
Teknisk spesialist Nødnettstjenester
Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF
- Frist 21.4.2025
- Ansettelsesform Fast
Teknisk spesialist Nødnettstjenester
Vil du jobbe med avansert teknologi for å sikre pålitelig kommunikasjon i samfunnskritiske situasjoner?
HDO søker en teknisk spesialist til vårt produktteam for Nødnettstjenester! I denne rollen vil du jobbe hands-on med drift, vedlikehold og videreutvikling av nødnettsløsninger som brukes av ambulansetjenesten, legevaktsentraler og sykehus. Du vil bidra til implementeringen av fremtidens nødnett basert på 4G/5G, feilsøke tekniske problemer og samarbeide med helsepersonell for optimal bruk av utstyret.
Vi ser etter deg som har sterk teknisk kompetanse og trives med både problemløsning og praktisk arbeid. Hvis du ønsker å jobbe med samfunnskritiske systemer, være en del av et engasjert team og bidra til en tryggere hverdag for helsepersonell, vil vi gjerne ta en prat med deg!
Du vil være en av flere nøkkelpersoner innenfor drift og forvaltning av dagens nødnett samt innen utvikling av nytt nødnett basert på 4G/5G, med særlig fokus på teknisk stabilitet, feilsøking og samarbeid med beredskapsaktører.
Dine viktigste ansvarsområder inkluderer
Bidra til utvikling og integrasjon av nytt nødnett
Implementering av nye teknologier
Samarbeid med interne og eksterne aktører
Drift, vedlikehold, logistikkoppgaver og forvaltning av nødnett-utstyr
Sikring av teknisk stabilitet under kritiske situasjoner
Hands-on arbeid med eksisterende og nye teknologiske løsninger
Forvaltning av dokumentasjon
Oppdateringer, testing og kvalitetssikring
Opplæring og brukerstøtte for bruk av radioterminaler
Vi tror du har:
Utdanning eller relevant erfaring innenfor generell IKT, informatikk eller lignende
Erfaring med drift og forvaltning av IT- og telekommunikasjonssystemer
Kompetanse innen feilsøking, overvåking og sanntidsvedlikehold av tekniske systemer
Kjennskap til Mobile Device Management (MDM)-løsninger
Kjennskap til 4G/5G-teknologi, spesielt med tanke på nødberedskap
Interesse for ny teknologi og innovasjon
I tillegg er det ønskelig med:
Tekniske sertifiseringer (ITIL, brannmurteknologi, nettverk m.m.)
Kjennskap til Confluence, Jira Software og Jira Service Manager
Erfaring med prosjektarbeid
Kunnskap om relevante lover og forskrifter
Kjennskap til Tetra
Vi ser etter deg som er teknisk og samarbeidsorientert med erfaring fra IT- og telekommunikasjonssystemer, spesielt innen kritisk infrastruktur. Du må kunne jobbe godt i team, men også være god på å arbeide selvstendig. Du er ansvarsbevisst og sikrer framdrift gjennom å løse de utfordringer som oppstår. Vi er et sammensveiset team som hjelper hverandre når det trengs, det er derfor viktig å dele av egen kompetanse og ønske å lykkes sammen med andre.
Personlige egenskaper
Personlig egnethet tillegges særlig vekt.
Du er nysgjerrig på ny teknologi og motiveres av kontinuerlig faglig utvikling. Du trives i en travel hverdag med varierte oppgaver. Du er pålitelig og følger rutiner og prosedyrer, og opptatt av kvalitet i leveransene. Rollen skal samarbeide på tvers av organisasjonen og med eksterne aktører, som fordrer gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende rolle i en organisasjon som leverer samfunnskritiske tjenester. Du får jobbe i et dynamisk og agilt team med korte beslutningsprosesser, med store muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving. Vi har en trivelig og støttende arbeidskultur med dyktige kollegaer og et aktivt bedriftsidrettslag med mulighet for trening i arbeidstiden. Vi har konkurransedyktige betingelser med bransjeledende pensjonsordninger, fleksibelt arbeidssted og -tid (fleksitid) med mulighet for hjemmekontor.
Er dette noe for deg? Send oss din CV og noen ord om din interesse innen søknadsfristen.
Ta gjerne kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company for mer informasjon om selskapet, stillingen og prosessen, Mari Holand på tlf.: 97126957 eller Camilla Kristiansen på tlf.: 408 71 750. Du kan også ringe produkteier for teamet, Anita Østlund på tlf.: 909 51 680.
HDO ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser. Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne, bes begrunne dette i søknaden.
HDO benytter personlighets- og evnetester og utfører Semac bakgrunnssjekk i denne rekrutteringsprosessen.
Det er per tidspunkt ikke et krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen, men et slikt krav kan bli stilt på et senere tidspunkt.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Hans Mustads gate 31, 2821 Gjøvik
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, IT - maskinvare, IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Teknisk kompetanse, Nødnett, 4G/5G, Telekommunikasjon
(1/2)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 398928689
- Sist endret