Bildegalleri
(1/1)
Atlas N - Diesel lokomotiv (1)
Til salgs1 697 kr
Beskrivelse
C-628-lokomotivene ble hovedsakelig brukt til tung godstransport p veiene i USA, genererte totalt 2.750 hestekrefter og var en del av Century-lokomotivserien til American Locomotive Company (ALCO). Totalt ble det bygget 185 enheter av ALCO for jernbaner i USA, Mexico og Australia mellom 1963 og 1968.
Dette lokomotivet er utfrt i den nyeste maleskjemaet og har en dekoder ombord:
40 001 966 Familie Linjer (L&N)* (Gr/Gul/Rd) 1408 40 001 992
I 1965 begynte Alco produksjonen av 3.000 hestekrefter Century 630-lokomotivet. Dette ble produsert samtidig med 2.800 hestekrefter C-628, men dette inneholdt en avansert GE a.c. trekkalternator som leverte de ekstra 200 hestekreftene. Det mest iynefallende kjennetegnet ved C-630 er det store aftercooler-radiatorhuset som stikker opp over taklinjen (aftercooler-radiatorene forbedret lokomotivets ytelse under tung belastning). C-630 hadde ogs en tilpasset frerkabin som ga mer plass til mannskapet. Frem til slutten av produksjonen p slutten av 60-tallet ble det totalt produsert 133 enheter for jernbaner i USA og Canada.
Funksjoner:
Svarte metallhjul
Dekoder ombord
Retningsvisere
Fabrikkinstallert AccuMate magnetiske knokkelkoblinger
Gullhvite LED
Malte sikkerhetsikker
Skala Hastighetsmotor
Sttter alle DCC-programmeringsmodi
DCC inkluderer RailCom og RailComPlus, med 14, 28 eller 128 hastighetstrinn og med 2-sifret og 4-sifret adressering.
Fleksibel tildeling av funksjonstaster F0 til F28.
Flg alle NMRA DCC-normer og anbefalte fremgangsmter.
Primrt brukt for tungtransport av vei fraktstjenester i hele USA, genererte C-628 totalt 2 750 hk, og var en del av American Locomotive Companys (ALCO) Century Locomotive Line. Totalt 185 enheter ble bygget av ALCO for jernbaner i USA, Mexico og Australia mellom 1963 og 1968.
Denne lokomotivet er i den nye malingen og har en dekoder om bord:
40 001 966 Familie Linjer (L&N)* (Gr/Gul/Rd) 1408 40 001 992
I lpet av 1965 begynte Alco produsere 3.000 hk Century 630-lokomotivet. Det ble produsert samtidig med 2.800 hk C-628, men det hadde en avansert GE vekselstrmsdrift alternator som ga de ekstra 200 hk. Det mest karakteristiske kjennetegnet ved C-630 er det store etterkjler-radiatorhuset som strekker seg over taklinjen (etterkjler-radiatorene forbedret lokomotivets ytelse under tung last). C-630 hadde ogs en modifisert frerkabin som tilbd mer innvendig plass for mannskapet. Gjennom slutten av produksjonen p slutten av 1960-tallet ble det produsert totalt 133 enheter for jernbaner i USA og Canada.
Funksjoner:
Sorte metalhjul
Dekoder om bord
Retningsbestemt belysning
Fabrikkmonterte AccuMate magnetiske leddkoblinger
Gull-hvit LED
Malte sikkerhetsrekkverk
Skalahastighetsmotor
Sttter alle DCC-programmeringsmoduser
DCC inkluderer RailCom og RailComPlus, med 14, 28 eller 128 hastighetstrinn og med 2-sifret og 4-sifret adressering.
Fleksibel tildeling av funksjonstastene F0 til F28.
Flger alle N
Dette lokomotivet er utfrt i den nyeste maleskjemaet og har en dekoder ombord:
40 001 966 Familie Linjer (L&N)* (Gr/Gul/Rd) 1408 40 001 992
I 1965 begynte Alco produksjonen av 3.000 hestekrefter Century 630-lokomotivet. Dette ble produsert samtidig med 2.800 hestekrefter C-628, men dette inneholdt en avansert GE a.c. trekkalternator som leverte de ekstra 200 hestekreftene. Det mest iynefallende kjennetegnet ved C-630 er det store aftercooler-radiatorhuset som stikker opp over taklinjen (aftercooler-radiatorene forbedret lokomotivets ytelse under tung belastning). C-630 hadde ogs en tilpasset frerkabin som ga mer plass til mannskapet. Frem til slutten av produksjonen p slutten av 60-tallet ble det totalt produsert 133 enheter for jernbaner i USA og Canada.
Funksjoner:
Svarte metallhjul
Dekoder ombord
Retningsvisere
Fabrikkinstallert AccuMate magnetiske knokkelkoblinger
Gullhvite LED
Malte sikkerhetsikker
Skala Hastighetsmotor
Sttter alle DCC-programmeringsmodi
DCC inkluderer RailCom og RailComPlus, med 14, 28 eller 128 hastighetstrinn og med 2-sifret og 4-sifret adressering.
Fleksibel tildeling av funksjonstaster F0 til F28.
Flg alle NMRA DCC-normer og anbefalte fremgangsmter.
Primrt brukt for tungtransport av vei fraktstjenester i hele USA, genererte C-628 totalt 2 750 hk, og var en del av American Locomotive Companys (ALCO) Century Locomotive Line. Totalt 185 enheter ble bygget av ALCO for jernbaner i USA, Mexico og Australia mellom 1963 og 1968.
Denne lokomotivet er i den nye malingen og har en dekoder om bord:
40 001 966 Familie Linjer (L&N)* (Gr/Gul/Rd) 1408 40 001 992
I lpet av 1965 begynte Alco produsere 3.000 hk Century 630-lokomotivet. Det ble produsert samtidig med 2.800 hk C-628, men det hadde en avansert GE vekselstrmsdrift alternator som ga de ekstra 200 hk. Det mest karakteristiske kjennetegnet ved C-630 er det store etterkjler-radiatorhuset som strekker seg over taklinjen (etterkjler-radiatorene forbedret lokomotivets ytelse under tung last). C-630 hadde ogs en modifisert frerkabin som tilbd mer innvendig plass for mannskapet. Gjennom slutten av produksjonen p slutten av 1960-tallet ble det produsert totalt 133 enheter for jernbaner i USA og Canada.
Funksjoner:
Sorte metalhjul
Dekoder om bord
Retningsbestemt belysning
Fabrikkmonterte AccuMate magnetiske leddkoblinger
Gull-hvit LED
Malte sikkerhetsrekkverk
Skalahastighetsmotor
Sttter alle DCC-programmeringsmoduser
DCC inkluderer RailCom og RailComPlus, med 14, 28 eller 128 hastighetstrinn og med 2-sifret og 4-sifret adressering.
Fleksibel tildeling av funksjonstastene F0 til F28.
Flger alle N
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Nederland
FINN-kode | 400111969 |
---|---|
Sist endret | 28.3.2025 kl. 21:54 |