
Payroll Manager
Elkem ASA
- Frist 21.04.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du forme fremtiden for lønnsområdet i Elkem?
Vi søker en erfaren og selvstendig Payroll Manager til å lede lønnsområdet for Elkem i Norge. Du vil ha hovedansvaret for lønnsprosesser og lønnssystem, i tett samarbeid med vår eksterne lønnsleverandør og dyktige kollegaer på våre verk og på hovedkontoret. Du vil bli del av et faglig sterkt HR- og lønnsmiljø med gode kollegaer som er opptatt av involvering og kontinuerlig forbedring.
Vi planlegger et stort prosjekt hvor vi oppgraderer lønnssystemet og etablerer nye arbeidsprosesser og rutiner på lønnsområdet. Du vil få en nøkkelrolle i dette prosjektet, med store muligheter til å påvirke hvordan vi skal jobbe på lønnsområdet. Vi ser etter deg som vil forme fremtiden for arbeidet med lønn i Elkem!
Viktigste arbeidsoppgaver:
- Fagansvar for lønnsområdet i Norge med overordnet ansvar for lønnsrelaterte rutiner og prosesser for alle enheter i Norge
- Systemansvar for vårt lønnssystem i Norge og oppfølging av ekstern lønnsleverandør med kontinuerlig forbedring av funksjonalitet og prosesser
- Faglig støtte og oppfølging til HR- og lønnsmiljøet i Norge
- Operativt lønnsansvar for hovedkontoret og enkelte andre selskaper
- Kvalitetssikring, rapportering og analyseoppgaver for samtlige enheter i Norge
- Fasilitere opplæring av lønnsmedarbeidere, HR, ledere og ansatte
Kvalifikasjoner:
- Solid og bred erfaring innen lønnsområdet
- Gjerne erfaring med overenskomster og turnusarbeid
- Relevant utdanning innen økonomi, administrasjon, HR eller lignende
- Teknisk forståelse innen lønnsrelaterte systemer
- Kjennskap til relevant lovgivning og god regnskapsforståelse
- Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk
Personlige egenskaper:
Vi ser etter deg som trives i en operativ og allsidig rolle med stor kontaktflate ut i organisasjonen. Som person er du lett å komme i kontakt med og du trives i et uformelt miljø. Det er viktig at du involverer andre for å finne løsninger som passer for hele organisasjonen.
Du er strukturert og opptatt av presisjon i lønnsarbeidet, med sterke analytiske ferdigheter. Du har også evne til å løfte blikket for å finne forbedringsmuligheter og ta et selvstendig ansvar for å videreutvikle fagområdet. Det er naturligvis viktig at du har høy grad av profesjonalitet og er bevisst på viktigheten av konfidensialitet og etiske standarder i alle aspekter av arbeidet.
Stillingen er lokalisert ved Elkems hovedkontor i Oslo og rapporterer til HR-direktør på hovedkontoret.
Om arbeidsgiveren
Vi ønsker et mangfoldig, rettferdig og inkluderende arbeidsmiljø der alles bidrag blir verdsatt.
- Sektor: Privat
- Sted: Drammensveien 169, 0277 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Industri og produksjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Lønn
Nøkkelord
lønn, payroll, digitalisering
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 399926860
- Sist endret