Anskaffelsesjurist
Fjellinjen AS
- Frist 8.4.2025
- Ansettelsesform Fast
Fjellinjen søker anskaffelsesjurist!
Stillingen er en del av avdeling juridisk og administrasjon og rapporterer til juridisk direktør. Avdelingen dekker områdene juridisk, anskaffelser og kontraktsforvaltning, compliance, HR, personvern og kvalitet.
Arbeidsoppgaver
Fjellinjen arbeider prosjekt- og strategiorientert med anskaffelser, med tett tverrfaglig samarbeid mellom anskaffelsesfunksjonen og fagavdelingene. Vi søker en dyktig jurist til å styrke vår kompetanse, spesielt innen IT-anskaffelser og strategiske anskaffelser. Som anskaffelsesjurist hos oss vil du ha en sentral og ansvarsfull rolle, og bidra direkte til å forme og drive anskaffelsesprosesser som styrker selskapets ytelse og forretningsmål.
Dine hovedoppgaver:
Drive anskaffelsesprosesser fra A til Å i tett samarbeid med fagansvarlige: behovsvurderinger, markedsundersøkelser, konkurransestrategi, konkurransedokumenter, evaluering av tilbud og forhandlinger.
Være en strategisk sparringspartner, optimalisere kommersielle betingelser og tilrettelegge for gevinster.
Gi opplæring, rådgivning og støtte i anskaffelsesmetodikk og -regelverk.
Arbeide med andre arbeidsoppgaver innen kontrakter og juridisk rådgivning.
Kvalifikasjoner
Krav om:
Juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap.
God kompetanse innen anskaffelsesregelverket og flere års erfaring innen offentlige anskaffelser.
Ønskelig med:
Erfaring fra IT-anskaffelser.
Erfaring innen prosjektmetodikk/prosjektledelse.
Erfaring med kontraktsrett, IT-kontrakter og statens standardavtaler (SSA).
Kjennskap til personvern.
Personlige egenskaper
Initiativrik og ansvarlig, med evne til å lede prosesser.
Effektiv og god til å prioritere egne oppgaver.
Systematisk og nøyaktig.
Utmerkede samarbeids- og kommunikasjonsevner og kan fungere som brobygger. mellom juridiske krav og forretningsmål.
God på tverrfaglig og prosjektbasert samarbeid og setter seg raskt inn i fagområder.
Ferdigheter
God kommersiell og strategisk forståelse.
Gode forhandlingsevner.
Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk, og god fremstillingsevne på engelsk.
God digital kompetanse.
Fjellinjen tilbyr:
Faglig utvikling: Et inspirerende arbeidsmiljø med høyt kompetansenivå hvor du får mulighet til å lære og vokse i din rolle. Fjellinjen satser på kompetanse og videreutvikling for den enkelte.
Spennende arbeidsdager: Varierte og meningsfulle arbeidsdager, med et meningsfullt samfunnsoppdrag, der man har mulighet til innflytelse og bidra til forandringer.
Personalgoder: Dekning av mobil og bredbånd. Tilskudd til treningsutgifter.
Fleksibilitet: Fleksibel arbeidstid som gir balanse mellom jobb og fritid og mulighet for hjemmekontor.
Moderne fasiliteter: Moderne lokaler i hjertet av Oslo sentrum med enkel tilgang til trikk, t-bane, buss og tog.
Kantine: Nyt en kantine med stort og variert utvalg.
Konkurransedyktige betingelser.
Godt arbeidsmiljø: Inkluderende og hyggelig miljø, om du vil løpe Holmenkollstafetten eller synge karaoke.
Les mer om hvordan det er å jobbe hos oss: https://www.fjellinjen.no/om-oss/jobbe-hos-oss
Søknader behandles fortløpende.
Opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jf. offentleglova § 25. Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Om arbeidsgiveren
Fjellinjen finansierer fremtidens trafikkløsninger i Oslo. Det er på grunn av bompenger at Rådhusplassen er bilfri, Bjørvika har blitt en ny og spennende bydel, og at Stor-Oslo har Norges beste sykkelveier og kollektivtilbud. Nå jobber vi med å sikre finansiering til Fornebubanen. Fjellinjen har ansvaret for innkreving, finansiering og låneopptak av kollektiv- og samferdselsprosjektene i Stor-Oslo, og er et av Norges 250 største selskaper, målt i omsetning.
I Fjellinjen skal du oppleve å bli sett, hørt og satset på. Vi er 32 engasjerte kollegaer hvor alle er fagspesialister. Blant kollegaene vil du finne teknologer, økonomer, ingeniører, jurister og saksbehandlere. Vi er et fleksibelt miljø hvor du kan påvirke din egen arbeidshverdag, initiativer blir høyt verdsatt, og alle blir oppfordret til å videreutvikle sin kompetanse.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Schweigaards gate 16, 0191 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Jurist
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
anskaffelser, jurist, offentlige anskaffelser, strategiske anskaffelser, juridisk rådgivning
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 398752306
- Sist endret