
Direktør
Gjensidige Pensjonsforsikring
- Frist 27.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du vår nye Direktør innen Kundebetjening og Oppgjør?
Gjensidige Pensjonsforsikring er heleid datterselskap av Gjensidige Forsikring ASA. Vi leverer innskuddsbaserte pensjonsløsninger til bedrifter og pensjon og sparing til bedriftens ansatte og andre privatkunder. Vi er opptatt av gode kundeopplevelser og jobber kontinuerlig med å utvikle effektive og moderne tjenester for våre kunder.
I Gjensidige Pensjonsforsikring engasjerer vi oss i kundene våre, og i bærekraftige løsninger. Fremtiden avhenger av at vi forvalter verdiene våre riktig, og vi trenger alltid flinke folk til denne viktige oppgaven. Vil du være med?
Direktør - Kundebetjening og Oppgjør
Vil du være med å lede og løfte bransjens beste kundebetjeningsmiljø?
Gjensidige Pensjonsforsikring skal være den foretrukne pensjonsleverandøren for Gjensidige Forsikring sine kunder. Selskapet har hatt en betydelig vekst siden oppstarten i 2006, og det forventes ytterligere vekst i årene som kommer. Dette krever utvikling og tilpasning i både organisasjon og systemer. Dette er en spennende fase, og vi søker en direktør for kundebetjening og oppgjør som skal bidra til å videreutvikle selskapet både i denne fasen og fremover.
Kundebetjening og Oppgjør er selskapets kundefront og skal levere de beste kundeopplevelser gjennom direkte kundekontakt og saksbehandling. Ansvarsområde er bredt og ett av de viktigste områdene i selskapet. Forretningsområdet består per i dag av 4 avdelinger og ca. 60 medarbeidere innenfor bedrifts- og privatmarkedet, som håndterer kundehenvendelser på telefoni og e-post/chat, saksbehandling og oppgjørsbehandling.
Du vil inngå i ledergruppen til Gjensidige Pensjonsforsikring og gjennom denne rollen også være sentral i utvikling av selskapet, vår strategi og operasjonell drift.
Gode grunner til å jobbe i Gjensidige
I Gjensidige har vi jobbet med å sikre liv, helse og verdier i over 200 år. En av grunnene til at vi har lyktes i så lang tid, er at vi hele tiden jobber med å utvikle oss i takt med - og helst i forkant av - de stadige endringene i forsikrings- og pensjonsbransjen og samfunnet ellers. Hos oss vil du være en del av et stort fellesskap som trekker i samme retning mot et tryggere samfunn for alle, hvor du kan være stolt av at vi gjør mange konkrete grep for verden rundt oss.
Din hverdag som Direktør Kundebetjening og Oppgjør
Som leder er du involverende, engasjerende og samarbeidsorientert på tvers i selskapet og i konsernet. I tillegg vil stillingen inneholde følgende ansvarsområder:
- Nivå 2 ledelse med ansvar for utvikling og vekst, samt lønnsomhet, kundetil-fredshet og kvalitet.
- Planlegge, tilrettelegge og følge opp driften i eget området med særlig ansvar for effektivisering, gode kundeopplevelser og riktige oppgjør.
- Bidra til å utvikle våre arbeidsprosesser gjennom prosessforbedringer, digitalisering og automatisering, herunder bruk av AI.
- Være en pådriver i viktige prosjekter og oppgaver for eget område og selskapet for øvrig.
- Videreutvikle våre engasjerte og kompetente medarbeidere.
Du vil sammen med egen ledergruppe og selskapet for øvrig være en viktig bidragsyter til at vi leverer de beste kundeopplevelsene i markedet.
Om deg som søker
Du har gode lederegenskaper og vet at menneskene er din viktigste ressurs. Du er opptatt av å motivere og gjøre andre gode, og får alle til å strekke seg mot felles mål. Å være del av et lederteam som skal skape verdi sammen, synes du er mer inspirerende enn å skape resultater alene.
Vi søker deg som alltid ser etter muligheter for utvikling og forbedringer, og som vil være en drivkraft for at vi skaper de beste kundeopplevelsene. Du brenner for prosessoptimalisering og effektivisering, og ønsker å skape en beste praksis for kundebetjening.
Vi ønsker oss en strategisk og forretningsorientert leder, med evnen til å skape suksess sammen med resten av organisasjonen, som er løsningsorientert og har god gjennomføringsevne, men samtidig evner å se og jobbe målbevisst over tid.
Du har ledererfaring, samt relevant utdannelse. Samtidig har du god erfaring fra å lede kundebetjeningsmiljøer og du kan vise til gode økonomiske resultater, samt oppnådde resultater knyttet til både effektivisering, kundetilfredshet og medarbeiderutvikling.
Hos oss får du
Vi garanterer en arbeidsgiver som bryr seg om sine ansatte og legger til rette for god personlig og faglig utvikling. Vi sørger for at du kan utvikle deg innenfor rollen du allerede har, men også bygge din karriere ved å bevege deg på tvers av organisasjonen.
Vi gir deg også muligheten til å jobbe delvis fra hjemmekontor etter avtale. Vi tror på fleksibilitet i arbeidshverdagen, noe vi legger til rette for gjennom gode samhandlings- og arbeidsverktøy.
Du vil også få flere goder, som blant annet spesielt god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring og personalrabatter, firmahytter i inn- og utland, aksjespareordning og fleksibel arbeidstid.
Søknader vurderes fortløpende!
I Gjensidige ønsker vi å gjenspeile bredden av mangfoldet i samfunnet. Oppgavene er varierte, ofte langsiktige og ikke minst samfunnsviktige. Det fineste vi har er felleskapet, og den du er, er viktig for oss. Hos oss får alle like stor plass, og mangfoldet vårt beriker både oss selv og kundene våre. Gjennom å være deg selv, og få muligheten til å utvikle ditt fulle potensial, kan du utnytte evnene dine langt bedre.
Se fremover. Skap verdier. Bli en av oss.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk før ansettelse.
Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med:
Lisa Stéphanie Legallais, (+47)97735498, Lisa.legallais@gjensidige.no
Søknadsfrist: 27.03.2025
Om arbeidsgiveren
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap som er et av de største selskapene på Oslo Børs med om lag 3800 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum.
- Sektor: Privat
- Lederkategori: Direktør
- Sted: Schweigaards gate 14, 0185 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring, HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, Kundeservice, Ledelse
Nøkkelord
Direktør, Kundebetjening, Oppgjør, Pensjon, Kundefront
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 398619615
- Sist endret