
Seksjonsleder for seksjon jus
Brønnøysundregistrene
- Frist 21.4.2025
- Ansettelsesform Fast
Ønsker du å lede en seksjon med dyktige medarbeidere som spiller en nøkkelrolle i utviklingen av nasjonale registre?
Som seksjonsleder i seksjon jus vil du ha ansvar å styrke seksjonens faglige og juridiske fellesskap og sikre at den leverer høy kvalitet i tråd med gjeldende regelverk og praksis. Du vil ha overordnet ansvar for å sikre at utvikling, drift og forvaltning av registertjenestene er i tråd med regelverket. Du får muligheten til å være med å fornye og utvikle viktige tjenester for samfunnet.
Seksjonen deltar i utviklingsprosjekter, regelverksutvikling og internasjonalt arbeid. Du har budsjett- og personalansvar, og inngår i ledergruppen i avdelingen.
Dine arbeidsoppgaver
- tett oppfølgning av seksjonens mål, planer og budsjett
- inspirere og videreutvikle medarbeiderne og bygge et godt juridisk fagmiljø
- sørge for at rollen som tjenesteeier for våre registertjenester blir godt ivaretatt
- sikre at utøvelsen av registerforvaltningen skjer i henhold til gjeldende lovgivning og faglige standarder
- sikre at seksjonen ivaretar oppgaver knyttet til klagebehandling, juridisk rådgivning og utredninger
Kvalifikasjoner
- du må ha master, fortrinnsvis innen rettsvitenskap, rettsinformatikk, statsvitenskap eller organisasjon/ledelse. Solid og relevant ledererfaring kan kompensere for noe av utdanningskravet.
- relevant ledererfaring er ønskelig, men erfaring med prosjektledelse, utredning- og utviklingsarbeid er også relevant
- erfaring fra utviklingsarbeid i offentlig sektor eller større virksomheter er ønskelig
- du har digital forståelse og evnen til å se potensialet i bruk av ny teknologi
- god språkkompetanse i norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig, er nødvendig
Vi forutsetter at den som ansettes kan autoriseres for BEGRENSET.
Personlige egenskaper
Du er en inspirerende leder som klarer å engasjere, motivere og utvikle teamet du har ansvar for. Du er resultatorientert og tydelig med god gjennomføringsevne. Gode samarbeidsegenskaper er viktig for å oppnå målene vi setter i organisasjonen og er noe vi legger stor vekt på.
Dette får du hos oss
- fast stilling som seksjonsleder med årslønn fra kr 900 000-1 000 000, avhengig av dine kvalifikasjoner. Hvis du er spesielt godt kvalifisert, kan noe høyere lønn vurderes.
- interessante og utfordrende oppgaver innen digitalisering og forenkling av Norge
- et godt arbeidsmiljø med en uformell tone og stor vilje til å skape noe sammen
- gode muligheter for faglig utvikling
- fleksibel arbeidstid med god balanse mellom arbeidsliv og privatliv
- gode velferdsordninger i alle livsfaser og mulighet for trening i arbeidstiden
- medlemskap i Statens pensjonskasse (https://www.spk.no/) som har en av landets beste pensjonsordninger, med gunstig boliglån og gode forsikringsordninger
- moderne kontorlokaler med fantastisk utsikt over Helgelandskysten. Se vår flotte arbeidsplass og byen vi bor i, på Havnegata48 (https://www.havnegata48.no/)
Vi er behjelpelig med å skaffe bolig, og flyttekostnader kan dekkes etter nærmere avtale.
Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøy kommune og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse.
Inkludering og mangfold er viktig for oss
Vi ønsker å være en inkluderende arbeidsplass, der vi gjenspeiler mangfoldet i befolkningen. Vi trenger medarbeidere med ulik erfaring, bakgrunn, kompetanse og kvalifikasjoner for å løse samfunnsoppdraget vårt. Har du hull i CV-en din, nedsatt funksjonsevne eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Vi innkaller minst én kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju.
Bo i Brønnøysund
Brønnøysund er en trivelig liten kystby sør på Helgeland. Vi har korte avstander til det meste og masse vær - uansett årstid! Er du glad i naturopplevelser har vi et utall av muligheter. Mulighetene er mange også for deg som heller foretrekker en tur på kafe eller restaurant, er opptatt av kultur eller ulike treningsmuligheter innendørs.
Verdt å merke seg før du søker
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra den offentlige søkerlisten, må du begrunne hvorfor. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke tar ønsket ditt til følge, og du får mulighet til å trekke søknaden din.
For å bli vurdert som søker, må du legge ved relevante attester og vitnemål. Vitnemål for utdanning tatt i Norge laster du opp fra Vitnemålsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse/NOKUT. (https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet)
Er du den vi søker?
Dersom du er en engasjert leder og har lyst til å ta ansvar for utviklingen av en seksjon med et viktig samfunnsoppdrag, ser vi frem til å høre fra deg.
Om arbeidsgiveren
Vi er en offensiv etat som jobber med å effektivisere, samordne og utvikle tjenester til nytte for hele Norge. Hos oss finner du flere av de viktigste registrene i landet.Vi vil at flere skal bruke dataene fra registrene våre, slik at vi sammen kan skape bedre og nye løsninger som samfunnet trenger. Hos oss får du jobbe med 450 dyktige og engasjerte kolleger i et lærevillig og uformelt miljø.
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Havnegata 48, 8910 Brønnøysund
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon, Organisasjoner
- Stillingsfunksjon: Ledelse
Nøkkelord
ledelse, registerforvaltning, utviklingsarbeid, juridisk fagmiljø, digital forståelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 398319062
- Sist endret