
Jobbspesialist i Nav
NAV
- Frist 21.04.2025
- Ansettelsesform Fast
Jobbspesialist i Nav
Er du en fleksibel problemløser som brenner for å hjelpe mennesker ut i jobb? Har du gode kommunikasjonsevner og liker nettverksbygging? Vil du være med på å forme fremtiden for arbeidsinkludering? Da er du kanskje den vi leter etter!
Nav Verdal søker nå to jobbspesialister til tiltaket "Arbeid med støtte" – en fast stilling og et midlertidig vikariat på 6 måneder, med mulighet for forlengelse. I jobben vil du følge opp innbyggere både i Verdal og Levanger.
Som jobbspesialist i Arbeid med støtte vil du jobbe i Navs eget oppfølgingstiltak, hvor du skal bidra til å forbedre utsatte gruppers muligheter på arbeidsmarkedet. Arbeid med støtte benytter femtrinnsprosessen i Supported Employment. Formålet med tiltaket er å tilby personer med sammensatte utfordringer, individuell tilrettelagt bistand for å få og beholde vanlig lønnet arbeid.
Arbeidsoppgaver
Som jobbspesialist vil du jobbe i Nav-tiltaket "Arbeid med støtte", hvor målet er å hjelpe arbeidssøkere ut i ordinært arbeid. Du vil følge Supported Employment-metodikk og ha ansvar for å følge opp 20 deltakere i din portefølje. Arbeidsoppgavene inkluderer:
- Karriereveiledning og kartlegging av ressurser og hindringer.
- Tett oppfølging av arbeidssøkere og arbeidsgivere.
- Engasjere og motivere jobbsøkere, arbeidsgivere og samarbeidspartnere.
- Dokumentere jobbsøkers prosess og bidra til teamets måloppnåelse.
- Reisevirksomhet lokalt og regionalt.
- Samarbeide tett med Nav-veiledere på Levanger og Verdal.
Vi ønsker at du i søknaden skriver kort om hvordan du tenker å bruke nettopp din kompetanse til å veilede arbeidssøkere og arbeidsgivere med mål om at arbeidssøker skal få fast, ordinært arbeid.
Hvis du ønsker å vite mer om hvordan en jobbspesialist arbeider, kan du kontakte metodeveileder Ingrid Duvsete.
Kvalifikasjoner
- Minimum treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Erfaring med direkte veiledning av innbyggere, gjerne karriereveiledning eller fra Nav. Du må kunne vise til relasjon- og veiledningskompetanse.
- God arbeidsmarkedskunnskap og etablert nettverk i næringslivet er en fordel.
- Kjennskap til Supported Employment-metodikk er en fordel.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Dyktig i relasjonsbygging og motivasjon.
- Resultatorientert med fokus på kvalitet.
- Håndtere uforutsigbarhet og en hektisk arbeidshverdag.
- Kreativ og ressursorientert.
- Målrettet, nøyaktig og effektiv.
- Tydelig og prosessorientert.
- Aktiv bidragsyter til et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø.
- God på digitale verktøy og videreutvikling av disse.
Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt
Vi tilbyr
Hos Nav Verdal vil du bli en del av et innovativt og engasjert arbeidsmiljø på 35 ansatte, både kommunale og statlige. Vi jobber blant annet med å finne relevant arbeid, gi økonomisk hjelp og veiledning, samt rekruttere for lokalt næringsliv. Stillingen som jobbspesialist er en statlig stilling. Vi tilbyr:
- Et nyskapende miljø med høyt jobbengasjement og godt arbeidsmiljø.
- Nye og flotte lokaler.
- Muligheter for hjemmekontor og trening i arbeidstiden.
- Kurs og opplæring etter Supported Employment-metodikk, samt muligheter for andre sertifiseringer.
- Stor frihet til å påvirke egen arbeidshverdag.
- Konkurransedyktig lønn i stillingskode 1434, rådgiver, med lønnsspenn kr. 590 000 til kr. 638.000.
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse. Du betaler 2 % av din lønn som en del av premien. Arbeidsgiver betaler mellom 10-12 % premie for ditt medlemskap. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon, og livet ut.
For mer informasjon om organiseringen og rekrutteringsprosessen, kontakt avdelingsleder Katrine Nordseth eller kontorleder Anders Almenning.
Om arbeidsgiveren
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Vektargata 7, 7650 Verdal
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Offentlig administrasjon, PR, informasjon og kommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Markedsfører, Omsorg og sosialt arbeid, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
nav, se, ams, supported-employment, jobbspesialist
Annonseinformasjon
- FINN-kode 398927433
- Sist endret