Teknisk driftsrådgiver
PST (Politiets sikkerhetstjeneste)
- Frist 06.04.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å utvikle fagområdet innenfor drift av vår bygningsmasse?
PSTs avsnitt for materiell og eiendom søker en selvstendig og løsningsorientert lagspiller til å bidra med planlegging, koordinering og gjennomføring av forvaltningsoppgaver i bredden av vår eiendomsportefølje. Vi har en stor og kompleks bygningsmasse med behov for oppfølging primært tilknyttet hovedområdene forvaltning, drift og vedlikehold (FDV), samt forebyggende brannvern og avvikshåndtering.
Arbeidsoppgaver
Stillingen som teknisk driftsrådgiver er nyopprettet og vil være todelt. I tillegg til praktisk brukerstøtte, teknisk oppfølging og kontinuerlig håndtering av avvik, skal du bistå i utviklingen og optimaliseringen av rammeverk og systemer for vår oppgaveløsning. Stillingen innebærer både selvstendige vurderinger, kundefokus og tverrfaglig samhandling innenfor drifts- og eiendomsforvaltning. Du blir en del av et team med bred faglig kompetanse, hvor vi støtter og bistår hverandre etter behov.
Du skal utøve daglig oppfølging, brukerstøtte og teknisk forvaltning av PST sin eiendomsmasse. Du skal forvalte gjeldende serviceavtaler, og aktivt bistå kollegaer, tjenesteleverandører og samarbeidspartnere. Det forventes også at du bidrar til å effektivisere den systematiske oppfølgingen av FDV-arbeidet gjennom etablering og koordinering av et årshjul. Det er også ønskelig at du deltar i videreutvikling av rutiner for aktuelle fagområder, med mulighet for å tilpasse noen oppgaver til din bakgrunn.
Endringer i stillingsinnhold, arbeidstid og organisatorisk tilhørighet kan forekomme.
Kvalifikasjoner
For å kvalifisere til stillingen må du ha:
- fullført fagbrev eller annen relevant teknisk utdanning innenfor drift, vedlikehold, eiendomsfag, Facility Management eller tilsvarende (flere års relevant arbeidserfaring
- kan kompensere for manglende formell utdanning)
- relevant erfaring med teknisk drift og vedlikehold av kompleks bygningsmasse i kontor- eller næringsbygg
- god kjennskap til oppfølging og utvikling av FDV, sentrale driftsanlegg (SD), avvikshåndtering og internkontroll
- god økonomisk forståelse
- gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig
- god erfaring med bruk av relevante IKT-verktøy (hovedsakelig Microsoft Office)
- førerkort klasse B
Det er en fordel om du har:
- relevant kurs, utdanning eller erfaring innen brannvernledelse, forebyggende branntiltak, SD-anlegg og/eller FDV(U)
- kjennskap til tjenesteleveranser innen Facility Management
- relevant erfaring med prosjektledelse eller tverrfaglige prosjekter
- førerkort klasse BE
Personlige egenskaper
Du er initiativrik med en innovativ holdning og god evne til å søke ny kunnskap. Du tar en aktiv rolle når det gjelder å forbedre og tilpasse alternativer og muligheter for å videreutvikle løsninger. Du er en serviceinnstilt, løsningsorientert og fleksibel lagspiller som sørger for å ha en positiv dialog og god arbeidsflyt i samhandling med andre. I tillegg har du høy arbeidskapasitet og god evne til å tilpasse deg ved endringer, akutte hendelser eller nye behov. Du er trygg og selvstendig i vurderinger, beslutninger og oppgaveløsning. Du har svært god planleggingsevne, og jobber strukturert og effektivt i henhold til gjeldende rammebetingelser, rutiner og prosesser.
PST er underlagt sikkerhetsloven, og det stilles strenge krav til at våre ansatte har en sikkerhetsbevisst atferd. For en stilling i PST vil personlig egnethet vektlegges i stor grad, og du må som ansatt ha egenskaper som pålitelighet, dømmekraft og lojalitet. Videre må du tilfredsstille kravene til sikkerhetsklarering for STRENGT HEMMELIG og NATO SECRET og for autorisasjon.
Som ansatt i en sikkerhets- og etterretningstjeneste forventes det at du er fleksibel i oppgaveløsningen og villig til å yte ekstra når situasjonen krever det.
Vi tilbyr
PST har et spesielt og viktig samfunnsoppdrag hvor ditt bidrag er med på å utgjøre en forskjell. Våre medarbeidere fremhever spennende arbeidsoppgaver, gode kollegaer og en meningsfylt arbeidshverdag som noe av det beste med å jobbe hos oss.
Vi har et høyt kompetansenivå innenfor våre fagområder, og vi er opptatt av å dele og utvikle oss sammen gjennom ulike former for kompetanseheving. I tillegg har vi flere sosiale aktiviteter som bidrar til et godt samhold og arbeidsmiljø i organisasjonen.
Det er gode muligheter for videreutvikling innenfor gjeldende fagområder. På vår seksjon kan vi tilby travle dager og et godt arbeidsmiljø med god faglig bredde, godt humør og mangfold.
Våre ansatte har fleksitid, mulighet for trening i arbeidstiden og gode lån- og pensjonsordninger gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %).
Stillingen har en årslønn innenfor spennet kr 650 000 - 710 000 som rådgiver (SKO 1434). For særlig kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes. Endelig lønnsplassering avhenger av kvalifikasjoner.
Kontaktperson
Heidi på telefon 23 30 50 00.
Søknad og prosess
PST er avhengig av å ha et mangfold og en bredde i perspektiver og erfaringer for å løse samfunnsoppdraget. Vi ønsker derfor å tiltrekke oss og rekruttere medarbeidere med ulike bakgrunner og livserfaringer. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke stillinger hos oss, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Søknaden sendes elektronisk. Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. Vurdering av evner, fagkunnskap og personlig egnethet gjennom tester og fagdiskusjoner må påregnes. For å kunne sikkerhetsklareres må du være villig til å oppgi opplysninger om deg selv og dine nærmeste. Du oppfordres til å utvise diskresjon om at du søker stilling i PST. Mer informasjon vil bli gitt i løpet av rekrutteringsprosessen.
Om arbeidsgiveren
Politiets sikkerhetstjeneste (PST) er den nasjonale sikkerhets- og etterretningstjenesten og har en viktig rolle i beskyttelsen av demokratiet, borgerne og vitale samfunnsinteresser. PST er en flerfaglig tjeneste med behov for variert kompetanse. Vi har hovedkontor i Oslo og kontorer i alle landets politidistrikter.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Nydalen, 0421 Oslo
- Bransje: Drift og vedlikeholdstjenester, Eiendom, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Driftsoperatør/vaktmester, Koordinering, Teknisk personell
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
FDV, eiendom, drift, forvaltning, brannvern
Annonseinformasjon
- FINN-kode 398917634
- Sist endret