
Konsulent kundemottak
Bergen kommune
- Frist 8.4.2025
Konsulent kundemottak
Etat for boligforvaltning har ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold av Bergen kommunes ca 5500 boliger for vanskeligstilte. Det er 50 ansatte i etaten og de fleste har utstrakt kontakt med leietagerne. Stillingen som konsulent i etatens forvaltningsavdeling er plassert i avdelingens kundemottak. Kundemottaket består av tre konsulenter som deler på oppgavene. Dersom det blir internt rekruttering, kan det bli ledig engasjement i et år.
Arbeidsoppgavene vil primært være knyttet til betjening av leietakere som møter opp i etatens kundemottak i Kaigaten 4.
Arbeidsoppgaver
- Betjener alle leietagere som henvender seg i etatens ekspedisjon i åpningstiden 11 - 14 (torsdag 15).
- Leietagere henvender seg her med alle typer spørsmål som relaterer seg til leieforholdet. Det kan eksempelvis være forhold knyttet til selve kontrakten, tekniske og økonomiske forhold, eller innrapportering av feil og mangler ved leiligheten.
- Utenom kundemottakets åpningstid vil det være arbeidsoppgaver i forbindelse med leietakers inngåelse og oppsigelse av leieforhold.
- Justeringer i stillingsinnhold må påregnes samt delta i etatens øvrige oppgaver
Kvalifikasjoner
- Du har erfaring fra kundebehandling.
- Du har har gode språkkunnskaper, minimum norsk og engelsk, men ønskelig med flere språk
- Du har erfaring fra arbeid med vanskeligstilte og krevende brukergrupper.
- Du trives i et hektisk miljø og lar deg ikke lett vippe av pinnen.
- Du har gode og relevante kunnskaper innen IKT og setter deg raskt inn i nye programmer
Personlige egenskaper
- Du trives i en hektisk og til tider utfordrende arbeidssituasjon.
- Du har gode muntlige kommunikasjonsevner.
- Du er god på samarbeid men også evne til å arbeide selvstendig.
- Du er fleksibel, kreativ, positiv og har en løsningsorientert holdning.
- Du er omgjengelig og bidrar aktivt til et positivt arbeidsmiljø.
- Ved ansettelse vil det bli lagt stor vekt på kandidatens personlige egenskaper.
Vi tilbyr
- Lønn fastsettes etter fagkompetanse
- God pensjonsordning
- Gode muligheter for faglig oppdatering
- Godt faglig miljø
- Arbeidsplass midt i Bergen sentrum med innendørs sykkelparkering, garderober og treningsfasiliteter
Om arbeidsgiveren
- Sted: 5018 Bergen
- Bransje: Eiendom, Offentlig administrasjon
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
resepsjon, kundebehandling, boligforvaltning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 399571582
- Sist endret