
Rådgiver offentlig anskaffelser
Bergen kommune
- Frist 22.4.2025
Er du vår nye rådgiver innen offentlige anskaffelser?
Vil du være med på å sikre gode og effektive anskaffelser som har betydning for innbyggerne og byutviklingen i Bergen kommune?
Bymiljøetaten har nå ledig fast stilling som rådgiver innen offentlige anskaffelser i Juridisk seksjon. I denne stillingen får du en sentral funksjon i å sikre at etatens innkjøp er strategiske, kostnadseffektive og i tråd med regelverket. Er du opptatt av god innkjøpspraksis, liker å jobbe systematisk og i en organisasjon med høyt tempo? Da kan dette være stillingen for deg!
Hva er jobben?
Som rådgiver for offentlige anskaffelser i Bymiljøetaten har du ansvar for egen anskaffelsesportefølje. Du vil få ansvar for et variert spekter av anskaffelser og sitte med en nøkkelrolle i store deler av oppgaveløsningen vår. Du vil jobbe tett med bestillere på tvers av etaten for å sikre effektive anskaffelsesprosesser. Bymiljøetaten søker deg som er faglig sterk og løsningsorientert, med evne til å bruke verktøyene og handlingsrommet som ligger i regelverket.
Hvem er vi?
Hos oss får du mulighet til å jobbe i et kompetent juridisk fagmiljø bestående av generalister og spesialister. Seksjonen består av ni medarbeidere, og eren del av Forvaltningsavdelingen som teller 43 ansatte.
Bymiljøetaten er en etat med bredt samfunnsansvar. Vi planlegger og forvalter for god byutvikling, og bygger, drifter og vedlikeholder offentlig infrastruktur. Vi er cirka 200 ansatte og leverer bl.a. tjenester og kompetanse innen byutvikling, park, vei, byrom, sykkel, mobilitet, naturforvaltning, eiendomsforvaltning, parkering, renovasjon og forvaltning av deponier.
Arbeidsoppgaver
- Planlegging og gjennomføring av anskaffelser og entrepriser, inkludert klagebehandling
- Sikre at anskaffelser skjer i samsvar med regelverket
- Rådgivning og støtte til etatens bestillere gjennom hele anskaffelsesprosessen
- Bidra til kontinuerlig forbedring og effektivisering av etatens anskaffelsesprosesser
Kvalifikasjoner
- Mastergrad i rettsvitenskap eller tilsvarende. Andre med relevant utdanningsbakgrunn på minimum bachelornivå kan også søke
- Ønskelig med god kjennskap til regelverket for offentlige anskaffelser
- Ønskelig med erfaring med gjennomføring av større og komplekse anskaffelser
- God IKT-kompetanse og evne til å tilegne seg kunnskap om nye systemer
- Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- Du er pålitelig, selvgående og strukturert
- Faglig trygg, analytisk og beslutningsdyktig
- God evne til å arbeide på tvers av ulike fagfelt og å veksle mellom disse
- Løsningsorientert og med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Samfunnsengasjert og motiveres av å jobbe i offentlig sektor
Personlig egnethet vil bli vektlagt for stillingen.
Vi tilbyr
- Et tverrfaglig og spennende arbeidsmiljø
- Mulighet for god faglig utvikling
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsavtaler
- Fine lokaler sentralt på Nygård, og rett med bybanen
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: LinkedIn
- Sted: Johannes Bruns gate 12, 5008 Bergen
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Jurist, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
innkjøp, offentlig anskaffelser, anskaffelse, byutvikling, jurist
Annonseinformasjon
- FINN-kode 399622385
- Sist endret