Bildegalleri
(1/1)
1:250 - Modellskip - Paper Model 93CM GRAF SPEE - AVANSERT NIVÅ
Til salgs565 kr
Beskrivelse
Modellsamlesett av GRAF SPEE MED KJEL
De getoonde foto's zijn van een gebouwde versie! Dit is de assemblage kit, dus om ZELF nog TE BOUWEN.
1. Produktnavn: Tyskland SMS Graf. Spee slagskip papir modell
2. Nr du er ferdig, er mlet: omtrent 93 cm langt
3. Referansek nettovekt: omtrent 0,39 kg
4. Vanskelighetsgraden er 5 stjerner (det vanskeligste er 6 stjerner)
5. Pakkestrrelse: 33*22*1
6. Leveres med gr papp for kjlforsterkning
7. Bruksanvisningen er p engelsk
Denne modellen er vanskelig lage, s nybegynnere m vre forsiktige.
Tegningene er svrt detaljerte og anbefales kun for erfarne spillere som har mer erfaring med lage papirmodeller.
Nedenfor flger verkene til spillerne. Bildene som er tatt under forskjellige lysforhold har helt forskjellige flelser. De er kun til referanse.
Admiral Graf Spee var et slagskip av Deutschland-klassen, med kallenavnet "lommeslagskip" av britene, som tjenestegjorde i Kriegsmarine i Nazi-Tyskland under andre verdenskrig. Skipet ble oppkalt etter admiral Maximilian von Spee fra frste verdenskrig, kommandren av stasiaskvadronen som kjempet i slagene ved Coronel og Falklandsyene, hvor han ble drept i kamp. Hun ble lagt ned ved Reichsmarinewerft verftet i Wilhelmshaven i oktober 1932 og ble ferdigstilt i januar 1936. Skipet var nominelt under de 10.000 lange tonn (10.160 t) begrensningen p krigsskipstrrelse plagt av Versailles-traktaten, selv om hun med full last hadde en fortrengning p 16.020 lange tonn (16.280 t), noe som betydelig overskred denne. Bevpnet med seks 28 cm (11 tommer) kanoner i to tredobbelte kanontrn, ble Admiral Graf Spee og hennes sstre designet for vre sterkere enn enhver kryssertype rask nok til fange dem. Deres toppfart p 28 knop (52 km/t; 32 mph) etterlot bare noen f hovedskip i de anglo-franske mariner som var raske nok og kraftige nok til senke dem.
Skipet gjennomfrte fem ikke-invasjons patruljer under den spanske borgerkrigen 19361938 og deltok i kroningen av kong George VI i mai 1937. Admiral Graf Spee ble sendt til Sr-Atlanteren ukene fr utbruddet av andre verdenskrig, for bli plassert i handelsruter nr krigen ble erklrt. Mellom september og desember 1939 senket krigsskipet ni farty som til sammen veide 50 089 bruttoregistertonn (BRT), fr det ble konfrontert av tre britiske krysserne i slaget ved Elva Plata 13. desember. Admiral Graf Spee pfrte de britiske skipene store skader, men hun ble ogs skadet og ble tvunget til ske havn i Montevideo, Uruguay. Overbevist av falske rapporter om overlegne britiske marine styrker som samlet seg, beordret Hans Langsdorff, kommandren av skipet, fartyet scuttet. Skipet ble delvis brutt opp p stedet, selv om deler av skipet forble synlig over vannflaten i mange r.
