
Områdeansvarlig serviceanlegg
Bane NOR SF
- Frist 10.04.2025
- Ansettelsesform Fast
Vite hvor togene er når de ikke frakter folk eller gods?
Tog må også parkeres!
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss kollegaer med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Det er viktig for oss at våre medarbeidere identifiserer seg med våre verdier som er åpen, ansvarlig og lagspiller. Hva betyr disse verdiene for deg?
Bane NOR Eiendom og Serviceanlegg eier og forvalter all eiendom i konsernet. Serviceanlegg består av togverksteder, godsterminaler og hensettingsområder. Serviceanlegg er delt inn i fire regioner, Østlandet 1, Østlandet 2, Midt/Nord og Sør/Vest. Nå trenger vi flere områdeansvarlig på serviceanlegg som vil bidra til å modernisere Norge sammen med oss og våre samarbeidspartnere. Vi tror også at folk jobber best når de kan være seg selv - så kom alltid som du er!
Å jobbe på våre serviceanlegg handler om å sikre at togene har det de trenger - enten de står parkert for natten, fylles opp med vann, eller får en teknisk sjekk på verkstedet. Ja, du leste riktig - tog må også parkeres! 🚆🅿️ Det kalles hensetting, og vi har ansvaret for slike "togparkeringsplasser" over hele landet, i tillegg til togverkstedene og godsterminalene. Det betyr at vi spiller en nøkkelrolle i å holde jernbanen i gang, samtidig som vi utvikler moderne løsninger for fremtidens togdrift.
Nå ser vi etter deg som liker å ta ansvar, trives med å finne smarte løsninger og vil være med på å utvikle serviceanleggene videre. Du får en sentral lederrolle der du, sammen med dyktige kolleger, sikrer at anleggene våre ikke bare er trygge og tilgjengelige, men også tilpasset kundenes behov.
Hos oss blir du en del av et hyggelig og faglig sterkt miljø med fokus på samarbeid og utvikling. Vi samles jevnlig for å dele erfaringer og sørge for at vi stadig blir bedre. Området er en viktig satsning i Bane NOR - og nå har du sjansen til å bli med på reisen!
Stillingen rapporterer til Regionleder Østlandet 1.
Hos oss får du
Vi er en organisasjon i utvikling. Viktigheten av oppgavene våre vil prege arbeidsmiljøet rundt deg, med flinke folk som brenner for det de jobber med. Vi setter faglig utvikling høyt, med interne kompetansebyggende muligheter for våre ansatte. Vi verdsetter også:
- Sosiale og faglige arrangementer i regi av vår sosialkomite og lokale ildsjeler, samt utallige bedriftsidrettslag!
- Svært gode pensjons -og forsikringsordninger
- Personalbillett med Go Ahead, SJ Nord og VY sine tog
- Permisjonsordninger som møter ditt behov!
- God seniorpolitikk
- Fleksibel arbeidstid med muligheter til å jobbe hjemmefra etter avtale
- Betalt lunsjpause og sommer- & vintertid som betyr kortere arbeidsdager halve året!
Vi er også opptatt av work-life-balance - for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat.
Hvilke muligheter vil du få i rollen?
Du vil kunne;
- skape gode relasjoner med kunder og leverandører, og passer på at tjenestene treffer behovene deres
- hjelpe regionlederen med avtaler og rutiner for sikker drift av anleggene
- ha ansvaret for vedlikehold og forbedringer på anleggene, og samarbeider med andre ved større prosjekter
- følge opp økonomien i driften og finner gode løsninger for å forbedre resultatene
- samarbeide tett med andre avdelinger og eksterne leverandører, slik at alle parter blir fornøyde
Det vil også være muligheter for personalansvar i denne rollen!
Dette tror vi du trenger for å lykkes og trives
Vi ser for oss at du;
- har erfaring som leder
- har jobbet med å forbedre prosesser og sørget for at de følges opp i praksis
- har erfaring med forhandlinger og kontraktsarbeid
- har erfaring fra eiendom eller serviceanlegg, men det er kun et pluss!
- har førerkort klasse B - dette er også en fordel med tanke på at det innebærer noe reisevirksomhet i rollen
Som person er vi sikker på at du vil stortrives dersom du er ordentlig glad i folk og er god på å bygge tillit. Du liker å skape gode relasjoner på tvers, både i og utenfor kjerneteamet, og syns det er skikkelig givende å se kolleger engasjere seg på jobb! Du vil også trives dersom du har interesse for å se det store bilde, hvordan vår verdikjede fungerer, og se hvordan den enkelte med sin rolle og ansvarsområde kan bidra til å nå målene våre.
Kjekt å vite
Å søke jobb i Bane NOR skal være enkelt. Du trenger derfor ikke å skrive et søknadsbrev - en godt utfylt CV på norsk og dine svar på noen få spørsmål i søknadsprosessen, er det vi ønsker fra deg.
Ser du noe du ikke kan? Ta det helt med ro - vi skal sikre at du får en god opplæring! Vi oppfordrer deg til å søke stillingen om den er interessant, og om du har lyst til å lære noe nytt.
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Vil du sette spor, håper vi du tar kontakt med oss
Om arbeidsgiveren
Bane NOR Eiendom eier, utvikler og forvalter all jernbaneeiendom i Norge. Vi er en av Norges største eiendomsaktører med ca. 200 ansatte og har om lag 230 aktive eiendomsutviklingsprosjekter ved knutepunkt i norske byer og tettsteder. Årlig investeringsnivå er 1-2 milliarder kroner. Vi forvalter og drifter 335 operative togstasjoner og holdeplasser, 14 togverksteder og flere terminaler, driftsbygg og infrastruktureiendommer. Med sterk satsning på knutepunktutvikling og et genuint miljøengasjement, er Bane NOR Eiendom en viktig bidragsyter til bærekraftig by- og stedsutvikling i Norge. Eiendomsdivisjonen er en viktig inntektskilde for Bane NOR.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Eilert Smiths vei 1, 0975 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Drift og vedlikeholdstjenester, Eiendom, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Ledelse, Logistikk og lager
Nøkkelord
eiendom, jernbane, logistikk, prosessforbedring, koordinering
Annonseinformasjon
- FINN-kode 398532705
- Sist endret