Økonomirådgiver
Lindesnes kommune
- Frist 06.04.2025
- Ansettelsesform Fast
Økonomirådgiver
Vi har ledig en 100 % fast stilling i enhet økonomi, som har et samlet fagmiljø innen økonomi, regnskap, virksomhetsstyring, kvalitet, anskaffelse og digitalisering.
Lindesnes kommune står ovenfor store endringer, og det vil skje mye spennende utviklingsarbeid fremover. Den som tilsettes vil ha en sentral rolle i dette arbeidet, og vil samtidig være en støttespiller inn mot ledere i den løpende økonomistyringen.
Kommunen har delt tjenesteområdene inn i Velferd, Samfunnsutvikling og Oppvekst. I tillegg har vi rådmannens stab som i hovedsak fungerer som en støtte for tjenesteområdene. Den ledige stillingen inngår i team sammen med andre controllere og rådgivere, og skal i hovedsak jobbe opp mot de fleste av enhetene i tjenesteområdet Velferd (helse- og omsorgstjenester).
Tiltredelse etter avtale. Arbeidssted er for tiden rådhuset i Mandal.
Arbeidsoppgaver
- Bistand, rådgivning og opplæring av ledere innen budsjettering og rapportering
- Økonomisk analyse og kostnadskontroll
- Videreutvikling av analyse og rapporteringsmetoder
- Delta i effektiviserings- og forbedringsprosesser
- Bistand med søknad om refusjoner, tilskudd og rapportering
- Andre oppgaver etter avtale med leder
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav:
- Utdanning innen økonomi på masternivå.
- God digital kompetanse, samt god kjennskap til Excel og ERP system
- God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på norsk
Lang relevant erfaring og utdanning tilsvarende bachelor innen økonomi kan kompensere for manglende utdanning på masternivå
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Erfaring med oppgaver innen økonomistyring, controlling og rådgivning
- Erfaring med økonomioppfølging fra offentlig forvaltning eller kommunalt regnskap
- Kjennskap til helse og omsorgsfeltet
- Kjennskap til gevinstarbeid og gevinstrealiseringsmetoder
Personlige egenskaper
- Interesse for innovasjon, modernisering og utviklingsarbeid
- Gode formidlings- og samarbeidsevner
- Gode analytiske egenskaper, strukturert, effektiv og løsningsorientert
- Samarbeidsorientert, kvalitetsbevisst og lojal
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte oppgaver i et miljø som er i stadig utvikling
- God pensjons- og forsikringsordning
- Lønn etter avtale som rådgiver
- Kandidater med utdanning på bachelornivå vil avlønnes i henhold til gjeldende tariffavtale og stillingskode spesialkonsulent.
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Mulighet for hjemmekontor
Om arbeidsgiveren
Har du lyst til å jobbe på Norges sydspiss? Lindesnes er landets sydligste kommune med om lag 23.500 innbyggere og 2100 ansatte. Kommunen er en av de største på Agder.
Mandal er kommunens by, og vi har de seneste årene hatt en formidabel by- og stedsutvikling, med et godt handelstilbud og et næringsliv i vekst. Det er en attraktiv kommune å bo i, med gode bo- og oppvekstmiljøer, og gode muligheter for jobb og utdanning. Kommunen har et rikt kulturliv, levende by og bygder, flotte naturområder fra hav til hei, og vi har et mangfoldig aktivitetstilbud for innbyggere i alle aldre.
Lindesnes kommune har tro på at mangfold på arbeidsplassen gjør oss bedre sammen, og vi vil derfor oppfordre kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, funksjonsnedsettelse eller hull i CV-en.
Lindesnes er et godt sted å bo og leve. Bli med på laget vårt!
- Nettverk: Facebook
- Sektor: Offentlig
- Sted: Ytre Sandgate 25a, 4514 Mandal
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Controller, Økonomistyring og budsjettering, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
controller, Økonomi, Analyse, Rådgiver, Helse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 398480696
- Sist endret