Design
Hovedartikkel: Deutschland-klasse krysser
Gjenkjennings tegning av en Deutschland-klasse krysser
Admiral Graf Spee var 186 meter (610 fot) lang totalt og hadde en bredde p 21,65 m (71 fot) og et maksimal dypgende p 7,34 m (24 fot 1 tomme). Skipet hadde et designet fortrengning p 14 890 t (14 650 lange tonn) og en fullastet fortrengning p 16 020 lange tonn (16 280 t), selv om skipet offisielt ble oppgitt vre innenfor grensen p 10 000 lange tonn (10 160 t) i Versailles-traktaten. Admiral Graf Spee var drevet av fire sett MAN 9-sylindrede dobbelvirkende totakts dieselmotorer. Skipets topphastighet var 28,5 knop (52,8 km/t; 32,8 mph), med 54 000 PS (53 260 shp; 39 720 kW). Ved en cruisinghastighet p 18,69 knop (34,61 km/t; 21,51 mph), hadde skipet en rekkevidde p 16 300 nautiske mil (30 200 km; 18 800 miles). Som designet, besto hennes standardbemanning av 33 offiserer og 586 vervede menn, men etter 1935 ble dette betydelig kt til 30 offiserer og 9211 040 sjfolk. Skipet var utstyrt med en katapult, men hadde ingen flyhangar. Ett flytende fly ble fraktet p katapulten. Den innledende Heinkel He 60 ble erstattet med en Arado Ar 196 fr krigsutbruddet. Admiral Graf Spee var det frste tyske krigsskipet som ble utstyrt med radar. Et FMG G(gO) "Seetakt" sett ble montert p toppradarens rekkeviddefinder.
Admiral Graf Spees primre bevpning var seks 28 cm (11 tommer) SK C/28 kanoner montert i to triple kanontrn, ett foran og ett bak overbygningen. Skipet hadde en sekundr batteri med tte 15 cm (5,9 tommer) SK C/28 kanoner i enkelt trn gruppert midtskips. Hennes kraftige luftvern batteri besto av tre doble 10,5 cm (4,1 tommer) L/65 kanoner. Disse kanonene ble styrt av tre SL-4 direktroposter. Den mellomstore og lette luftvernsbevpningen besto av fire doble 3,7 cm (1,5 tommer) SK C/30 kanoner, og ti enkelt 2 cm (0,79 tommer) C/30 kanoner. Skipet bar ogs et par quadruple 53,3 cm (21 tommer) torpedoranser montert p akterdekket.
Admiral Graf Spees pansrede belte var 100 mm (3,9 tommer) tykt; hennes vre dekk var 17 mm (0,67 tommer) tykt, mens det hovedpanserte dekket var 45 til 70 mm (1,8 til 2,8 tommer) tykt. Hovedbatteriturrettene hadde 140 mm (5,5 tommer) tykke ansikter og 80 mm tykke sider.
De getoonde foto's zijn van een gebouwde versie! Dit is de assemblage kit, dus om ZELF nog TE BOUWEN.
1. Produktnavn: Tyskland SMS Graf. Spee slagskip papir modell
2. Nr du er ferdig, er mlet: omtrent 93 cm langt
3. Referansek nettovekt: omtrent 0,39 kg
4. Vanskelighetsgraden er 5 stjerner (det vanskeligste er 6 stjerner)
5. Pakkestrrelse: 33*22*1
6. Leveres med gr papp for kjlforsterkning
7. Bruksanvisningen er p engelsk
Denne modellen er vanskelig lage, s nybegynnere m vre forsiktige.
Tegningene er svrt detaljerte og anbefales kun for erfarne spillere som har mer erfaring med lage papirmodeller.
Nedenfor flger verkene til spillerne. Bildene som er tatt under forskjellige lysforhold har helt forskjellige flelser. De er kun til referanse.
Admiral Graf Spee var et slagskip av Deutschland-klassen, med kallenavnet "lommeslagskip" av britene, som tjenestegjorde i Kriegsmarine i Nazi-Tyskland under andre verdenskrig. Skipet ble oppkalt etter admiral Maximilian von Spee fra frste verdenskrig, kommandren av stasiaskvadronen som kjempet i slagene ved Coronel og Falklandsyene, hvor han ble drept i kamp. Hun ble lagt ned ved Reichsmarinewerft verftet i Wilhelmshaven i oktober 1932 og ble ferdigstilt i januar 1936. Skipet var nominelt under de 10.000 lange tonn (10.160 t) begrensningen p krigsskipstrrelse plagt av Versailles-traktaten, selv om hun med full last hadde en fortrengning p 16.020 lange tonn (16.280 t), noe som betydelig overskred denne. Bevpnet med seks 28 cm (11 tommer) kanoner i to tredobbelte kanontrn, ble Admiral Graf Spee og hennes sstre designet for vre sterkere enn enhver kryssertype rask nok til fange dem. Deres toppfart p 28 knop (52 km/t; 32 mph) etterlot bare noen f hovedskip i de anglo-franske mariner som var raske nok og kraftige nok til senke dem.
