
Vikariat - juridisk saksbehandler
Drammen kommune
- Frist 04.04.2025
- Ansettelsesform Vikariat
Vikariat - juridisk saksbehandler
Vi søker to vikarer til virksomhet juridisk arealplan, klima og miljø. Ett vikariat varer ut 2025, og det andre har en varighet på ett år fra ansettelsesdato. Begge stillingene har mulighet for forlengelse ved behov.
Vikarene vil motta felles opplæring og samarbeide om de samme arbeidsoppgavene. Stillingene passer godt for nyutdannede jurister som ønsker faglig utvikling i et lærende og støttende arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgavene er varierte og innebærer tett tverrfaglig samarbeid med kommunens virksomhet for miljø og landbruk. I hovedsak vil arbeidsoppgavene bestå i å bistå jordbruks- og skogssjefen med saksbehandling av lovsaker, herunder saker etter jord- og konsesjonsloven. Videre er det behov for bistand til å saksbehandle innsynsbegjæringer med korte tidsfrister.
Kommunen jobber aktivt med tillitsbasert ledelse, noe som gir deg frihet og ansvar i arbeidshverdagen.
Vi ser frem til å motta din søknad. Hvis du har spørsmål eller trenger ytterligere informasjon, er du velkommen til å kontakte oss.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandle lovsaker, herunder saker etter jord- og konsesjonsloven.
- Saksbehandle innsynsbegjæringer med korte tidsfrister.
- Tett tverrfaglig samarbeid med kollegaer og andre virksomheter.
- Bistå i uttalelser i plan- og byggesaker.
- Bistå i saksbehandling av bevillingssøknader etter alkohol- og serveringsloven.
Kvalifikasjoner
- Master i rettsvitenskap. Nyutdannede jurister oppfordres til å søke.
- Saksbehandlererfaring på jordbruks- og skogbruksområdet kan veie opp for utdanningskravet.
- Kjennskap til relevant regelverk, herunder forvaltningsloven, jordloven og konsesjonsloven vektlegges.
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne.
- Gode digitale ferdigheter.
- For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves dokumenterte språkkunnskaper skriftlig og muntlig på nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
- Systematisk og mål- og resultatorientert. Gjennomføringsevne i tråd med definerte mål.
- Fleksibilitet og evne til å tilpasse seg endringer i arbeidsmengde og korte tidsfrister.
- Løsningsorientert.
- Selvstendig.
- Gode samarbeidsevner.
- I din stilling skal du veilede og gi råd til innbyggere. Videre vil du samarbeide med andre fagmyndigheter. Det er derfor viktig for oss at du har god formidlingsevne, og at du opptrer serviceinnstilt og hyggelig.
- Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.
Vi tilbyr
- Spennende, varierte, samfunnsnyttige og utfordrende arbeidsoppgaver.
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
- Gode faglige utviklingsmuligheter med systemer for kollegastøtte, kvalitetssikring, og rutiner.
- Fleksibel arbeidstid.
- Arbeidsplass på Rådhuset sentralt i Drammen sentrum i lyse og trivelige lokaler.
- En kommune som jobber aktivt med tillitsbasert ledelse.
- Lønn etter avtale.
- Tiltredelse så snart som mulig.
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Engene 1, 3008 Drammen
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Juridiske tjenester, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Jurist, Rådgivning, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 398862407
- Sist endret