Bildegalleri
Toyota Cressida
RX60
1981
94 020 km
Manuell
Bensin
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på RF13467Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Velger nå å selge min 1981 Toyota Cressida RX60, grunnet kjøp av annen veteran bil.
Dette er en bil som det er svært få av i Norge siden Toyota sluttet å importere disse hit på midten av 80-tallet. Dette er den siste versjonen Cressida som ble solgt ny i Norge og var kjent som flaggskipet til Toyota på 80-tallet. Det som skilte denne ut fra de andre Toyotaene fra denne tiden, var at denne kom utelukkende med 5-trinns girkasse, 2.0l motor med 100hk, bedre lydanlegg med originalt høytalere i hattehylle, og viskere som går automatisk når man bruker spylervæske.
Dette eksemplaret av Toyota Cressida er i ufattelig god stand, og har enda ikke bikket over 100 000 km. Interiøret er originalt og urørt, uten rifter eller skader, og har fremdeles den gode lukten av eldre Toyota. Utvendig er den også veldig pen, men har fått noen flekker med overflate rust, i utsatte områder. Har ikke funnet noe farlig rust, og fikk skryt på EU-kontroll for tilstanden. Understellet har vært tectyl-behandlet, så undersiden er i eksemplarisk tilstand.
Motoren, girkasse og drivverk fungerer utrolig bra. Motoren får noe for mye bensin på kald motor, men dette kan være at løses med en justering av forgasser. Motoren starter alltid lett, og går utrolig fint bare den blir litt varm. Girkassen girer svært mykt, og man kjenner at bilen ikke har gått så mye på hvor behagelig den er å gire.
I mitt eie har det vært utført vedlikehold i tråd med Toyota sin standard og kun med originale Toyota deler. Arbeid som har vært utført i fjor (2024).
- Skiftet motorolje og filter (10W-40 Toyota olje)
- Skiftet olje på girkasse og differensial
- Skiftet luftfilter
- Skiftet bensinfilter
- Skiftet tennplugger (OEM Denso)
- Skiftet bremsebånd og fjærsett bak
- Smurt opp bremser foran
- Montert 4 nye sommerdekk i original størrelse
- Skiftet vindusviskere foran
Det følger med en rekke deler som er avbildet, samt reperasjonshåndbok på 21R motoren. I tillegg så følger det originale vognkortet fra 1981 med!
Bilen har kun et hjulsett som er de originale stålfelgene, med originale senterkopper, og på disse er det montert Kumho sommerdekk.
Bilen ble EU-godkjent 1/10-24 uten feil eller mangler. Så her er det bare å kose seg i litt under to år til!
Jeg håper denne bilen kan gå videre til noen som ønsker å ta vare på den. Dette er en utrolig fin bil, som blir vanskeligere å finne for hvert år som går. Til tross for enkelte skjønnhetsfeil så vil jeg påstå at denne bilen fint kan bli verdt en del med tiden.
Pris kan diskuteres ved kjapp og enkel handel.
Jeg har også et sett med originale Toyota skvett lapper som kan følge med dersom dette er ønskelig.
Ring eller send melding for en hyggelig bilprat!
Dette er en bil som det er svært få av i Norge siden Toyota sluttet å importere disse hit på midten av 80-tallet. Dette er den siste versjonen Cressida som ble solgt ny i Norge og var kjent som flaggskipet til Toyota på 80-tallet. Det som skilte denne ut fra de andre Toyotaene fra denne tiden, var at denne kom utelukkende med 5-trinns girkasse, 2.0l motor med 100hk, bedre lydanlegg med originalt høytalere i hattehylle, og viskere som går automatisk når man bruker spylervæske.
Dette eksemplaret av Toyota Cressida er i ufattelig god stand, og har enda ikke bikket over 100 000 km. Interiøret er originalt og urørt, uten rifter eller skader, og har fremdeles den gode lukten av eldre Toyota. Utvendig er den også veldig pen, men har fått noen flekker med overflate rust, i utsatte områder. Har ikke funnet noe farlig rust, og fikk skryt på EU-kontroll for tilstanden. Understellet har vært tectyl-behandlet, så undersiden er i eksemplarisk tilstand.
Motoren, girkasse og drivverk fungerer utrolig bra. Motoren får noe for mye bensin på kald motor, men dette kan være at løses med en justering av forgasser. Motoren starter alltid lett, og går utrolig fint bare den blir litt varm. Girkassen girer svært mykt, og man kjenner at bilen ikke har gått så mye på hvor behagelig den er å gire.
I mitt eie har det vært utført vedlikehold i tråd med Toyota sin standard og kun med originale Toyota deler. Arbeid som har vært utført i fjor (2024).
- Skiftet motorolje og filter (10W-40 Toyota olje)
- Skiftet olje på girkasse og differensial
- Skiftet luftfilter
- Skiftet bensinfilter
- Skiftet tennplugger (OEM Denso)
- Skiftet bremsebånd og fjærsett bak
- Smurt opp bremser foran
- Montert 4 nye sommerdekk i original størrelse
- Skiftet vindusviskere foran
Det følger med en rekke deler som er avbildet, samt reperasjonshåndbok på 21R motoren. I tillegg så følger det originale vognkortet fra 1981 med!
Bilen har kun et hjulsett som er de originale stålfelgene, med originale senterkopper, og på disse er det montert Kumho sommerdekk.
Bilen ble EU-godkjent 1/10-24 uten feil eller mangler. Så her er det bare å kose seg i litt under to år til!
Jeg håper denne bilen kan gå videre til noen som ønsker å ta vare på den. Dette er en utrolig fin bil, som blir vanskeligere å finne for hvert år som går. Til tross for enkelte skjønnhetsfeil så vil jeg påstå at denne bilen fint kan bli verdt en del med tiden.
Pris kan diskuteres ved kjapp og enkel handel.
Jeg har også et sett med originale Toyota skvett lapper som kan følge med dersom dette er ønskelig.
Ring eller send melding for en hyggelig bilprat!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Toyota
- Modell
- Cressida
- Modellår
- 1981
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 100 hk
- Slagvolum
- 2 l
- Kilometerstand
- 94 020 km
- Girkasse
- Manuell
- Maksimal tilhengervekt
- 1 035 kg
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 1 150 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 4
- Farge
- Sølv
- Bilen står i
- Norge
- Sist EU-godkjent
- 1.10.2024
- Neste frist for EU-kontroll
- 24.11.2026
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- RF13467
- Chassis nr. (VIN)
- RX600002153000000
- 1. gang registrert
- 13.4.1981
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
49 000 kr
Nissedal
161 900 kr
85 000 kr
Nesoddtangen
Cadillac Deville 4-dørs Sedan


70 000 kr
Sannidal
Infiniti M30 3.0-coupe


39 000 kr
120 000 kr
13 500 kr
Nord-Torpa
Mazda 929
81 900 kr
Tromsø
Toyota Celica
36 900 kr
Etnedal
Dodge Aspen 225
39 900 kr
Jørpeland