Skipet gjennomfrte fem ikke-invasjons patruljer under den spanske borgerkrigen 19361938 og deltok i kroningen av kong George VI i mai 1937. Admiral Graf Spee ble sendt til Sr-Atlanteren ukene fr utbruddet av andre verdenskrig, for bli plassert i handelsruter nr krigen ble erklrt. Mellom september og desember 1939 senket krigsskipet ni farty som til sammen veide 50 089 bruttoregistertonn (BRT), fr det ble konfrontert av tre britiske krysserne i slaget ved Elva Plata 13. desember. Admiral Graf Spee pfrte de britiske skipene store skader, men hun ble ogs skadet og ble tvunget til ske havn i Montevideo, Uruguay. Overbevist av falske rapporter om overlegne britiske marine styrker som samlet seg, beordret Hans Langsdorff, kommandren av skipet, fartyet scuttet. Skipet ble delvis brutt opp p stedet, selv om deler av skipet forble synlig over vannflaten i mange r.
Design
Hovedartikkel: Deutschland-klasse krysser
Gjenkjennings tegning av en Deutschland-klasse krysser
Admiral Graf Spee var 186 meter (610 fot) lang totalt og hadde en bredde p 21,65 m (71 fot) og et maksimal dypgende p 7,34 m (24 fot 1 tomme). Skipet hadde et designet fortrengning p 14 890 t (14 650 lange tonn) og en fullastet fortrengning p 16 020 lange tonn (16 280 t), selv om skipet offisielt ble oppgitt vre innenfor grensen p 10 000 lange tonn (10 160 t) i Versailles-traktaten. Admiral Graf Spee var drevet av fire sett MAN 9-sylindrede dobbelvirkende totakts dieselmotorer. Skipets topphastighet var 28,5 knop (52,8 km/t; 32,8 mph), med 54 000 PS (53 260 shp; 39 720 kW). Ved en cruisinghastighet p 18,69 knop (34,61 km/t; 21,51 mph), hadde skipet en rekkevidde p 16 300 nautiske mil (30 200 km; 18 800 miles). Som designet, besto hennes standardbemanning av 33 offiserer og 586 vervede menn, men etter 1935 ble dette betydelig kt til 30 offiserer og 9211 040 sjfolk. Skipet var utstyrt med en katapult, men hadde ingen flyhangar. Ett flytende fly ble fraktet p katapulten. Den innledende Heinkel He 60 ble erstattet med en Arado Ar 196 fr krigsutbruddet. Admiral Graf Spee var det frste tyske krigsskipet som ble utstyrt med radar. Et FMG G(gO) "Seetakt" sett ble montert p toppradarens rekkeviddefinder.
Admiral Graf Spees primre bevpning var seks 28 cm (11 tommer) SK C/28 kanoner montert i to triple kanontrn, ett foran og ett bak overbygningen. Skipet hadde en sekundr batteri med tte 15 cm (5,9 tommer) SK C/28 kanoner i enkelt trn gruppert midtskips. Hennes kraftige luftvern batteri besto av tre doble 10,5 cm (4,1 tommer) L/65 kanoner. Disse kanonene ble styrt av tre SL-4 direktroposter. Den mellomstore og lette luftvernsbevpningen besto av fire doble 3,7 cm (1,5 tommer) SK C/30 kanoner, og ti enkelt 2 cm (0,79 tommer) C/30 kanoner. Skipet bar ogs et par quadruple 53,3 cm (21 tommer) torpedoranser montert p akterdekket.
Admiral Graf Spees pansrede belte var 100 mm (3,9 tommer) tykt; hennes vre dekk var 17 mm (0,67 tommer) tykt, mens det hovedpanserte dekket var 45 til 70 mm (1,8 til 2,8 tommer) tykt. Hovedbatteriturrettene hadde 140 mm (5,5 tommer) tykke ansikter og 80 mm tykke sider.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Belgia
FINN-kode | 400109946 |
---|---|
Sist endret | 28.3.2025 kl. 21:35 |