulike interessenter
o Gode kommunikasjons- og forhandlingsevner
o Evne til å arbeide selvstendig og i team
o Gode samspillsferdigheter – internt og eksternt
Vi tilbyr
- Godt samarbeid og et godt arbeidsmiljø
- Høy aktivitet og produktivitet
- Lønn etter avtale
- Mulighet for faglig utvikling
- En moderne teknologisk drift
- Aktivt bedriftsidrettslag og andre personalgoder
- God kantineordning
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Søren Bulls vei 25, 1051 Oslo
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Annet, Innkjøp/forhandling, Koordinering
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 398318432
- Sist endret