Administrasjonssjef
Oslo kommune
- Frist 11.04.2025
- Ansettelsesform Fast
Administrasjonssjef
Oslo kommune står overfor en rekke utfordringer som setter samfunnets beredskap på prøve. Beredskapsetaten er kommunens fagetat innenfor samfunnssikkerhet og beredskap, og er en viktig pådriver for at hele kommunen jobber systematisk på fagområdet.
Vi skal styrke vårt arbeid for å møte fremtidens utfordringer. Effektive og robuste administrasjonssystemer støtter oss i å utføre vårt samfunnsoppdrag på best mulig måte. Beredskapsetaten søker etter en dyktig og engasjert administrasjonssjef som kan bidra til å styrke etaten internt.
Du vil spille en viktig rolle og bidra til å utvikle og implementere strukturerte og effektive systemer, som gjør at vi kan håndtere det økende ansvaret og utfordringene på en profesjonell og målrettet måte. Vi søker en leder som er analytisk, strukturert og har evnen til å tenke langsiktig, samtidig som du kan håndtere dagligdagse driftsoppgaver.
Stillingen inngår i direktørens stab, og vil ha ansvar for økonomi, administrativ drift, HR, rapportering. Som administrasjonssjef vil du være en viktig drivkraft i utviklingen av Beredskapsetaten, og din innsats skal bidra til at vi er godt rustet til å møte de fremtidige utfordringene som Oslo kommune står overfor. Vi ser etter deg som er klar til å ta ansvar, og bidra til en effektiv og fremtidsrettet beredskap.
Arbeidsoppgaver
- Lede og videreutvikle etatens administrasjon og bidra til å styrke etaten som strategisk fagetat på beredskap i kommunen. Administrasjonssjefen har personalansvar for to medarbeidere.
- Ansvar for personalforvaltning/HR, herunder karriereutvikling og lønns- og personalpolitikk.
- Videreutvikle og kvalitetssikre administrative systemer og støttefunksjoner.
- Ha ansvar for økonomi- og virksomhetsstyring, budsjett og regnskap, rapportering samt strategi- og planarbeid.
- Delta i og koordinere styringsdialogen mot Byrådslederens kontor.
- Utøve funksjonsledelse for administrative støttefunksjoner i staben til kommunens sentrale kriseledelse ved øvelse og krisehåndtering.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på masternivå, gjerne innen administrasjon, økonomi og ledelse.
- Relevant ledererfaring fra offentlig sektor.
- Erfaring med offentlig forvaltningsprosesser, herunder styringsdialog.
- Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk og engelsk.
- God innsikt i regel- og avtaleverk og erfaring innen administrasjon, økonomi og HR-feltet, fortrinnsvis fra offentlig sektor.
- Krav til at den som ansettes kan sikkerhetsklareres til Hemmelig.
Personlige egenskaper
- Strukturert, løsningsorientert og innovativ.
- Evne til strategisk forståelse.
- Engasjert, positiv og samarbeider godt med ulike mennesketyper og faggrupper.
- God ordenssans, er nøyaktig og presis, god til å overholde tidsfrister.
- Serviceinnstilt og imøtekommende.
- Evne til å ta initiativ, drive prosesser og finne løsninger.
- Takler høyt arbeidstempo og har evne til å arbeide under press.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Spennende og utfordrende arbeid innen samfunnssikkerhet og beredskap.
- Utfordrende arbeidsoppgaver i godt arbeidsmiljø.
- Gode muligheter for faglig utvikling.
- Fleksibel arbeidstid.
- Gode pensjons, låne og forsikringsordninger.
- Avlønning med utgangspunkt i lønnstrinn 54-64, for tiden 842 200,- til 1 029 400,-
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom det er behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om. Søknad og cv må sendes elektronisk via webcruiter.
Om arbeidsgiveren
Beredskapsetaten er en strategisk stabsetat. Etaten skal sørge for at kommunens beredskapsmessige plikter i krig og fred blir ivaretatt på en tilfredsstillende måte. Etaten skal bidra til at kommunen innfrir krav i forskrift om kommunal beredskapsplikt og er i best mulig stand til å møte ulykker, katastrofer og uønskede hendelser. Etaten gir veiledning, opplæring og fører tilsyn med alle kommunens virksomheters beredskapsarbeid. Etaten har ansvaret for overordnet koordinering av kommunens krisehåndtering og kriseledelse. Etaten har ansvar for å utarbeide og revidere overordnet risiko- og sårbarhetsanalyse og overordnet beredskapsplanverk for kommunen.
Beredskapsetatens ansvarsområde fremgår av Reglement for Oslo kommunes arbeid med samfunnssikkerhet, beredskap og sikkerhet, jfr. Bystyresak 182/16.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Olav Vs gate 4, 0161 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
Administrasjonssjef, Beredskap, Leder
Annonseinformasjon
- FINN-kode 399627485
- Sist endret